Tupakoivat vanhemmat eivät välitä lapsensa terveydestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lopettakaa lastenne myrkyttäminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei mun lapsi sen kummemmin ole ollut kipeä, tai allerginen sen takia että poltan, eikä niitten muittenkaan vanhempien lapset.

Hassu juttu, minä olen kyllä aina luullut, että jos lapsi on kipeä, se johtuu viruksista tai bakteereista.
Mutta oppia ikä kaikki..

no huh huh...sen ymmärrän et jos kessuan 10 tupakkaa kerralla ja oikein höngin päälleni,vaatteisiin ja juoksen poikaa pusuhalittelemaan niin voi tehdä pahaa vaikkei astmaatikko olisikaan.
Jos asia näin on niin entäs jos vetaiset kunnon kossutömpsyt kun pahimmat karsastelut vielä suussa ja menet lapsillesi hönkimään niin meneeköhän lapsi päihin?
sori huono läppä mut ärsytti vaan.-..meni ohi jo... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
että tupakointia puollustellaan niinkin paljon, kuin mitä näihin vastauksiin on kirjoitettu. Toisin osoittavista TUTKIMUSTULOKSISTA HUOLIMATTA. Jokainen tupakoitsija tietää varmasti sisimmässään mitä tekee lapselleen. Että onnea vaan valitsemallenne lapsenmyrkytystielle.

Nyyh.. tutkimustuloksista huolimatta ... sehän riippuu aivan mihin tutkimukseen viittaat.. mä voi marssittaa sulle sen seittemän tutkimussa jossa todettu päin vastaista.. ja jossa tuollainen stressaaminen ja toisten syyllistäminen aiheuttaa lapselle pahempaa kun mikään muu.. kuten käytöshäiriöitä kun äiti on hysteerikko..

Onko kiva tuhota lapsesi terveys? Pystytkö kantamaan asian omalla tunnollasi vaikeuksitta?

Äläppäs tee olettamuksia, joita en ole sanonut.. eli että polttaisin.. tuo on juuri tapa jolla ihmiset tulkitsee kaikkea mitä lukevat ja ottavat siitä mitä haluavat lisäävät loput omaa uskoaan ja sitten tekevät niistä totuuksia.. tuon takia pidän huolestuttavana sitä että ihmiset lukevat tutkimuksia ja alkavat uskoa niitä ilman mitää lähdekritiikkiä.. koska saavat maailman näyttämään siltä miltä haluavat ja sen jälkeen luulevat sitä totuudeksi..

Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
no huh huh...sen ymmärrän et jos kessuan 10 tupakkaa kerralla ja oikein höngin päälleni,vaatteisiin ja juoksen poikaa pusuhalittelemaan niin voi tehdä pahaa vaikkei astmaatikko olisikaan.
Jos asia näin on niin entäs jos vetaiset kunnon kossutömpsyt kun pahimmat karsastelut vielä suussa ja menet lapsillesi hönkimään niin meneeköhän lapsi päihin?

Minkä takia vedätte alkoholin mukaan tähän,eihän niitä edes verrata aloituksessa?

Alkuperäinen kirjoittaja no enpä tiedä..:
Ei mun lapsi sen kummemmin ole ollut kipeä, tai allerginen sen takia että poltan, eikä niitten muittenkaan vanhempien lapset.

Hassu juttu, minä olen kyllä aina luullut, että jos lapsi on kipeä, se johtuu viruksista tai bakteereista.
Mutta oppia ikä kaikki..

Onneksi olkoon, että olet toistaiseksi poikkeus. Eiväthän kaikki tupakoitsijat sairastu keuhkosyöpäänkään, mutta väitätkö ettei tupakointi sille altista? Oletko kuullut karsinogeeneistä ja terveydelle myrkyllisistä aineista?

Turhaan te tupakoijat täällä puolustelette pahaa tapaanne. Ei siitä tupakoinnista takuulla mitään hyötyäkään lapselle ole. Hirveästi säälittää, kun näkee kadulla vauvan vaunuissa ja vaunujen työntäjä vetelee sätkää. Varmaan ajattelee, ettei se savu sinne vaunuihin mene.

Tosiasiahan on, että passiivinen tupakointi on vaarallista ja varsinkin kylmällä ilmalla tupakan savu ahdistaa aikuisenkin henkeä, jos sattuu tupakoijan ohi kulkemaan. Niin, että tuskin se lapsen henkeä ahdistaa sen vähemmän.

Toistan edelleen, ettei ap:n tarvitse jankuttaa...:

Mulle on ihan sama kuka tupakoi ja kuka ei mut usko tutkimukseen, jossa sanotaan ihan mitä vaan on typeryttä joka ärsyttää.. ei pidä uskoa kaikkea mitä . LÄHDEKRITIIKKI

että tupakointia puollustellaan niinkin paljon, kuin mitä näihin vastauksiin on kirjoitettu. Toisin osoittavista TUTKIMUSTULOKSISTA HUOLIMATTA. Jokainen tupakoitsija tietää varmasti sisimmässään mitä tekee lapselleen. Että onnea vaan valitsemallenne lapsenmyrkytystielle.

Nyyh.. tutkimustuloksista huolimatta ... sehän riippuu aivan mihin tutkimukseen viittaat.. mä voi marssittaa sulle sen seittemän tutkimussa jossa todettu päin vastaista.. ja jossa tuollainen stressaaminen ja toisten syyllistäminen aiheuttaa lapselle pahempaa kun mikään muu.. kuten käytöshäiriöitä kun äiti on hysteerikko..

Onko kiva tuhota lapsesi terveys? Pystytkö kantamaan asian omalla tunnollasi vaikeuksitta?

Äläppäs tee olettamuksia, joita en ole sanonut.. eli että polttaisin.. tuo on juuri tapa jolla ihmiset tulkitsee kaikkea mitä lukevat ja ottavat siitä mitä haluavat lisäävät loput omaa uskoaan ja sitten tekevät niistä totuuksia.. tuon takia pidän huolestuttavana sitä että ihmiset lukevat tutkimuksia ja alkavat uskoa niitä ilman mitää lähdekritiikkiä.. koska saavat maailman näyttämään siltä miltä haluavat ja sen jälkeen luulevat sitä totuudeksi..

Uskomatonta. Kirjoitan itse (toisesta aiheesta) jonkinlaista tieteellistä tutkimusta. Taidan siis ymmärtää mitä on lähdekritiikki. Poltin muuten itse ennen raskaaksituloa. Ei ollut kovin vaikeaa lopettaa, eikä olisi tullut plussan jälkeen mieleinikään jatkaa -enää koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Viitaat varmaan mm tähän juttuun

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/tupakoivien-h%C3%A4k%C3%A4arvot-ylitt%C3%A4v%C3%A4t-h%C3%A4lytysrajan(17363).ece

Häkätesteihin osallistuneiden noin 50 000 eurooppalaisen tupakoijan uloshengitysilman häkäpitoisuus oli keskimäärin noin 17,5 ppm eli hiukkasta miljoonaa kohden.

Kaupungeissa annetaan saastehälytys, jos ilman häkäpitoisuus ylittää 8,5 ppm.

Juu tämäkin fakta on ollut aikaisemmin näissä keskusteluissa. Tämä fakta vaikuttaa sitten miten niihin lapsiin siellä sisällä? Kun kysymys on siitä, minkälaista ilmaa se lapsi hengittää sisäänsä, eikä siitä minkälaista tupakoitsija hengittää ulos.

Mikä mahtaa olla siis sen lapsen hengittämän ilman häkäpitoisuus kun samaan tilaan tulee juuri tupakalta tullut aikuinen?

pystyn..

Nyt avaan sateenvarjon: mä poltin ENNEN raskautta 2 max askii päiväs eli noin 60röökiä päivässä. kun sain tietää raskaudesta vähensin 20 eli askiin siitä kokoajan vähentäen 10 ja loppuen lopuks 3 päivässä mitkä olivat ne "pakolliset" keskustelin asiasta kahden eri lääkärin kans siis silloin kun sain plussan. kun vedin niin paljon tupakkaa. lääkäri pyysi vähentämään ja sanoi että ne "niksat" jotka saan jos lopetan nyt seinään voi aihettaa keskenmenon joten suosittelee nyt suurata vähennystä ja kokoajan vähennän sitä.. ja niin tein!

ja kyllä tunsin kauheeta häpeää ja tuskaa kun lapsi synty ja ensimmäisen lääkärin tarkastuksen yhteydessä luultiin vakavia sairauksia ym. oli keltanen ym.. ja olin valmis jättämään itseni kun tuhosin lapseni. Ja otin siitä opiksi ja lopetan sen sauhuttelun seuraavan kohdalla.

Alkuperäinen kirjoittaja M:

Minkä takia vedätte alkoholin mukaan tähän,eihän niitä edes verrata aloituksessa?

samaa ihmettelen miksi alkoholi vedetään tähän mukaan, vaikka siitä ei edes ole nyt kyse. Mutta kait se on sitä omien tapojen hyväksymistä. Onhan se nyt parempi että poltan kun juon viinaa..reps kops...Nää tupakoitsijat on aika hauskoja kun pitää päästä rökälle..huomaa vaatetuksesta että kaikki raha menee röökiin...

Sori huono läppä,ärsytti.-..meni ohi jo... :whistle:

no jos osaat lukea niin tuossahan lukee Sori huono läppä,ärsytti

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/tupakoivien-h%C3%A4k%C3%A4arvot-ylitt%C3%A4v%C3%A4t-h%C3%A4lytysrajan(17363).ece

Häkätesteihin osallistuneiden noin 50 000 eurooppalaisen tupakoijan uloshengitysilman häkäpitoisuus oli keskimäärin noin 17,5 ppm eli hiukkasta miljoonaa kohden.

Juu tämäkin fakta on ollut aikaisemmin näissä keskusteluissa. Tämä fakta vaikuttaa sitten miten niihin lapsiin siellä sisällä? Kun kysymys on siitä, minkälaista ilmaa se lapsi hengittää sisäänsä, eikä siitä minkälaista tupakoitsija hengittää ulos.

Mikä mahtaa olla siis sen lapsen hengittämän ilman häkäpitoisuus kun samaan tilaan tulee juuri tupakalta tullut aikuinen?

Ei se myrkky sieltä hengityselimistä mihinkään katoa heti kun suljet oven tupakalta tultuasi.

Toistan edelleen, ettei ap:n tarvitse jankuttaa...:

Mulle on ihan sama kuka tupakoi ja kuka ei mut usko tutkimukseen, jossa sanotaan ihan mitä vaan on typeryttä joka ärsyttää.. ei pidä uskoa kaikkea mitä . LÄHDEKRITIIKKI

Siis tietenkään ei pidä uskoa kaikkea mitä lukee. Mutta uskon mielummin edes jonkinlaiseen tutkimukseen kuin satunnaiseen palstailijaan, jonka mielestä tutkimuksessa sanotaan ihan mitä vaan. :whistle:

Mitenhän se ulkona polttaminen oikein vaikuttaa sisällä oleviin lapsiin? Jotenkin maagisesti kosmista käytävää pitkin tupakansavun myrkyllisyys välittyy toisessa tilassa olevaan henkilöön...?

Ihmeellistä jos se tupakanhaju ei millään lailla tartu vaatteisiin tai hiuksiin??! Onks mun nenässä sit jotain vikaa?

taas täällä joku jaksaa vaahdota tupakoinnista. itsehän et raskaana ollessa syönyt liikaa rasvaa, sokeria ym. mikä voi vahingoittaa lastasi. ethän ole antanut lapsellesi mitään muuta kuin terveellistä luomuruokaa. niin turha vaahdota tällaisista, joka asiasta saa väännettyä jotain, mikä vaarantaa lapsen terveyden. olethan myös muistanut pysytellä sisätiloissa, etkä ole antanut vauvan nukkua päiväunia ulkona, pakokaasut vaanivat!

Alkuperäinen kirjoittaja aika kallista touhua:

samaa ihmettelen miksi alkoholi vedetään tähän mukaan, vaikka siitä ei edes ole nyt kyse. Mutta kait se on sitä omien tapojen hyväksymistä. Onhan se nyt parempi että poltan kun juon viinaa..reps kops...Nää tupakoitsijat on aika hauskoja kun pitää päästä rökälle..huomaa vaatetuksesta että kaikki raha menee röökiin...

Hitsit tässä ketjussahan tulee faktoja oikein liukuhihnalta,enpäs oo aikaisemmin tiennyt että vaatetuksestakin näkee sauhuttelijat! |O

Alkuperäinen kirjoittaja kristallilapsi04:
ja kyllä tunsin kauheeta häpeää ja tuskaa kun lapsi synty ja ensimmäisen lääkärin tarkastuksen yhteydessä luultiin vakavia sairauksia ym. oli keltanen ym.. ja olin valmis jättämään itseni kun tuhosin lapseni. Ja otin siitä opiksi ja lopetan sen sauhuttelun seuraavan kohdalla.

Mikset lopeta nyt jo? Luuletko sen olevan helpompaa raskausaikana?

Näissä jutuissa minua ihmetyttää se hurja FANAATTISUUS joka eräillä tupakan vastustajilla tuntuu olevan. Tuo fanaattisuus saa välillä aika rankkoja terveysfasistisia muotojakin, kun ei ole olemaassa kuin vain yksi ja ainoa oikea mielipide ja jos et ole samaa mieltä, niin olet ties mikä kamala lapsen terveyden pilaava typerys.
:headwall:

Mä en nyt jaksa lukee koko ketjua..
Mutta onko joku nähnyt sen isältä pojalle-mainoksen...mä sanoinkin miehelle, et olis oikeesti toosi kiva kun lopettas, ennenkun lapsi alkaa matkia sitä. Ei se nyt ehkä ihan vielä alota, mutta äkkiä ne vuodet menee..

No se riippuu tietysti tilanteesta. Mutta tuon hengitysilman lisäksi usein käytännössä (ei tietysti aina) sitä savua tulee hieman sisäänkin, ja jos hoitaja/aikuinen hengittää lasta päin, niin kyllä siinä varmaan silloin partikkeleita on.

Alkuperäinen kirjoittaja aika kallista touhua:

Hitsit tässä ketjussahan tulee faktoja oikein liukuhihnalta,enpäs oo aikaisemmin tiennyt että vaatetuksestakin näkee sauhuttelijat! |O

vanhat nappiverkkarit ja joku karsee lippis päässä tai farkut ja farkkutakki hyvin vanhat sellaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Mitenhän se ulkona polttaminen oikein vaikuttaa sisällä oleviin lapsiin? Jotenkin maagisesti kosmista käytävää pitkin tupakansavun myrkyllisyys välittyy toisessa tilassa olevaan henkilöön...?

Ihmeellistä jos se tupakanhaju ei millään lailla tartu vaatteisiin tai hiuksiin??! Onks mun nenässä sit jotain vikaa?

Ei sun nenässä ole mitään vikaa, varmasti epämiellyttävä haju. Mutta linkkaappa mulle se tutkimus, joka toteaa HAJUN olevan vaarallista.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja kristallilapsi04:

Mikset lopeta nyt jo? Luuletko sen olevan helpompaa raskausaikana?

jaa no en tiiä.. on ollu mielessä ja varmaan lopetankin ihan vaan siks että töissäkään en pääse rööille.

Alkuperäinen kirjoittaja Turhaa puolustelua:
Turhaan te tupakoijat täällä puolustelette pahaa tapaanne. Ei siitä tupakoinnista takuulla mitään hyötyäkään lapselle ole. Hirveästi säälittää, kun näkee kadulla vauvan vaunuissa ja vaunujen työntäjä vetelee sätkää. Varmaan ajattelee, ettei se savu sinne vaunuihin mene.

Tosiasiahan on, että passiivinen tupakointi on vaarallista ja varsinkin kylmällä ilmalla tupakan savu ahdistaa aikuisenkin henkeä, jos sattuu tupakoijan ohi kulkemaan. Niin, että tuskin se lapsen henkeä ahdistaa sen vähemmän.

Joo eihän se tupakointi fiksua ole mutta turha täällä alkaa syyllistämään kaikki tupakoitsijat lapsensa pilaajiksi.Tiedätkö mikä se vaihtoehto on josset kessuttele ulkona ?villi veikkaus että sisällä?joten eikös parempi että siellä vaunuja työnnellesä polttelee...

Yhteistyössä