Turha väittää vastaan, kyllä Nina tietää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja (vierailija):
Oliko Tuire kotiäiti? Siksikö Ninan pitää väkisin yrittää pistää vielä paremmaksi? :D
Oli kotiäiti. Nainen, joka luopui urastaan tultuaan äidiksi.

Juu. Ja luu jäi käteen kun upseeri ja herrasmies (repsis) otti ja jätti, tunnustaen samalla pettäneensä monesti avioliiton aikana :/

Alkuperäinen kirjoittaja (vierailija):
Oliko Tuire kotiäiti? Siksikö Ninan pitää väkisin yrittää pistää vielä paremmaksi? :D
Oli kotiäiti. Nainen, joka luopui urastaan tultuaan äidiksi.

Okei... no nyt ehkä hieman tajuan Ninan älyttömyyksiä, naisparka. Ja kun ukko on tommonen, niin...

Satavarmasti iskee pahanlainen katkeruus vielä :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oliko kiva olla lapsena päiväkodissa?

En mä ole ollut päiväkodissa ja se näkyy :o
c014.gif

Oliko kiva olla lapsena päiväkodissa?

Silloin, kun olin pieni, kunnalliseen päiväkotiin pääsi vain erittäin harvat, vanhemmat tosi köyhiä, tai jotain ongelmia oli. Minä olen ollut päiväkodissa vasta vuotta ennen kouluun menoa.

Ja kyllä päiväkodissa oli kivaa, siellä oli paljon kavereita. Mitään huonoja muistoja ei ole.

Hassua muuten, kun rupesin miettimään, enpä muista juuri mitään kotona äidin kanssa vietetyistä vuosista. Muistan sen, että olin sairaalloisen kiinni äidissäni, eli äiti hoiti päivisin naapuruston lapsia, oli iltaisin tavaratalon kassalla, ja kun hän lähti töihin, oli valtava ikävä. En muista meidän ulkoilleen, tai tehneen ylipäänsä mitään, ei siis ole hyviä eikä huonoja muistoja. Ja nykyään välit äitiin ovat aika etäiset. Tuntuu, ettei hänelle ole koskaan riittävän hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Silloin, kun olin pieni, kunnalliseen päiväkotiin pääsi vain erittäin harvat, vanhemmat tosi köyhiä, tai jotain ongelmia oli. Minä olen ollut päiväkodissa vasta vuotta ennen kouluun menoa.

Ja kyllä päiväkodissa oli kivaa, siellä oli paljon kavereita. Mitään huonoja muistoja ei ole.

Hassua muuten, kun rupesin miettimään, enpä muista juuri mitään kotona äidin kanssa vietetyistä vuosista. Muistan sen, että olin sairaalloisen kiinni äidissäni, eli äiti hoiti päivisin naapuruston lapsia, oli iltaisin tavaratalon kassalla, ja kun hän lähti töihin, oli valtava ikävä. En muista meidän ulkoilleen, tai tehneen ylipäänsä mitään, ei siis ole hyviä eikä huonoja muistoja. Ja nykyään välit äitiin ovat aika etäiset. Tuntuu, ettei hänelle ole koskaan riittävän hyvä.
:hug: :hug: :hug: Mä olen ollut tasan yhden päivän leikkikoulussa (joksi lastentarhaa silloin 1960-luvulla kutsuttiin) ja se päivä oli ihan hirveä. Olin 6 v ja ilmoitin äidille, että en mene toista kertaa.

Mulla on pelkästään hyviä muistoja siitä, kun olin lapsuuteni äidin kanssa kotona. Leivottiin yhdessä, ulkoiltiin, tehtiin retkiä läheiseen metsään, talvisin tehtiin äidin kanssa hiihtoretkiä, askerreltiin paljon. Ja tietysti osallistuin äidin kaverina kaikkiin kotitöihin. Mulla oli pienenä sellanen 40 cm pitkä lattiaharja ja pikkuinen rikkalapio ja yhdessä äidin kanssa siivottiin. Mulla oli myös oma pieni kaulin, jota käytin, kun 'äidin kanssa leivottiin.

Omat lapseni olen hoitanut kotona siihen asti, kun oikeus hoitovapaaseen päättyi. Eli likka oli 1 v 10 kk mennessään tarhaan, junnu oli 3 v. Likka on nyt aikuisena sanonut, että parhainta aikaa hänen lapsuudessaan olivat ne vuodet, kun mä olin junnun kanssa kotona. Eli likan ikävuodet 5-8. Molemmat lapseni ovat viihtyneet ihan hyvin tarhassa, mutta molemmat ovat kuitenkin aina olleet mieluummin kotona kuin tarhassa. Mä muistan, miten junnu aikoinaan (taisi olla bneöjän ja viiden ikävuoden välillä) sanoi isosiskolleen, että "sä voisit kyllä tulla kipeäksi, niin voitaisiin olla huomenna kotona" :D

Voi luoja. Mitenköhän tuo nainen saa lisättyä täydelliseen listaansa suvaitsevaisuuden ja opetettua sitä lapsilleen, kun oma esimerkki on tuommoinen?? Lisäksi Timo T.A. kävi jokunen viikko sitten työpaikallani kahden pienen poikansa kanssa, eivätkä he kyllä uskoneet häntä kovinkaan hyvin vaan säntäilivät ympäriinsä :D

Minusta tuossa oli täyttä asiaa!! Ja huom, itse vein lapseni hoitoon 1v:nä ja olen ns. uraäiti. Kakkosta aion hoitaa kotona ainakin 2-vuotiaaksi. Rahatilanne ajaa sitten töihin.

Mutta minusta Nina sanoo paljon asiaa ja kaikki on lapsen parhaaksi! Eikö kukaan muu näe tätä näin! Ihmettelen totisesti näitä lapsellisia "repskops"-kommentteja. Lukekaa ajatuksella!!

Kukahan möisi rouva Mikkoselle vaikkapa ruokaa kaupassa, jos kaikki äidit olisivat kotona, kukahan hoitaisi Rouva mikkosen lapset, kun he sairastuvat, jos kaikki äidit hoitavat lapsensa kotona, kukahan valmistaisi vaatteita, ruokaa.....jne, jne, jos kaikki Suomen naiset olisivat niin mahtavia , että hoitaisivat lapset kotona.
Nyt kärjistän, mutta pistää koko eukko vihaksi

Missä on kysymys 14? Vai eikö haastattelija kysynyt sitä? Mä voisin kysyä..eli

Kysymys 14: Mitä tekisit, jos miehesi vaihtaisi sinut nuuorempaan? Luonnollisestikaan Timo T.A:lla ei moisia taipumuksia ole, mutta...... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Kukahan möisi rouva Mikkoselle vaikkapa ruokaa kaupassa, jos kaikki äidit olisivat kotona, kukahan hoitaisi Rouva mikkosen lapset, kun he sairastuvat, jos kaikki äidit hoitavat lapsensa kotona, kukahan valmistaisi vaatteita, ruokaa.....jne, jne, jos kaikki Suomen naiset olisivat niin mahtavia , että hoitaisivat lapset kotona.

Ei kaikki äidit ole ihan pienten lasten äitejä. Kyllä Suomi toimisi edelleen, vaikka useampi äiti/ isä jäisikin vähän useammaksi vuodeksi lasten kanssa kotiin.

Helppohan noita Mikkosia on haukkua, mutta kyllä jokusten hassuhkojen mielipiteiden takana on myös valtavan paljon fiksuja ajatuksia. Suodattakaa älyttömyydet ja lukekaa järjen kanssa: kyllä moni Ninan sanoma asia ON ihan oikeasti lapsen parhaaksi.

Missä on kysymys 14? Vai eikö haastattelija kysynyt sitä? Mä voisin kysyä..eli

Kysymys 14: Mitä tekisit, jos miehesi vaihtaisi sinut nuuorempaan? Luonnollisestikaan Timo T.A:lla ei moisia taipumuksia ole, mutta...... :whistle:

Rohkea nainen, minä en uskaltaisi perustaa perhettä miehen kanssa, jonka tietäisin lopettaneen edellisen suhteen noin julmasti kuin Timo T A teki.

Alkuperäinen kirjoittaja Uskaltaakohan tätä mieltä olla :):
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:

Ei kaikki äidit ole ihan pienten lasten äitejä. Kyllä Suomi toimisi edelleen, vaikka useampi äiti/ isä jäisikin vähän useammaksi vuodeksi lasten kanssa kotiin.

Helppohan noita Mikkosia on haukkua, mutta kyllä jokusten hassuhkojen mielipiteiden takana on myös valtavan paljon fiksuja ajatuksia. Suodattakaa älyttömyydet ja lukekaa järjen kanssa: kyllä moni Ninan sanoma asia ON ihan oikeasti lapsen parhaaksi.

Öö, eihän Mikkonen olekaan puhunut pelkästään pienistä lapsista, vaan ihan kaikista, myös kouluikäisistä..

Alkuperäinen kirjoittaja Uskallan olla.:
Öö, eihän Mikkonen olekaan puhunut pelkästään pienistä lapsista, vaan ihan kaikista, myös kouluikäisistä..

:) Minä rinnastin sellaiset eka-tokaluokkalaisetkin pieniksi lapsiksi...

No kyllä minä kuitenkin sanoisin, että aika paljon on työmaailmassa esim alle 12-vuotiaiden vanhempia.

Siinä tuli haukuttua niin feministit, sivarit, työäidit kuin avoliitossa elävät. Puhumattakaan homoseksuaaleista :D Ja ilmastonmuutoskin on pelkkä myytti... Taitavat Timppa ja Nina olla asiantuntijoita jos jollakin alalla!

Yhteistyössä