Tupakointi kielletty omalla pihalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
http://www.iltalehti.fi/tampere/2009112010634793_te.shtml

"Ylitarkastaja Pertti Metiäinen Valvirasta sanoo, että tupakointi voidaan kieltää paikasta riippumatta, jos siitä aiheutuu haittaa asumiselle. "

Ja jenkkien malliin mennään,kohta voidaan haastaa ihmiset oikeuteen mistä vain.
Minäkään en pidä siitä kun vanhat ukot valtaavat mäkin pöydät ja siellä juo vain yksi näistä 6 kahvia ja joka toinen sana on joko vit*u tai Perke*le..täytyykin haastaa oikeuteen että lapseni kuulee rumia sanoja :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
No ei kai se kiva ole jos syöpää aiheuttavaa tavaraa leijuu omasta ikkunasta sisälle vaikka tupakka palaisikin toisen omalla pihalla?

No ei musta ainakaan. Esim. rivitalossa. Vanhempieni kotona ei esim. takapihan puolella voi tuulettaa lainkaan, kun naapuri istuu omalla pihallaan jatkuvasti tupakalla, ja se kaikki savu tulee sisään heti kun jonkun räppänän avaa.

Mä en itse polta.Viimisen tupakan olen vetänyt joskus 20v sitten ja silloinkin se tupakointi oli hyvin vähäistä.
Mä ymmärrän kyllä sen, miten häiritsevää tupakansavu voi olla, mutta jotenkin tuntuu, että tälläinen rajoittaminen taitaa mennä jo liian pitkälle.

Olenko minä ainoa, jonka mielestä tuossa mennään liian pitkälle. Kyse on kuitenkin omasta pihasta. Miksi eivät tee sitten samantien siitä tupakasta laitonta, jos kerran näin suuri tarve on määritellä mitä yksilö saa tehdä tai ei saa tehdä omalla parvekkeellaan tai takapihallaan? Tupakka on edelleen sallittu aine. Mitä seuraavaksi? Vääränväriset pihatuolit pitää poistaa uhkasakon perusteella. Liian tuoksuvat kukat vievät vankilaan?

Menee jo liian pitkälle.

Kohta kielletään tupakointi omakotitalonkin pihalla, koska haju voi leijailla naapurin nenään.

Mun täytyy sitten vissiin haastaa naapuri oikeuteen, kun polttaa takassa jotain josta lähtee ihan hirveen kitkerä haju ja se häiritsee mua. Ja varmaan ei ole terveellisempää kun röökinsavu.

Niin ja paikallinen kaatopaikka päästää hajuhaittoja, tehtaista puhumattakaan. Hirvee löyhkä leviää muutaman kerran viikossa..

Naapurin auto on sellanen savukone että tukehtua meinaa jos etupihalla on kun se lyö sen käyntiin. Epäterveellistä sekin.

Missä menee raja??

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Menee jo liian pitkälle.

Kohta kielletään tupakointi omakotitalonkin pihalla, koska haju voi leijailla naapurin nenään.

Mun täytyy sitten vissiin haastaa naapuri oikeuteen, kun polttaa takassa jotain josta lähtee ihan hirveen kitkerä haju ja se häiritsee mua. Ja varmaan ei ole terveellisempää kun röökinsavu.

Niin ja paikallinen kaatopaikka päästää hajuhaittoja, tehtaista puhumattakaan. Hirvee löyhkä leviää muutaman kerran viikossa..

Naapurin auto on sellanen savukone että tukehtua meinaa jos etupihalla on kun se lyö sen käyntiin. Epäterveellistä sekin.

Missä menee raja??

Raja menee siinä, aiheutuuko terveyshaittoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Menee jo liian pitkälle.

Missä menee raja??

Raja menee siinä, aiheutuuko terveyshaittoja.

Eli tehtaat, autot, kaatopaikat ovat päästöttömiä ja naapurin jatkuva kosteiden puiden polttaminen matalapaineella on terveellisempää?

Kun kyse olisikin hajuhaitasta, niin mikäpä siinä. Kukaan ei ole varmaan kuullut passiivisen tupakoinnin haitoista? Sitä ei voi verrata kaatopaikan tai sellutehtaan välillä nenään lemahtavaan hajuun.

Suomessa entinen naapurimme poltti pari askia tupakkia päivässä pienellä rivaripihallaan, mikä täysin poisti meiltä mahdollisuuden käyttää omaa pihaamme, nukuttaa siellä lasta tai koskaan pitää ikkunoita sinnepuolelle auki. Enhän halunnut altistaa vastasyntynyttä lasta yli12h joka päivä passiiviselle tupakoinnille.

Missä menee raja??

Siinä tupakassa. Nuo kaikki muut ovat edes jollain tavalla "hyödyllisiä" ja tarpeellisia mutta tupakasta ei ole kuin haittaa, niin polttajalle kuin ympäristöllekin.

Hyödyllisiä... ehkä. Silti, typerä tapa hoitaa asia. Jos kerran tahtovat rajoittaa noin paljon yksilön toimia, mikseivät samantien oikeasti tee siitä kokonaan laitonta? Kun se kerran on enemmän haitallista kuin moni näistä "hyödyllisiksi" luetelluista päästöjen aiheuttajista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kofeiinikatti:
Hyödyllisiä... ehkä. Silti, typerä tapa hoitaa asia. Jos kerran tahtovat rajoittaa noin paljon yksilön toimia, mikseivät samantien oikeasti tee siitä kokonaan laitonta? Kun se kerran on enemmän haitallista kuin moni näistä "hyödyllisiksi" luetelluista päästöjen aiheuttajista.

Sehän on tavoitteenakin että tupakka kielletään kokonaan. Ja suunta on siihen ihan selkeästi menossakin.

Sehän on tavoitteenakin että tupakka kielletään kokonaan. Ja suunta on siihen ihan selkeästi menossakin.

:D Eli on helpompaa ottaa oikeudet pois kokonaan, kun niitä vähitellen karsitaan. Saisivat kieltää myös alkoholin samaan syssyyn.

:D Eli on helpompaa ottaa oikeudet pois kokonaan, kun niitä vähitellen karsitaan. Saisivat kieltää myös alkoholin samaan syssyyn.

Alkoholilla on sentäs ihan todistettuja terveysvaikutuksia. Ja vaikka kiellettäisiinkin niin helppohan sitä on itsekin tehdä! :D

Alkoholilla on sentäs ihan todistettuja terveysvaikutuksia. Ja vaikka kiellettäisiinkin niin helppohan sitä on itsekin tehdä! :D

:D

Niin, onhan sillä, mutta kun ne penteleet eivät osaa käyttää sitä oikein ja oikeissa mittasuhteissa :D Ja ei valtio ikinä lopettaisi alkoholin myyntiä. Sattuneista syistä. :D

Kyllä muuten varmasti tilanteessa, jossa tupakka kiellettäisiin kokonaan (tai alkoholi) alkaisi pimeä kauppa nopeasti kasvamaan jättimäisiin mittasuhteisiin.

Meillä on oma piha rivitalossa ja kyllä ymmärrän hyvin,että savu leijailee naapuruston ikkunoista sisään jos joku pihalla polttaa.
Mies polttaa siis etupihan puolella jossa mielellään kävelee vähän edemmäksikin.
Ei todellakaan kiva jos kaikkien makuuhuoneet haisevat tupakalle.(yläkerroissa johon savu suoraan leijailee)
Eri juttu jos on kerran vuodessa pippalot tms. niin tottakai sitten omalla pihalla kaikki voivat käryttää.

Yhteistyössä