Tuoreen äidin toivelista vieraille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyllästynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä ainakin ymmärrän aivan hyvin ap:n tuntemuksia. Toki jos joku haluaa kutsua koko suvun ja kaikki hyvänpäiväntutut vauvaa ihastelemaan, tilanne on toinen. Mutta jos on nimenomaan sanonut, ettei kaipaa vieraita, olisi tuttavien hyvä olla hienotunteisia ja kunnioittaa toiveita.

Onneksi omat ystäväni olivat niin ymmärtäväisiä, että kysyttyään innostuneena, koska sopii tulla, he samaan hengenvetoon lisäsivät, että sano ihmeessä, jos olet väsynyt tai haluat muuten vaan olla rauhassa. Toki he kyselivät "Voiko nyt tulla?" jne. mutta olin vain iloinen, kun he olivat innoissaan vauvastani.

Tein myös heti selväksi, että haluan viettää ensimmäisen päivän rauhassa vauvan kanssa kahden (mieheni, joka ei ole vauvan isä, pääsi tulemaan vasta seuraavana päivänä ) . Olin rasittunut sairaalan jatkuvasta äänisaasteesta ja vieraiden ihmisten läheisyydestä, joten oli ihanan rentouttavaa vaan loikoilla pikkuisen kanssa toisiamme ihmetellen.

Siitä eteenpäin vieraat olivatkin tervetulleita, mutta vaikka olinkin iloinen, kun he tulivat, olin myös iloinen, kun he pyytämättä ymmärsivät lähteä, ennen kuin väsyin liikaa. He myös aina kysyivät, tarvitsenko jotain, ja kysyvät vieläkin, vaikka vauva on jo 5kk. Heidän vierailunsa olivat (ja ovat) ilo, eivät rasite.

Onneksi minulla on ihania ja ymmärtäväisiä ystäviä ja sukulaisia=)

siis vauvaa tullaan katsomaan juurikin koska ajatellaan että äiti saa hyvän mielen kun ollaan kiinnostuneita kohteliaisuudesta siitä vauvasta.

ei varmasti kukaan tule, jos sanot että et halua vieraita. kaikki ovat tyytyväisiä kun ei tarvitse raahautua teille. säästyy sekin aika omaan liikkumiseen ja omiin lapsiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja jo:
Ja vielä ohi aiheen, se on säälitävää huomata kuinka ns suurperheelliset eivät "arvosta" lapsiaan samalla tavalla. =(

Ai miten niin? Mä ainakin toivotin meille tervetulleeksi, vaikka ekani sainkin.

Mä haluan kans vastauksen tähän. Miten niin ei arvosta? Vaikka meil nyt ei oo kun 3 lasta, niin kyllä mua jopa hieman loukkas, et kun kolmonen syntyi niin kukaan ei tullu meitä sairaalaan katsomaan, kortteja ei tullu, eikä kolmosta muutenkaan oikein kukaan muistanu.. Ohi aiheesta joo, mut mulla ainakin on kaikki 3 samalla viivalla.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja suurperhe:
tämän vuoksi en mene katsomaan ensimmäisiä lapsia: monet muutkin on niin täynnä itseään kuin ap. Eka lapsi tekee tuollaasta, ei pahalla :)

Kuudetta lasta katsomaan tulevat: tervetuloa :) ei muuta! Olen onnellinen ystävistämme :)

miten siinä on täynnä itseään jos ei halua vieraita kylään?
jos haluaa levätä ja tutustua uuteen vauvaan rauhassa?
mikä ihme siinä on ylipäätään että sinne kylään pitää tunkea?

Itsestäni nämä kylään tunkevat vieraat ovat täynnä itseään MINÄ-nyt-heti-ensimmäisenä-kylään tyyliin.

No onpa hemmetti soikoon hyvä jutu, että en KOSKAAN ole itseäni tunkenut 'tuoreen äidin' nurkkiin!!!!Ja...kappas vain...en aio sitä tulevaisuudessakaan tehdä...Miksiköhän...??????????(raavin leukaa ja pyörittelen silmiäni).
Ja samat äidit nyyhkii 'kun kaverit jättää ja kummit ei osta lahjoja'. Outoa on.Jooooo.

täysin eri mieltä. tutut ja rakkaat saavat tulla millon vaan, he kyllä tietävät mitä jaksan tehdä ja mitä en. eivätkä vaadi edes kahvinkeittoa, osaavat itse laittaa sen päälle, ja tuoda rotinat. :xmas:

osaan myös avata suuni ja sanoa jos ei käy, ja ehdottaa toista aikaa.

mut mä tykkäänkin kun meillä käydään, ja rakastan sukuani ja kavereitani. =)

Ei meillä kukaan _väkisin_ ole änkenyt enkä kyllä olen kilahtanut suunnattomasti jos joku on innokkaana kysellyt saako tulla katsomaan. Eikö se ole hyvä merkki ja siitähän tosiaan voi kieltäytyä. Avatkaa suunne ja vinkukaa vasta sitten jos joku kiellosta huolimatta tulee. Sitten olisi jo aihettakin loukkaantua.
En ollenkaan ymmärrä tätä "ongelmaanne"...o_O

• Tykkää
Reactions: Echo
Meillä oli vanhimman lapsen 4v synttärit kun 3 lapsi oli viikon vanha. Koti oli siisti ja itse leivottii tarjottavat juhliin. Tyttö sai frozen synttärit ja oli mukava nähdä vieraita kun ei loppuraskaudesta ehtinyt kauheasti ihmisiä näkemään kun oli usein neuvolaa ja kerhoja ja vilkkaiden 2 ja 3 v kanssa touhuillessa. Meille on aina vieraat tervetulleita vauvaa katsomaan. En oo yhtää sellanen että homehdun kotona yöpuku päällä viikko kausia jos väsyttää. Liikkeessä on hyvä pysyä vaikka unet jäisikin lyhyeksi. Vauva aika on niin lyhyt. Nykyään meillä vanhemmatkin nukkuu 8-12h yössä heräämättä...kuopus 1v.

Yhteistyössä