Ä
äiti
Vieras
Olemme eronneet, lapsen isällä uusi puoliso ja lapsia. Yhteinen tyttäremme on 3-vuotias. Lapsen isä on työmatkalla ja lapsen isän puolison puolelta "mummi ja pappa" kyläilemässä heillä, uusi puoliso kysyi minulta vaarin kysyneen, voiko tyttäremme tulla heille yökylään ja pappa toisi huomenna takaisin kun tästä ohi ajaa. Kysyin tytöltä haluaako mennä yöksi ja sanoi haluavansa. Juttelin tytölle tavalliseen tapaan että siellä on sitten mummi ja pappa, tyttö älähti että "ei pappa tule sinne!" Sanoin että kyllä pappakin tulee. Tyttö jatkoi; "Pappa tulee yöllä herättämään minut ja sanoo että ei saa nukkua" Yritin huomaamattomasti kysellä asiasta tarkemmin mutta asia ei oikein auennut tytöltä sanallisesti. Lapsi puhuu välillä pieniä höpöjuttuja, ihmettelin mistä keksi tuon. Mietin, jos pappa on joskus tytön aamulla herättänyt ja tyttö sekoitti sen herättämisen siihen, tms.
Soitin exälle ja kerroin asiasta, toivoin hänen ymmärtävän että kun lapsi puhuu tuollaisia on pakko kysyä, onko mitään mahdollisuutta että joku on käynyt yöllä häntä herättämässä. Ex oli ymmärtäväinen, kertoi ettei pappa ole tyttöä ikinä herättänyt aamuisin ja vakuutti, että on fakta että ei ole mahdollista että yöllä joku olisi siellä käynyt. Mutta jos kaikki nukkuvat, mistä tietää kuka siellä yöllä käy? Tytön jutuista päätellen kuitenkin mummi nukkuu samassa huoneessa.
Puhuuko tämän ikäiset minkä verran tällasia höpöhöpöjuttuja? Huolestuisitko? Itse olin aluksi heti aivan paniikissa.. mutta eihän yhden lapsen kertoman lauseella voi varmoja päätelmiä tehdä.
Soitin exälle ja kerroin asiasta, toivoin hänen ymmärtävän että kun lapsi puhuu tuollaisia on pakko kysyä, onko mitään mahdollisuutta että joku on käynyt yöllä häntä herättämässä. Ex oli ymmärtäväinen, kertoi ettei pappa ole tyttöä ikinä herättänyt aamuisin ja vakuutti, että on fakta että ei ole mahdollista että yöllä joku olisi siellä käynyt. Mutta jos kaikki nukkuvat, mistä tietää kuka siellä yöllä käy? Tytön jutuista päätellen kuitenkin mummi nukkuu samassa huoneessa.
Puhuuko tämän ikäiset minkä verran tällasia höpöhöpöjuttuja? Huolestuisitko? Itse olin aluksi heti aivan paniikissa.. mutta eihän yhden lapsen kertoman lauseella voi varmoja päätelmiä tehdä.