Tuo mies varmaan vielä ihmettelee, miks oon naama norsun v*tulla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä piti olla perhejuhannus mökillä. Tänään piti lähteä. Alunperin oli tarkoitus, että mies menee torstaina eli eilen kahden kaverinsa kanssa iltaa istumaan, tulee tarpeeksi ajoissa kotiin että päästään puoliltapäivin lähtemään. Mökkijussi peruuntui huonon sään takia (mökki saaressa, ei sähköjä jne) mutta mä ajattelin, että kai me nyt kuitenkin perheen kanssa ollaan.

No mies oli eilen kaveriensa kanssa, tuli kotiin kolmelta yöllä. Nukkuu vielä. Lapsi heräsi klo 5.50. Tänään mies on menossa naapurikaupunkiin yhden toisen kaverin luo. ''Kyllä säkin voit tulla, kyl meen äiti muksun ottaa hoitoon'' se sanoi mulle. Joo, mulla on varmaan huisin kivaa olla ainoana naisena ihmisten kanssa, joita en kunnolla tunne. Ja jaksan varmaan juhlia kun olen herännyt ennen kuutta, enkä ehdi nukkumaan päikkäreitä kun mies herää itse yöuniltaan niin myöhään. Ja olin vielä sanonut miehelle, etten halua antaa lasta yökylään, koska lapsi oli just anopilla viime viikonloppuna. Meillä on täällä jääkaappi täynnä juhannusruokaa, pihassa mölkky ja illaksi telkkarista katsottavaa, kun lapsi mennyt nukkumaan. Saan vissiin ihan itsekseni nauttia näistä. Omat kaverini ovat kukin jossain muualla juhannuksenvietossa.

Ja huomenna, kun meidän piti mennä yhden kaveriperheen luo koko perhe, mies lähteekin yllättäen harrastusmatkalle. Mulla tykyttää otsasuoni nyt aika pahasti ja vituttaa jo valmiiksi, kun mies pitää mua nipona paskana kun en halua lähteä jonnekin sen kaverin luo katsomaan selvipäin ja väsyneenä kun miehet jauhaa paskaa ja juovat kaljaa.

Kiitos, kun sain purkautua.

No mihin aikaan se mies oikein herää ellet ehdi päiväunia nukkua? Kai lapsikin aikaisemmin nukkuu kun noin aikaisin jo heräsi... ?
Ja oma moka, ellet halua mukaan mennä, sitten olet kotona ja piste :)

• Tykkää
Reactions: emppu75
No mihin aikaan se mies oikein herää ellet ehdi päiväunia nukkua? Kai lapsikin aikaisemmin nukkuu kun noin aikaisin jo heräsi... ?
Ja oma moka, ellet halua mukaan mennä, sitten olet kotona ja piste :)

Vitut se oma moka ole, jos on SOVITTU että vietämme näin ja näin yhdessä juhannusta ja sitten ukko muuttaakin suunnitelmansa vähät välittäen siitä, mitä muu perhe tahtoo tehdä.
Ei muakaan voisi vähempää kiinnostaa katsella selvinpäin juhannuksena kännisten ihmisten örinää, vaikka juhlia tykkäänkin.
Ja aivan varmasti loukkaantuisin, jos mies nyt yhtäkkiä ilmottaisikin viettävänsä jussin kavereidensa kanssa kun on sovittu perhejussista ja siivottu,ostettu ruuat,suunniteltu ohjelma jne.
Itseasiassa mies on tämän tehnytkin joskus kun lapsi oli ihan pieni, ratkaisin asian lähtemällä itsekin juhlimaan(eri paikkaan).
Menihän se ilta siinäkin, mutta seuraava päivä menikin sitten asioita selvitellessä ja melko riitaisissa sekä rapulaisissa tunnelmissa. :D

Lapsi ei nuku päikkäreitä. Jos mä lähtisin jonnekin, meidän pitäisi lähteä kotoa viimeistään yhdeltä - mun pitäis sitä ennen siis nukkua, pakata, käydä suihkussa, laittautua... Mutta mies vaan nukkuu. Mua ei huvita katsoa noita miehen kavereita, mua ei nappaa jostain Wowista tai helvetin tankkipeleistä jauhaminen keppanapullo kourassa. Ja mun mielestä kaksivuotiaan ei tosiaan tarvitse olla kahtena peräkkäisenä viikonloppuna yökylässä, miehen mielestä kaiken ratkaisee se, kun äitinsä ottaa lapsen hoitoon.

Mä annan miehen kyllä mennä. Just pari viikkoa sitten oli samojen kavereitten kanssa iltaa viettämässä, joiden kanssa oli eilen. Mun mielestä olis ollut ihan OK, että olis eilisen ollut kavereittensa kanssa, tänään oltais oltu perheen kesken ja huomenna menty sinne kaveriperheen luo. Mutta mies haluaakin nyt mennä omissa menoissaan.

Eikö teitä ärsyttäisi, että perhejuhannus vaihtuukin siihen, että mies painaa kolme päivää omilla teillään?

mä en koskaa suunnitellu mitään, ei miestä kiinnosta kotiviikonloput ja vaimon kaverit.... anna miehen mennä ja jos et haluuu mennä miehen mukanan älä oo naama norsun vit.....a vaa oma on valintasi... halooo ei juhannuksena kuulu kattoo telkkariii...

Te olitte sopineet perhejuhannuksen MÖKILLÄ. Miesten logiikka toimii näin, että kun se mökkivaihtoehto peruuntui, ei sen vaihtoehto ole kökkiä perheenä kotona vaan sen tilalle keksitään ihan jotain muuta. Sä saat ihan vapaasti murjottaa, mutta ei sun miehes tule tajuamaan, miksi sä mökötät, kun koskaan ei vaihtoehdoissa ollut viettää juhannusta perheen kanssa omassa kodissa. Ota päikkärit ja koita keksiä jotain omaa kivaa, ellet halua miesporukaan lähteä.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
Alkuperäinen kirjoittaja mä-78;24050955:
mä en koskaa suunnitellu mitään, ei miestä kiinnosta kotiviikonloput ja vaimon kaverit.... anna miehen mennä ja jos et haluuu mennä miehen mukanan älä oo naama norsun vit.....a vaa oma on valintasi... halooo ei juhannuksena kuulu kattoo telkkariii...

Voi hyvää päivää..
Miehilläkö on joku pakottava tarve lähteä ryyppäämään/juhlimaan, jota vaan on pakko ymmärtää ja se on ihan oma vika jos ei halua lähteä mukaan juhlimaan vaikka olisi sovittu vietettävän jussia kotona? :D
Mistä näitä kynnysmattoja sikiää.
Kuka sen määrittelee mitä juhannuksena kuuluu tehdä?
Meillä löhötään kotona,käydään kaupungissa syömässä, katsellaan elokuvia ja telkkaria kotona sekä saunotaan ja grillaillaan.

[QUOTE="noh";24050961]Te olitte sopineet perhejuhannuksen MÖKILLÄ. Miesten logiikka toimii näin, että kun se mökkivaihtoehto peruuntui, ei sen vaihtoehto ole kökkiä perheenä kotona vaan sen tilalle keksitään ihan jotain muuta. Sä saat ihan vapaasti murjottaa, mutta ei sun miehes tule tajuamaan, miksi sä mökötät, kun koskaan ei vaihtoehdoissa ollut viettää juhannusta perheen kanssa omassa kodissa. Ota päikkärit ja koita keksiä jotain omaa kivaa, ellet halua miesporukaan lähteä.[/QUOTE]

Aivan pöyristyttävä asenne että kotona oleilu perheen kanssa olisi jotain kököttämistä.
Huh, ei voi muuta kuin ihmetellä.

Alkuperäinen kirjoittaja mä-78;24050955:

Sinäkö sen määrittelet mitä juhannuksena kuuluu tehdä?
Mä aion oleilla kotosalla ja myös katsella telkkaria eikä paskaakaan kiinnosta mitä sun mielestä kuuluisi tehdä.
Onneksi itsetunto kestää tyhjänpäiväisen arvostelun.

[QUOTE="Jep";24050980]Aivan pöyristyttävä asenne että kotona oleilu perheen kanssa olisi jotain kököttämistä.
Huh, ei voi muuta kuin ihmetellä.[/QUOTE]

No sitähän se on, jos ei mennä minnekään ja pidetään sisällä sadetta. Tottakai sitä lähtee mieluummin katsomaan kavereitaan ja saunomaan kuin jää kotiin katsoma tv:stä uusintoja... Ap mököttäisi silloin aiheestä, jos olisi sovittu, että ollaan juhannus kotosalla, mutta sehän ei ole käsittääkseni ollut vaihtoehtoan.

turha sitä norsunvitu...a naaman olla jos mies ei haluakkkaa olla kotona katsomassa uusintoja, mies tehkööt mitä haluaaa ja ap voi lopettaa kiukuttelun.... menis ap sit mukaan tai tekis sitä mitä oikeesti haluaaa eikä narisis tääl et mies lähteee kavereille....

me ainakin nautitaan PERHEEN kanssa yhdessä olemisesta, jos sää ei suosi pelailaan lautapelejä, katsellaan filmejä jne... Ihanaa. Grillieväät voi paistaa uunissakin =) Turhaa stressata yhdestä juhannuksesta, se VAAN juhanus.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: -tiNttU-
Tää on kyllä ihme miestenpalvontapalsta! Naiset haluaa vaan lytätä toisiaan, miksi? Sitä en käsitä. Ymmärrän täysin sinua ap., tosi ikävästi tehty mieheltäsi!
Ehkä voisit vielä yrittää löytää tuttavapiiristäsi jonkun yksinäisen Juhannuksen viettäjän? Laita vaikka facebookiin viestiä.
Se on tosi harmi, kun tuntuu, ettei naisilta löydy enää minkäänlaista yhteisöllisyyttä.
Miehet kyllä pitävät yhtä viimeiseen saakka...

Tää on kyllä ihme miestenpalvontapalsta! Naiset haluaa vaan lytätä toisiaan, miksi? Sitä en käsitä. Ymmärrän täysin sinua ap., tosi ikävästi tehty mieheltäsi!
Ehkä voisit vielä yrittää löytää tuttavapiiristäsi jonkun yksinäisen Juhannuksen viettäjän? Laita vaikka facebookiin viestiä.
Se on tosi harmi, kun tuntuu, ettei naisilta löydy enää minkäänlaista yhteisöllisyyttä.
Miehet kyllä pitävät yhtä viimeiseen saakka...

No mitä vittua? Eli vain siksi kun ap on nainen, pitää olla samaa mieltä ja "pitää puolia". Huoh. Ymmärrän mä sen että aloittajaa vituttaa kun mökkijussi peruuntui. Mutta nyt on mun mielestä sitten ihan turha itkeä kun joutuu kökkimään yksin kotona tyyliin, vaikka on muitakin vaihtoehtoja tarjottu.
Enmäkään tollasen kiukkusen ämmän kanssa juhannustani viettäis. :D

Ei voi muuta sanoa, kuin että idiootti mies sinulla. Oikea itsekkyyden ja vastuuttomuuden huippu. Mikä ihmeen velvollisuus äidillä on huolehtia kaikista velvollisuuksista yksinään, eikä mies voi osallistua mihinkään muuhun kuin omaan huvitteluun, vapaa-aikaan ja lepäämiseen.

Meidän piti myös mennä sukulaisten mökille, mutta reissu peruttiin huonon sään takia. Nyt yritetään saada miestä innostumaan Linnanmäelle lähtemisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja mä-78;24051029:
kyllä naisen osa o huono jos ei kavereita ole... kynnysmatoksi en kenellekkään ala,en kyl oota et kukaa mullekkaa alkaa....

Mitä jos niitä kavereita on, mutta haluaisi mieluummin perheen kanssa sitä aikaa?
Kyllä minä ymmärrän ihan täysin ap.ta,jos suunnitelmissa oli perhejuhannus,kyllähän se ottaa päähän kun mies menee koko viikonlopun vähät välittäen perheestään.
Ei ole mikään oletus että juhannuksena tulisi ryypätä,saunoa ja olla kavereiden kanssa ja jos mies haluaa lähteä, sitä tulee ymmärtää KOSKA ON SENTÄÄN JUHANNUS!
Kyllä minäkin VOISIN lähteä juhlimaan ja vetämään perseet olalle, mutta en halua.
Meillä juhannus ei hirveästi normiviikonlopusta eroa.

Alkuperäinen kirjoittaja mä-78;24051029:
kyllä naisen osa o huono jos ei kavereita ole... kynnysmatoksi en kenellekkään ala,en kyl oota et kukaa mullekkaa alkaa....

Kiitos, mutta mulla on kyllä ystäviä ja kavereita. He ovat vain kaikki matkanneet jonnekin muualle juhannuksen viettoon.

Mun mielestä ei tosiaan olis ollut liikaa vaadittu, että mies olis tänään ollut kotona meidän kanssa. Leffoja ja sarjaboxeja sekä lautapelejä löytyy, ei siis tarvitse tyytyä Salkkareiden uusintoihin.

Mitä mieltä olisitte, jos MINÄ olisin ollut eilen kavereiden kanssa humpalla, mennyt tänäänkin tyttöporukan kanssa jonnekin ja sanonut miehelle, että kyllä säkin voit tulla. Ja vielä huomenna lähtisin harrastamaan, eli suurinpiirtein ilmoittamatta ja mitään miehen kanssa keskustelematta painaisin omilla teilläni koko jussin?

• Tykkää
Reactions: Kuunainen
Puitteetko juhannuksen ratkaisevat eikä seura? Jos meillä olisi sovittuna mökkiviikonloppu perheen kesken ja se peruuntuisi, automaattisesti myös miehelle tulisi mieleen etsiä korvaava ratkaisu samalla kokoonpanolla. Oltaisiin sitten vaikka kotona, mutta perheen kesken. Yhdessäolo ratkaisee, eikä ympärillä olevat seinät. Syötäisiin herkkuja ja pelattaisiin lasten kanssa. Ei todellakaan sillä tavalla, että kun vaihtoehto A tökkää, se tarkoittaa sitä, että kaikki menee ilman muuta uusiksi. Tietty jos kaikille löytyy kiva korvaava tapa, sitten ehkä. Mutta en mä tykkäisi, että lapsi tuupataan jonnekin hoitoon, perinnejuhlat ovat mun mielestä perhejuhlia. Ei mukaan tyrkätty pois jaloista, että aikuiset saisivat bilettää juhannuksen.

• Tykkää
Reactions: Peppari
No mä en todellakaan ymmärrä mitä niiin mahtavaa kavereiden kanssa voi tehdä että se voittaa perheen kanssa vietetyn ajan.
Ihanko totta kotona oleilu on nykyään kökkimistä? Onko ihmiset oikeesti niin reppanoita että ei osata tehdä mitään yhdessä? Lukea, leikkiä, katsoa leffoja, leipoa, ulkoilla, saunoa, grillata jne.
Ei ihme että avioeroja on enemmän kuin koskaan ennen.

Yhteistyössä