Tuo mies varmaan vielä ihmettelee, miks oon naama norsun v*tulla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On tää kyllä älytöntä, ei ihme että ulkomailla asti naureskellaan suomalaisille.
Vähintään joka juhannus,vappu ja uusivuosi on PAKKO JUODA, pakko laittaa mukulat hoitoon ja lähteä kavereiden kanssa vetämään perseet.
Ai, mikset juo?
Raskaanaolo taitaa olla ainoa yleisesti hyväksytty syy olla juomatta näinä pyhinä, virallisina ryyppäyspäivinä.
Jos et ole onnellisesti paksuna, siedätkin saada vähän turpaasi ja kuraa niskaasi kun et kunnioita suomalaisia ryyppäysperinteitä. :D

palsta on kyllä verraton. Jos nainen ei halua miehensä juovan kolmea päivää kavereiden kanssa, niin hän on hapan, leveäperseinen nainen legginssit jalassa. Nainen todella on naiselle susi.

Minunkin mies nuorempana oli sitä tyyppiä, että elämä on jossain muualla kuin kotona. Ne reissut kyllä sujui, missä oli muitakin mukana, mutta ne ei, missä oltaisiin oltu ihan perheen kesken. Mies kyllä sopi menemisiä/olemisia/tekemisiä vain meidän kesken, mutta ne olivat aina suunnitelma B. Jos kaverit sitten ehdottivat jotain samalle ajalle, niin tietysti ne menot olivat suunnitelma A ja jutut meidän kanssa peruuntui.

Kerrankin meillä oli suunnitelmia viikionlopulle, lähinnä kivoja juttuja lasten kannalta. Perjantai-iltapäivänä miehen puhelin soi, kaverit ehdottivat kalareissua tms. ja mies oli reissuun valmis varttitunnissa. Mies oli jo eteisellä kassi olalla, kun se sanoi, että voinhan minäkin tulla mukaan. Epäilen, että mies ei olisi ilahtunut, jos olisin lähtenyt.

Nyttemmin mies on rauhoittunut ja meidänkin seura kelpaa, mutta silti minulla on aina varasuunnitelma. Aika usein miehen ehdotuksiin vastaan, että ei käy, meillä on omia menoja.

[QUOTE="vieras";24052572]Niinpä, ja jos on leveäperseinen nainen leggareissa siinä kaverina niin se on MORJESTAAAA!!!![/QUOTE]

Jos omasta vaimostaan ajattelee tuolleen, olisi ehkä viisasta ottaa ero.

Mikä siinä on, että näiden juttujen perusteella oman perheen kesken vietetty aika on miehelle joku rangaistus?

[QUOTE="vieras";24052597]Aivan, varmaan katselee jotain salkkareiden uusintoja ja hykertelee kllimaksissa nähdessään Ismon...[/QUOTE]

Juu niin olen ja onneksi se ei ole mulle mikään ongelma.
Teidän sen sijaan kannattaa miettiä mitä ongelmianne ratkotte täällä ilkeilemällä tuntemattomille ihmisille.

[QUOTE="vieras";24052604]Selityksen makua=)[/QUOTE]

Ai hitto,niin onkin.
Oikeasti olen leväperseinen palstamamma joka kyhnöttää juhannuksensa palstalla,lasten rääkyessä vieressä ja miehen ollessa lukittuna kellarissa.
Suurin intohimoni on mieheni menojen kyttäily ja kakkavaippoihin tulleiden tuotosten analysointi.
Pihtaaminen on myös yksi lempiharrastuksistani, se on nyt valitettavasti jäänyt vähemmälle huomiolle kun olen keskittynyt purkamaan elämään kyllästynyttä olotilaani palstalla tuntemattomiin ihmisiin.

[QUOTE="vieras";24052674]Jos omasta vaimostaan ajattelee tuolleen, olisi ehkä viisasta ottaa ero.

Mikä siinä on, että näiden juttujen perusteella oman perheen kesken vietetty aika on miehelle joku rangaistus?[/QUOTE]

Mitä olen seurannut läheisteni ja vähän kauempienkin tuttavieni elämää, niin tänä päivänä miehillä ei ole juuri mitään roolia ja tekemistä kotona. Koti on siisti ja tyylikäs "näyttelyasunto", johon ei todellakaan kanneta keskelle olohuoneen lattiaa Opelin moottoria tai höyläpenkkiä ja läjää lautoja. Moni nuori mies turhautuu, kun kodeissa ei ole enää tilaa miehelle. Mies on koriste ja kodinkone siinä missä sohvatyyny ja pölynimurikin, näin kärjistettynä. Mies voi siivota, hoitaa lapsia, kutitella vaimoa ja katsoa telkkaria, mutta mitään muuta tekemistä ei kotoa enää monellekaan miehelle löydy. Ei kyllä löydy enää monelle naisellekaan. En minäkään viihtyisi kotona, vaikka jonkinlainen naisenkuvatus lienenkin, jos täällä pitäisi vain sievistellä pikkurilli pystyssä.

[QUOTE="vieras";24052683]Ai hitto,niin onkin.
Oikeasti olen leväperseinen palstamamma joka kyhnöttää juhannuksensa palstalla,lasten rääkyessä vieressä ja miehen ollessa lukittuna kellarissa.
Suurin intohimoni on mieheni menojen kyttäily ja kakkavaippoihin tulleiden tuotosten analysointi.
Pihtaaminen on myös yksi lempiharrastuksistani, se on nyt valitettavasti jäänyt vähemmälle huomiolle kun olen keskittynyt purkamaan elämään kyllästynyttä olotilaani palstalla tuntemattomiin ihmisiin.[/QUOTE]

No nyt alkaa kuulostamaan sinulle :heart:

Mä kyllä lähtisin kiljuen miehen ja kavereiden matkaan. iedä, miten kiva ilta siitä vielä sukeutuu!
Lakkaa ap murjotamasta ja nauti! Pakkoko sun on selvinpäin olla?

Lapsi kyllä ehtii vielä olemaan kotonakin monta monituista yötä. Eli summa summarum. Itse veisin lapsen anopille, laittautuisin kuntoon ja lähtisin mieheni mukaan.

[QUOTE="vieras";24052620]On tää kyllä älytöntä, ei ihme että ulkomailla asti naureskellaan suomalaisille.
Vähintään joka juhannus,vappu ja uusivuosi on PAKKO JUODA, pakko laittaa mukulat hoitoon ja lähteä kavereiden kanssa vetämään perseet.
Ai, mikset juo?
Raskaanaolo taitaa olla ainoa yleisesti hyväksytty syy olla juomatta näinä pyhinä, virallisina ryyppäyspäivinä.
Jos et ole onnellisesti paksuna, siedätkin saada vähän turpaasi ja kuraa niskaasi kun et kunnioita suomalaisia ryyppäysperinteitä. :D[/QUOTE]

Alkoholi kuuluu ulkomaillakin juhlintaan, usko tai ala.

Painvastoin ihmettelen suomalaisten harrasta kotonaoloa; vaikka vuodessa suurin osa paivista vietettaisiin kotona, niin silti myos juhlapyhina ollaan kotona ja katsotaan televisiota! Tai pelataan lautapeleja. Anteeksi vaan, mutta kylla aikuinen ihminen kaipaa valilla muutakin.

Juhannustaika miehille: Kun Juhannuksena pyörii kaatokännissä 3 päivää pitkin mökkimaita, juoksee ilman housuja naapurin mökille ja takaisin sekä kuseksii nuotioon, voi tällöin nähdä tulevan ex-vaimonsa.

Alkoholi kuuluu ulkomaillakin juhlintaan, usko tai ala.

Painvastoin ihmettelen suomalaisten harrasta kotonaoloa; vaikka vuodessa suurin osa paivista vietettaisiin kotona, niin silti myos juhlapyhina ollaan kotona ja katsotaan televisiota! Tai pelataan lautapeleja. Anteeksi vaan, mutta kylla aikuinen ihminen kaipaa valilla muutakin.
Eipä lasiin syljetä maailmallakaan, ainakaan Meksikossa :D Ja se tosiaan heitä kummastuttaa, miten sisäänpäinkääntyineitä suomalaiset ovat: juhlapäivinäkin möllötetään oman perheen kanssa neljän seinän sisällä kotona. Ja sitten riidellään, kun kenelläkään ei ollutkaan kivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24052759:
Eipä lasiin syljetä maailmallakaan, ainakaan Meksikossa :D Ja se tosiaan heitä kummastuttaa, miten sisäänpäinkääntyineitä suomalaiset ovat: juhlapäivinäkin möllötetään oman perheen kanssa neljän seinän sisällä kotona. Ja sitten riidellään, kun kenelläkään ei ollutkaan kivaa.

Kylla tosiaan ulkomailla osataan ryyppaamisen jalo taito :D.

Viimeksi olen ollut Thaimaassa ja Espanjassa ja kummassakin sain osallistua paikallisten todellisiin ryyppyjuhliin, ihan suomalaiseen juhannukseen verrattavaa menoa. Mutta kaikki juhlivat yhdessa, vaikkapa kadulla, eivat kapertyneina neljan seinan sisalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24052759:
Ja se tosiaan heitä kummastuttaa, miten sisäänpäinkääntyineitä suomalaiset ovat: juhlapäivinäkin möllötetään oman perheen kanssa neljän seinän sisällä kotona.
Jos vaihtoehtoina on kotona neljän seinän sisällä möllöttäminen ja "Mua ei huvita katsoa noita miehen kavereita, mua ei nappaa jostain Wowista tai helvetin tankkipeleistä jauhaminen keppanapullo kourassa."

Valitsisin silti ensimmäisen. :)

Olipas mielenkiintoinen ketju. En ole arvannutkaan, että näin monelle alkoholi on erittäin tärkeä (pakollinen) osa juhannusta ja perheen kanssa vietetty juhannus on jotenkin epätoivottava tilanne... vai onko teillä ilkeimmin kommentoineilla edes perhettä tai puolisoa?

Olipas mielenkiintoinen ketju. En ole arvannutkaan, että näin monelle alkoholi on erittäin tärkeä (pakollinen) osa juhannusta ja perheen kanssa vietetty juhannus on jotenkin epätoivottava tilanne... vai onko teillä ilkeimmin kommentoineilla edes perhettä tai puolisoa?

Perhe ja mies on. Jos karsin alkoholin ja kavereiden tapaamisen juhannuksestamme pois, on kyse ihan normiviikonlopusta, joita meillä kesän kaikki muut viikonloput.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24052720:
Mitä olen seurannut läheisteni ja vähän kauempienkin tuttavieni elämää, niin tänä päivänä miehillä ei ole juuri mitään roolia ja tekemistä kotona. Koti on siisti ja tyylikäs "näyttelyasunto", johon ei todellakaan kanneta keskelle olohuoneen lattiaa Opelin moottoria tai höyläpenkkiä ja läjää lautoja. Moni nuori mies turhautuu, kun kodeissa ei ole enää tilaa miehelle. Mies on koriste ja kodinkone siinä missä sohvatyyny ja pölynimurikin, näin kärjistettynä. Mies voi siivota, hoitaa lapsia, kutitella vaimoa ja katsoa telkkaria, mutta mitään muuta tekemistä ei kotoa enää monellekaan miehelle löydy. Ei kyllä löydy enää monelle naisellekaan. En minäkään viihtyisi kotona, vaikka jonkinlainen naisenkuvatus lienenkin, jos täällä pitäisi vain sievistellä pikkurilli pystyssä.
Tämä saa miehet kuulostamaan joltakin alistetuilta vajakeilta, jotka tosiaan kantaisivat sen Opelin moottorin sisälle, jos heitä ei estettäisi ja joita ei asunnon viihtyisyys tippaakaan kiinnosta. Enemmän tuossa on minusta kyse siitä, asutaanko omakotitalossa vai kerros- tai rivitaloasunnossa.

Kusipäinen mies. :-( Toivottavasti ap keksii jotain hauskaa tekemistä, ja toivottavasti mies oppisi ajattelemaan muitakin eikä vain omaa persettään.

Meillä vietetään täysin vapaaehtoisesti juhannusta koko perheen kesken. Ja ilman alkoholia...

Tiedättekö miksi olen juhlapyhät ihan mielelläni kotona? Mä en jaksa äitiäni jonka mielestä juhlina kuuluu juoda, niiin että mistään mitään ei tajua ja saakeli hössöttää enemmän kuin laki sallii. En jaksa myöskään miehen veljen vaimoa jolla on omat kummalliset perfektioniset tapansa ja heidän ruokarytmi ei istu meidän lasten rytmiin. En myöskään jaksa tuttuja/sukulaisia jotka on ylittänyt jo terveen järjen rajan, jolloin nipotetaan turhista asioista.

Yritin aikanaan perhe/tuttava jouluja/juhannuksia, mutta ne ovat osoittautuneet ihan mahdottomiksi näiden tapaerojen takia. Joten olen mielummin kotona.

[QUOTE="vieras";24052519]Eli sinä et näe mitään eroa teidän aktiviteeteissä ja sillä, että mies lähtee ryyppäämään juhannuksena joka ilta kavereiden kanssa, pyytää yhtenä iltana vaimoa mukaan ja lapsi pistetään mummolle hoitoon. Hieno yleistys kotihiirestä.[/QUOTE]

Juu eikö ookkin. Mitähän muuten mahtaa tarkoittaa, että "mies lähtee juhannuksena joka ilta kaveredien kanssa" Siis että ihanko juhannuksena lähtee? No siis apua, täytyyhän tuon olla aivan hirveää, ei halua katsella kymppiuutisia ja istua kotisohvalla :( Ja voi että, on se nyt niin väärin, että lapset olisi ihan mummolassa hoidossa, kyllä on julmaa. Ettäs miehes ees kehtasi ehdottaa!

jos me oltais suunniteltu perheen kanssa yhteinen juhannus mökille ja se peruuntuu, ei miehelle tulisi mieleenkään suunnitella koko juhannukseksi menoja yksinään. Sillon oltais keksitty uusi suunnitelma perheen kanssa. Ja meillä osataan ottaa huomioon myös toinen, mies olisi mennyt ekana iltana, mä toisena. Mikä ihmeen oikeus sillä miehellä on sitten juosta koko juhannus. Ei muakaan innostaisi kauheasti lähteä miehen kavereiden kanssa, jota en ees tunne. Ja toisekseen ei ole reilua mieheltä suunnitella ja päättää omia menoja ja sanoa vaimolle että tuu mukaan. Voi suunnitella myös yhdessä. Jos täällä joku nainen kertoisi samanlaista tarinaa, haukuttas nainen lyttyyn. Onneks meillä ei ole rangaistus olla perheen kanssa yhdesssä vaikka vain kotona.

Yhteistyössä