Tupakoivat vanhemmat eivät välitä lapsensa terveydestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lopettakaa lastenne myrkyttäminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
se, että tupakoitsija vähättelee pahettaan = hän pitää tekoaan hyväksyttävänä. Ja se, että tupakoi myös lastensa läsnäollessa tai siirtää savut vaatteistaan lapsiin = hän hyväksyy lapsen passiivisen tupakoinnin.

Kuka täällä vähättelee :o

Alkuperäinen kirjoittaja savuton:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Vastaat hyvin yleistä stereotypiaa hieman luku- ja ymmärryskyvyltään rajoittuneesta amishenkisestä tupakoitsijasta. Huom!! Kaikki tupakoitsijat eivät sitten todellakaan mielestäni ole tällaisia, vaan joukkoon mahtuu -hassua kyllä- sivistynyttä ja fiksuakin porukkaa! Sinun on pakko yrittää saada viimeinen sana keinolla millä hyvänsä, etkö osaa avata mieltäsi näkemääbn toimintasi haitallsiuutta ja ottamaan vastuuta?

:laugh:
Asia-argumentit kun loppuu, niin mennään henkilökohtaisuuksiin. Hyvää päivänjatkoa vaan sullekkin
=)

Niinpä ja nämä yleoistäjät sitten tekevät "tiedettä"

Sä itse teet tutkimusta? Ok. Ja tiedät, että tilastoilla voidaan pettää? Hyvä. Mutta en silti ymmärrä, miksi pidät itsesi kanssa hieman erilaista näkökantaa edustavia tutkimuksia mutu-tutkimuksina?

En pidä piitä, että asenteelliset ihmiset vääristelevät asioita ja tekevät mielepiteistään faktaa.. ja julistavat sitä mm. täällä.. kuten tämän ketjun ap teki, todeten vielä perään ettei tiedä miten tutkimus on tehty.. edelleen et edes tiedä mitä mieltä olen asiasta en vain pidä epätieteellisestä argumentoinnista silloin kun pyritään jollain tutkimuksella kuitenkin ratsastamaan, eikä voida rehellisesti sanoa että kyse on henkilön mielipiteestä ei oikeasta tieteellisestä faktasta

Kuulepas neiti näsäviisas. Sinulla on ongelma, jos uskot, että joka ikinen tutkimus on tehty jotenkin väärin, ja on viallinen. Luotan siihen, että Suomessa ei voi saada lääketieteen tohtorin arvoa tekemällä epäpätevää tutkimusta. Voi minua hullua, luotan yliopiston lääketieteelliseen tiedekuntaan enemmän kuin johonkin höyryävään kaksplussan semipätevään "asiantuntijaan". Ja et pidä epätieteellisestä argumeontoinnoista? Herra jumala, tämä on Kakplussan keskustelupalsta eikä mikään tieteellinen aikakausijulkaisu. Tupakka tappaa ja se on yleisesti tiedossa. Miksi sinulla on niin huono itsetunto, että yrität naurettavalla tavalla päteä täällä?

:laugh: Miksi et voi myöntää että haluat vaahdota omasta milelipiteestä haukkua toisia kun sinulla on paha olla, ja se siitä.. ei kyse ole siitä mikä on oikein tai ei vaan puhtaasti sinun mielipiteestä, ei että joku tutkimus olisi oikeampi kuin toinenkaan vaan sinun USKOSTASI jaMIELIPITEISTÄSI.. näin tekeävät mm. juristit, eli toinen juristi marssittaa itselleen sopivat tutkimukset esille vastapuoli tuo toiset.. näin se maailma vaan toimii, siitä sitten ihmiset ottavat oman mielipiteensä mihin USKOVAT mutta totuutta se ei siitä tee.. olen pahoillani jos vain lisäsin pahaa oloasi voi silittää päähän jos ei mennyt läpi totuutesi ja mielipiteesi kuin sulaan voihin..

Tämän kaltaisen argumentoinnin ja fanaattisuus käynnisti aikoinaan noitavainot oli yksi totuus.. jota tuli uskoa..

En ole ap, mutta taitaa teillä tupakki-immeisillä olla ennemmin paha olo kuin "meillä fanaatikoilla". Miksi pitää puolustella noin kärkkäästi omaa pahettaan? Minun puolestani aikuinen ihminen saa tehdä keholleen mitä haluaa, mutta lailla pitäisi kieltää syntymättömän lapsen saastuttaminen ja vaarantaminen myrkyillä! Mulle on ihan sama polttaako joku, mutta silloin jos polttamisellaan altistaa jonkun toisen niin silloin kyllä sapettaa! En siedä itsekään tupakointia vierelläni ja varmasti lapsesta tuntuu samanlaiselta, jos äiti polttelee vieressä. Näin se vaan on. Mutta sauhutkaa te vaan ihan rauhassa, kunhan tajuaisitte vain suojata lapsenne myrkyiltä :/

Hei, missään ei ole sanottu että tupakoin, älä puutu asioihin joista et tiedä.. puhun tästä ap:sta joka tekee tiedettä paskasta.. ja keskustelen täällä tieteellisestä argumentoinnista en tupakoinnista, koska siitähän tässä ei ollut koskaan kysymyskään vaan fanaattisesta itsensä todistamisesta ja tarpeesta tuomita toisia jotka ajattelevat toisin tai tekevät toisin.. jos luet ap:n kommentointia "tieteen" takana..

se, että tupakoitsija vähättelee pahettaan = hän pitää tekoaan hyväksyttävänä. Ja se, että tupakoi myös lastensa läsnäollessa tai siirtää savut vaatteistaan lapsiin = hän hyväksyy lapsen passiivisen tupakoinnin.

Mä rakastan kehäpäätelmiä :laugh: Raamattu on Jumalan sana= raamattu sanoo että Jumala on olemassa= Jumala on olemassa

Tää opetettiin jo lukiossa ja silti tähän joku sortuu :laugh:

Vastaat hyvin yleistä stereotypiaa hieman luku- ja ymmärryskyvyltään rajoittuneesta amishenkisestä tupakoitsijasta. Huom!! Kaikki tupakoitsijat eivät sitten todellakaan mielestäni ole tällaisia, vaan joukkoon mahtuu -hassua kyllä- sivistynyttä ja fiksuakin porukkaa! Sinun on pakko yrittää saada viimeinen sana keinolla millä hyvänsä, etkö osaa avata mieltäsi näkemääbn toimintasi haitallsiuutta ja ottamaan vastuuta?

Asia-argumentit kun loppuu, niin mennään henkilökohtaisuuksiin. Hyvää päivänjatkoa vaan sullekkin
=)

Sä itse teet tutkimusta? Ok. Ja tiedät, että tilastoilla voidaan pettää? Hyvä. Mutta en silti ymmärrä, miksi pidät itsesi kanssa hieman erilaista näkökantaa edustavia tutkimuksia mutu-tutkimuksina?

En pidä piitä, että asenteelliset ihmiset vääristelevät asioita ja tekevät mielepiteistään faktaa.. ja julistavat sitä mm. täällä.. kuten tämän ketjun ap teki, todeten vielä perään ettei tiedä miten tutkimus on tehty.. edelleen et edes tiedä mitä mieltä olen asiasta en vain pidä epätieteellisestä argumentoinnista silloin kun pyritään jollain tutkimuksella kuitenkin ratsastamaan, eikä voida rehellisesti sanoa että kyse on henkilön mielipiteestä ei oikeasta tieteellisestä faktasta

Kuulepas neiti näsäviisas. Sinulla on ongelma, jos uskot, että joka ikinen tutkimus on tehty jotenkin väärin, ja on viallinen. Luotan siihen, että Suomessa ei voi saada lääketieteen tohtorin arvoa tekemällä epäpätevää tutkimusta. Voi minua hullua, luotan yliopiston lääketieteelliseen tiedekuntaan enemmän kuin johonkin höyryävään kaksplussan semipätevään "asiantuntijaan". Ja et pidä epätieteellisestä argumeontoinnoista? Herra jumala, tämä on Kakplussan keskustelupalsta eikä mikään tieteellinen aikakausijulkaisu. Tupakka tappaa ja se on yleisesti tiedossa. Miksi sinulla on niin huono itsetunto, että yrität naurettavalla tavalla päteä täällä?

:laugh: Miksi et voi myöntää että haluat vaahdota omasta milelipiteestä haukkua toisia kun sinulla on paha olla, ja se siitä.. ei kyse ole siitä mikä on oikein tai ei vaan puhtaasti sinun mielipiteestä, ei että joku tutkimus olisi oikeampi kuin toinenkaan vaan sinun USKOSTASI jaMIELIPITEISTÄSI.. näin tekeävät mm. juristit, eli toinen juristi marssittaa itselleen sopivat tutkimukset esille vastapuoli tuo toiset.. näin se maailma vaan toimii, siitä sitten ihmiset ottavat oman mielipiteensä mihin USKOVAT mutta totuutta se ei siitä tee.. olen pahoillani jos vain lisäsin pahaa oloasi voi silittää päähän jos ei mennyt läpi totuutesi ja mielipiteesi kuin sulaan voihin..

Tämän kaltaisen argumentoinnin ja fanaattisuus käynnisti aikoinaan noitavainot oli yksi totuus.. jota tuli uskoa..

En ole ap, mutta taitaa teillä tupakki-immeisillä olla ennemmin paha olo kuin "meillä fanaatikoilla". Miksi pitää puolustella noin kärkkäästi omaa pahettaan? Minun puolestani aikuinen ihminen saa tehdä keholleen mitä haluaa, mutta lailla pitäisi kieltää syntymättömän lapsen saastuttaminen ja vaarantaminen myrkyillä! Mulle on ihan sama polttaako joku, mutta silloin jos polttamisellaan altistaa jonkun toisen niin silloin kyllä sapettaa! En siedä itsekään tupakointia vierelläni ja varmasti lapsesta tuntuu samanlaiselta, jos äiti polttelee vieressä. Näin se vaan on. Mutta sauhutkaa te vaan ihan rauhassa, kunhan tajuaisitte vain suojata lapsenne myrkyiltä :/

Hei, missään ei ole sanottu että tupakoin, älä puutu asioihin joista et tiedä.. puhun tästä ap:sta joka tekee tiedettä paskasta.. ja keskustelen täällä tieteellisestä argumentoinnista en tupakoinnista, koska siitähän tässä ei ollut koskaan kysymyskään vaan fanaattisesta itsensä todistamisesta ja tarpeesta tuomita toisia jotka ajattelevat toisin tai tekevät toisin.. jos luet ap:n kommentointia "tieteen" takana..

Tämä palsta ei ole ihan oikea foorumi tieteelliselle argumentoinnille. Jos halua keskustella eri tutkimusten luotettavuudesta sekä eri tutkimusmetodeista, kannattaisi varmaan harkita jotain toista palstaa. Tässä keskustelussa on ollut kyse tupakoinnista ja sen vaaroista.
Jos haluat kutsua minua fanaatikoksi, henkisesti pahoinvoivaksi ja ties miksi, ei paljon minua hetkauta. Ihan vapaasti, jos se tuottaa sinulle jotain tyydytystä.

Mä rakastan kehäpäätelmiä :laugh: Raamattu on Jumalan sana= raamattu sanoo että Jumala on olemassa= Jumala on olemassa

Tää opetettiin jo lukiossa ja silti tähän joku sortuu :laugh:

Anteeksi, muta mikä kehäpäätelmä? Voisit antaa tähän keskuteluun jotain hedelmällistäkin sisältöä etkä vain pilkata toisia ja olla ylimielinen.

Mitenhän se ulkona polttaminen oikein vaikuttaa sisällä oleviin lapsiin? Jotenkin maagisesti kosmista käytävää pitkin tupakansavun myrkyllisyys välittyy toisessa tilassa olevaan henkilöön...?

Lisäksi on huono esimerkki lapselle polttaminen.Ja pieni lapsi joutuu odottamaan ja itkee kun äiti parvekkeella.Talvella ei hyvä kun lapsi kylmässä kun ovea auotaan!

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh :
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Turhaa puolustelua:
Turhaan te tupakoijat täällä puolustelette pahaa tapaanne. Ei siitä tupakoinnista takuulla mitään hyötyäkään lapselle ole. Hirveästi säälittää, kun näkee kadulla vauvan vaunuissa ja vaunujen työntäjä vetelee sätkää. Varmaan ajattelee, ettei se savu sinne vaunuihin mene.

Tosiasiahan on, että passiivinen tupakointi on vaarallista ja varsinkin kylmällä ilmalla tupakan savu ahdistaa aikuisenkin henkeä, jos sattuu tupakoijan ohi kulkemaan. Niin, että tuskin se lapsen henkeä ahdistaa sen vähemmän.

Joo eihän se tupakointi fiksua ole mutta turha täällä alkaa syyllistämään kaikki tupakoitsijat lapsensa pilaajiksi.Tiedätkö mikä se vaihtoehto on josset kessuttele ulkona ?villi veikkaus että sisällä?joten eikös parempi että siellä vaunuja työnnellesä polttelee...

parempi että vaunuja työnnellessä polttelee...se on hirveän näköistä..olis kerran tehny mieli sanoa yhelle tupakoitsija mammalle pahasti, kun puhalsi savut sinne vaunuihin. Mutta jätin sanomatta, hän ei olisi välttämättä ymmärtänyt sanomani sisältöä.
Puhallelkaan vaan sitä nikotiinia sinne vaunhuihin se lapsi varmaan tykkää siitä:)
no enpä ymmärrä jos pitää hönkiä vaunuihin kun pihalla lääniä puhallella muuallekin,Tahallaan nyt viilailet siellä.Parempi ulkona kuin sisällä-niih
Mitä sillä on väliä kuinka hirveän näköistä se on ,olisit onnellinen että kyseinen äiti ei (toivottavasti) sisällä kessuttele.

sen että vaunuihin puhallellaan nikotiinia. No se on sitten ihan sama poltteleeko äippä ja isukki sisällä vai ei...koska se muksu saa sen nikotiini annoksen joka tapauksessa. Enkä mitään tahalleen viilaile vaan kerron mitä olen nähnyt ihan omilla silmillä. Mun ei ole pakko provoilla, kun kerrankin täällä puhutaan asiaa.
En vain ymmärrä näitä riippuus äitejä joille se minä minä on tärkein. Jos mä haluun olla itsekäs käyn lenkillä tai kosmetologilla tms jotku sitte polttelee tupakkia:)

mä en kyl nyt ymmärrä sua yhtään,sun mielestä sama asia polttaako äiti/isä kotona vai ulkona?Ei mitään eroa mielestäsi?

=)

Enpä ymmärrä minäkään...

=)

Tämä palsta ei ole ihan oikea foorumi tieteelliselle argumentoinnille. Jos halua keskustella eri tutkimusten luotettavuudesta sekä eri tutkimusmetodeista, kannattaisi varmaan harkita jotain toista palstaa. Tässä keskustelussa on ollut kyse tupakoinnista ja sen vaaroista.
Jos haluat kutsua minua fanaatikoksi, henkisesti pahoinvoivaksi ja ties miksi, ei paljon minua hetkauta. Ihan vapaasti, jos se tuottaa sinulle jotain tyydytystä.

Mitäs tyyydytystä sinä haet? :laugh: Täytyy laittaa modeille viestiä seuraavan kerran kun joku, esim ap, alkaa linkittää tutkimuksia tänne (omasta vetoamisesta tutkimukseenhan tämä koko homma taas alkoi :laugh: ), että nyt on päätetty, että tämä palsta ei ole sopiva puhua tieteestä tai tutkimuksista, täällä saa vaan haukkua, hysterisoida ja moralisoida, mutta ei argumentoida.. :laugh:

=)

Enpä ymmärrä minäkään...

Pidän niitä tutkimuksina siinä, missä muitakin tutkimuksia, eli lähteinä josta ihmiset valitsevat mitä uskovat ja mitä eivät. Mutta sen jälkeen kun ihmiset VALITSEVAT mitä uskovat sen jälkeen se on niiden ihmisten mielipide, ei TOTUUS jota tulee julistaa tutkimuksen taakse piiloutuen.. ja todeta että täällä tutkimuksessa lukee että minun MIELIPITEENI ja USKOMUKSENI on oikeampi kuin toisten, niin kuin tämän ketjun aloittaja teki.. yksi tutkimustulos ei tee jonkun ihmisen mielipiteestä absoluuttista totuutta.. niin kuin aloittaja luulee.. ja kyllä täytysi joakisen hieman kansantajuisen tietää, että tupakointi sisällä ja ulkona on eriasia passiivisen tupakoinnin kannalta

P.S en ole tutkija ihan vaan maalaisjärjen säilyttänyt.. :laugh:

Mä ainakin inhosin ja häpesin omia vanhempiani pienenä, kun ne poltti ja haisi tupakalle. Sitten kuitenkin teini-iässä aloin itsekin polttamaan. Onneksi älysin lopettaa ennen perheen perustamista.

Mutta sitten olin työpaikassa, jossa tupakoitiin sisällä odottaessani esikoista, joka arki klo 8-16 siinä tupakansavussa. Mun esikoinen on ylivilkas. Kaksi nuorempaa normaalivilkkaita. Ja itse olen ajatellut, että juurikin tuo passiivinen tupakointi on osasyy.

Yhteistyössä