Turha huoli vai pedofiliaa, mitä ajattelisit ja tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Olemme eronneet, lapsen isällä uusi puoliso ja lapsia. Yhteinen tyttäremme on 3-vuotias. Lapsen isä on työmatkalla ja lapsen isän puolison puolelta "mummi ja pappa" kyläilemässä heillä, uusi puoliso kysyi minulta vaarin kysyneen, voiko tyttäremme tulla heille yökylään ja pappa toisi huomenna takaisin kun tästä ohi ajaa. Kysyin tytöltä haluaako mennä yöksi ja sanoi haluavansa. Juttelin tytölle tavalliseen tapaan että siellä on sitten mummi ja pappa, tyttö älähti että "ei pappa tule sinne!" Sanoin että kyllä pappakin tulee. Tyttö jatkoi; "Pappa tulee yöllä herättämään minut ja sanoo että ei saa nukkua" Yritin huomaamattomasti kysellä asiasta tarkemmin mutta asia ei oikein auennut tytöltä sanallisesti. Lapsi puhuu välillä pieniä höpöjuttuja, ihmettelin mistä keksi tuon. Mietin, jos pappa on joskus tytön aamulla herättänyt ja tyttö sekoitti sen herättämisen siihen, tms.

Soitin exälle ja kerroin asiasta, toivoin hänen ymmärtävän että kun lapsi puhuu tuollaisia on pakko kysyä, onko mitään mahdollisuutta että joku on käynyt yöllä häntä herättämässä. Ex oli ymmärtäväinen, kertoi ettei pappa ole tyttöä ikinä herättänyt aamuisin ja vakuutti, että on fakta että ei ole mahdollista että yöllä joku olisi siellä käynyt. Mutta jos kaikki nukkuvat, mistä tietää kuka siellä yöllä käy? Tytön jutuista päätellen kuitenkin mummi nukkuu samassa huoneessa.

Puhuuko tämän ikäiset minkä verran tällasia höpöhöpöjuttuja? Huolestuisitko? Itse olin aluksi heti aivan paniikissa.. mutta eihän yhden lapsen kertoman lauseella voi varmoja päätelmiä tehdä.

Kysyin, että mitä pappa sitten sanoi tai teki mutta tyttö ei enää vastannut niihin mitään. Tyttö itse sanoi vaan, että "minä sanoin että kyllä saan nukkua".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse en päästäisi lasta isän luo, jos isä ei itse ei ole paikalla ollenkaan.

Ja miksi pitäisikään päästää?

Vaikka siksi, että tytöstä on todella kivaa käydä siellä ja ei kovin usein "mummia ja pappaa" näe, kun asuvat eri kaupungissa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Itse en päästäisi lasta isän luo, jos isä ei itse ei ole paikalla ollenkaan.

Ja miksi pitäisikään päästää?

Vaikka siksi, että tytöstä on todella kivaa käydä siellä ja ei kovin usein "mummia ja pappaa" näe, kun asuvat eri kaupungissa.

Ymmärsinkö oikein, että kyseessä on uuden puolison vanhemmat, jotka eivät ole mitään sukua lapselle?

Entä lapsen omat isovanhemmat?

Oliko lapsi ahdistuneen oloinen? Vai jutteliko normaalisti? Meillä on kolme ja puolivuotias tyttö, eikä ymmärrä aamun ja illan eroa. Joskus kysyy illalla että mitä aamupalaa on? Kun tarkoittaa siis iltapalaa. Olisko pappa voinu herättää päiväunilta, jos on esim. nukahtanu myöhään, tai jos on pitäny johonkin lähteä?
Onko tyttö muuten käyttäytynyt normaalisti?

Kyllä sun ap pitäisi asiaa vielä koittaa selvittää, sen verran tärkeä asia. Voi olla ettei ole mitään, mutta joskus taas lapsi sulkeutuu kun kysellään liikaa asiasta, joka hämmentää.

Koita jotenkin kautta rantain...

Eivät biologinen mummi ja pappa, mutta tietysti heidän perheessään ovat sukua ja näin ollen myös yhteiselle tyttärellemme. "Omia" isovanhempiaan kutsuu eri nimillä ja heitäkin näkee harvoin.

Vaikea sanoa oliko lapsi mitenkään erityisen ahdistuneen oloinen. Hämmentyy usein samalla tavalla jos mistä tahansa kyselee, kun ei täysin kaikkea ymmärrä tai osaa kertoa. Sekoittaa meilläkin aamu- ja iltapalat jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Fiona:
Oliko lapsi ahdistuneen oloinen? Vai jutteliko normaalisti? Meillä on kolme ja puolivuotias tyttö, eikä ymmärrä aamun ja illan eroa. Joskus kysyy illalla että mitä aamupalaa on? Kun tarkoittaa siis iltapalaa. Olisko pappa voinu herättää päiväunilta, jos on esim. nukahtanu myöhään, tai jos on pitäny johonkin lähteä?
Onko tyttö muuten käyttäytynyt normaalisti?

mullakin 3v saattaa aamulla haluta iltapalaa jne. Meidän 3v osaa kans sepittää höpöjuttuja esim. että päiväkotitäti ois opettanu jotain, mikä ei varmasti pidä paikkaansa.

Yrittäisin päästä tytön kanssa uudelleen juttuun asiasta jos vaikka saisit lisää infoa. Epäilysi on kuitenkin niin vakava että jotain järkeä asiaan pitäisi saada. Asia voi todella olla niin että epäilet mielessäsi täysin syytöntä miestä. Ajattele miltä hänestä tuntuisi jos tietäisi ajatuksesi! Mutta ainahan on se toinenkin mahdollisuus.. :( , en kuitenkaan vielä pitäisi tätä todennäköisenä..

Ei epäilys kohdistu keneenkään henkilökohtaisesti, maailmassa on pidettävä silmät auki eikä kenestäkään päältä päin voi tuollaista tietää tai olla tietämättä.

Todennäköisintä varmaan että kyseessä vain joku lapsen höpöjuttu.

...kuka nukkuu missäkin on kysymysmerkki... jos sun äidinvaisto sanoo että tässä on jotain kummallista niin älä hyvä ihminen päästä tyttöäsi sinne. on pieni paha aiheuttaa vieraalle miehelle mielipaha kuin altistaa lapsensa mahdollisesti hyväksikäytölle!

tyttö puhuu välillä ihan mitä sattuu. sepittää isille kaikkee et äiti on luvannu tai on muka mun kans sopinu vaikka ei ole. jos tyttö kiukuttelee ja sen vie vaik omaan huoneeseen rauhoittumaan, keksii äkkiä et isi tai äiti satutti vaikka ei tod. oo satuttanu. hoitotädeille sanoo monesti että mä kerron tästä kyllä äidille jne.. tehny tätä 3.5v. alkaen. kohta täyttää neljä ja jutut on välillä tosiaan aika lennokkaita. niin ja meillä kans syö illalla monesti aamupalaa, ja aamulla iltapalaa.Päiväunille mennessään kysyy pestäänkö nyt hampaat jne.. kyllä lapset osaa olla myös aika ovelia ja tosiaan aikakäsitteet menee ihan sekaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja kuulostaa kummalliselta...:
...kuka nukkuu missäkin on kysymysmerkki... jos sun äidinvaisto sanoo että tässä on jotain kummallista niin älä hyvä ihminen päästä tyttöäsi sinne. on pieni paha aiheuttaa vieraalle miehelle mielipaha kuin altistaa lapsensa mahdollisesti hyväksikäytölle!

Samaa mieltä, ehdottomasti. Vaikka asiassa ei olis mitään niin silti. Sitäpaitsi kuten ap tuossa aiemmin itse totesit että kaikkea voi kuiteki oikeesti tapahtua. En ole siis huutelemassa mitään pedofiliaa, mutta jos sinua huolestuttaa niin itse en laskisi lasta yökylään, etenki kun on noin pienestä kyse joka ei vielä osaa kunnolla pukea sanoiksi ajatuksiaan.
Kysehän on kuitenkin vieraasta ihmisestä, vaikka kuinka ovat väärän koivun kautta sukua, niin sinulle ja lapsellesi vieraita ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä ainakin:
tyttö puhuu välillä ihan mitä sattuu. sepittää isille kaikkee et äiti on luvannu tai on muka mun kans sopinu vaikka ei ole. jos tyttö kiukuttelee ja sen vie vaik omaan huoneeseen rauhoittumaan, keksii äkkiä et isi tai äiti satutti vaikka ei tod. oo satuttanu. hoitotädeille sanoo monesti että mä kerron tästä kyllä äidille jne.. tehny tätä 3.5v. alkaen. kohta täyttää neljä ja jutut on välillä tosiaan aika lennokkaita. niin ja meillä kans syö illalla monesti aamupalaa, ja aamulla iltapalaa.Päiväunille mennessään kysyy pestäänkö nyt hampaat jne.. kyllä lapset osaa olla myös aika ovelia ja tosiaan aikakäsitteet menee ihan sekaisin.

No joo 3 vuotiaat on vielä pieniä. Mutta tässä tapauksessa:

-vieras mies tahtoo 3 vee tytön yökylään

-tyttö kertoo miehen herättäneen hänet yöllä

Kyllä saa olla äitinä huolissaan! Se on terve reaktio! Valitettavasti maailma on sairaampi kuin moni uskoo.

2.5v. välillä väittää isän purevan polveen, vaikka istuis toisella puolen olkkaria. Näitä se ja se ei tuu sinne juttuja tulee kans usein. Välillä pipi tullu vaikka mihinkä, vaikka seisois paikoillaan ja siihen on sitte saatava laastaria.

Alkuperäinen kirjoittaja kuulostaa kummalliselta...:
No joo 3 vuotiaat on vielä pieniä. Mutta tässä tapauksessa:

-vieras mies tahtoo 3 vee tytön yökylään

-tyttö kertoo miehen herättäneen hänet yöllä

Kyllä saa olla äitinä huolissaan! Se on terve reaktio! Valitettavasti maailma on sairaampi kuin moni uskoo.

Lueskelin ja tämä sama juttu jäi takaraivoon.
Ei missään nimessä kannata väittää miestä pedofiiliksi. Se on raju syyte, mutta sinun pitää suojella lastasi kun on pienikin epäilys että kaikki ei ole kunnossa.
Miehesi ei pysty takaamaan että kukaan ei ole voinut käydä lapsen luona yöllä kun hän ei ole edes paikalla.

Minunkin äitini väitää ettei ole mahdollista että minua olisi käytetty seksuaalisesti hyväksi lapsena. kun nukkuihan hän samassa asunnossa. Välillä myös samassa sängyssä :kieh:

Ja niin, tämä maailma on valitettavasti paljon sairaampi paikka kuin useimmat osaavat kuvitellakaan. :(

Yhteistyössä