Tuore suhde - hysteerinen ex

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyhmä(kö) ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Tosiasiassa mielikuva onnellisista ihmisistä ja iloisista uusperheistä on aika kaukaa haettua. Mutta näennäisesti se on tietenkin mahdollista, jos panostetaan vain toimintaan ja tekemiseen sekä pystytään unohtamaan ja syrjäyttämään tunteet. Yhtälailla uudelta kumppanilta siis edellytetään kykyä omien tunteiden syrjäyttämiseen. Olisi oltava enemmän kuin aikuinen, vaikka lapsi sisimmässä kaipaisi kuinka sitä mies-/naisystävän huomiota joka hetki."

Tuossa onkin uusioperheen viisaus, että miten pystyy toimimaan ja harrastamaan yhdistämällä järkevällä tavalla tunteet tekemiseen. Yhdessäolo on aidompaa, jos lapset voivat aistia turvallisuutta; teennäisyys ei ole turvallisuutta.

Mä jotenkin kyllä ymmärsin, et alkuperäisen kohdalla ei olisi uusioperheestä ja lasten ymmärtämisestä kysymys. Et tilanteessa on vaan ex-avokki, nyx-heila ja heidän välissään soutava ukko.

Alkuperäinen kirjoittaja tosiasia:
Ehkäpä tämän miehen tulisi ajatella myös nykyistä kumppaniaan, miten hän voi ja reagoi moiseen lohdutteluun. Ei tämä mies nyt mitenkään ihana ole, itse en ainakaan tuollaista haluaisi. Laittakaapa itsenne exän asemaan. Kuinka moni teistä haluaa lohtua exältä, jos hän on alkanut seurustella jonkun muun kanssa? minä en koskaan, vaikka joskus on ollutkin vaikeaa. On erittäin epänormaalia hakea sitä turvaa exältä ja turvaa nimenomaan exän oman menettelyn vuoksi.

Niinpä. Minusta tuo mies vaikuttaa hyväsydämiseltä ainakin luetun perusteella, mutta on mahdollista että ex-vaimo haluaakin hänet takaisin.

Toisaalta on vaikea ulkopuolisten mitään sanoa kun ei tiedä kuinka kauan erosta on, kuinka kauan he olivat yhdessä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja mies1:
Tuossa onkin uusioperheen viisaus, että miten pystyy toimimaan ja harrastamaan yhdistämällä järkevällä tavalla tunteet tekemiseen. Yhdessäolo on aidompaa, jos lapset voivat aistia turvallisuutta; teennäisyys ei ole turvallisuutta.
Oletko sitä mieltä, että hyvä uusioperhe pitää olla alusta asti hyvä, ilman ongelmia, etkä usko että alussa voi olla vaikeuksia vaikka lopputulos olisi hyvä?

Monet uusioperheet hakevat omia polkujaan, koska ei ole mitään valmista kaavaa minkä mukaan eletään. Jokaisessa uusioperheessä on läjä erilaisia persoonallisuuksia ja eri iässä olevia lapsia. Pienten lasten kanssa asiat saadaan helpommin käynnistymään kuin murrosikäisten, joiden kanssa ongelmia olisi ilman eroakin. Yhdessä perheessä tehdään aivan päinvastoin kuin toisessa, vaikka molemmissa kaikki ovat tyyyväisiä. Uusioperheissä lapsilla on hyvässä lykyssä enemmän aikuisia tukenaan.

Uusioperheiden toisiinsa sitoutuminen lähtee joskus rankemmista lähtökohdista kuin ensikertaa pariutuvien ihmisten. Toisaalta taustalla on myös elämänkokemusta. Paljon riippuu siitäkin miten suhtautuu ulkopuoliseen painostukseen. Miksi exät alkavat taistella entisen kumppaninsa uusia suhteita vastaan? Se on turhaa taistelua, ja perusteetonta. Jos lapsilla ei ole hätää, ei exien pitäisi hätäillä sen enempää. Uudet puolisot eivät vie heidän lapsiaan vaikka asuisi samassa osoitteessa.

Miksi maailmaa katsotaan synkkien lasien läpi kun voisi katsoa valoisalta kannalta? Minun kullanmuruni voivat hyvin mieheni uusionaisen ja tämän lapsen kanssa. Silti he ovat minun lapsiani, minä olen heidän äitinsä. Meille näin oli parempi. Heille lisäjännitystä soi naisen exmies, jolloin minun olemassaolollani oli suuri merkitys lapsille. Ainakin uskon niin. Kun näin miten ihminen voi katkeroitua, olin onnellinen kun en ollut hänen housuissaan. Mutta loppu hyvin.