Turvaistuin kysely

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kookosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kookosta

Aktiivinen jäsen
02.02.2007
18 491
0
36
Olisi ajankohtaista hommata itselleen turvaistuin tiuoll epojalle ettei tartteisi aina olla tutuilta nurkumassa lainaan kun tarve tulee.
Mitäs sellaisia kahteen suuntaan asennettavia istuimia on olemassa? Ja ylipäätä mikä merkki on hyvä?

Meillä Britaxin Two Way Elite ja oon tykännyt tosi paljon!
Älyttömän helppo kiinnitys ( hyvä jos monta autoa ) ja sen saa asentaa kaikille istumapaikoille.
Istuin menee pitkään, kun siinä on tilaa ja painoraja tais olla 36kg saakka :)
britax_twoway07.gif

Niin ja tuon saa pienemmälle lapselle "makuuasentoon".
Olikohan nyt virallisesti lepoasento, mutta siis istuimen kaltevuutta voi säätää tukijalan avulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Älyttömän helppo kiinnitys ( hyvä jos monta autoa ) ja sen saa asentaa kaikille istumapaikoille.
britax_twoway07.gif

Peesi! :wave: :)

britax_twoway07.gif

zentossa paremmat sivutörmäyssuojat...
pakko mainostaa omaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
britax_twoway07.gif

zentossa paremmat sivutörmäyssuojat...
pakko mainostaa omaa :)

Zento oli saanut testeissä tosi paskat arvostelut. Harkittiin sitä, mutta kun nähtiin tulokset...

Two way elitessä on huonot sivutörmäyssuojat ja lapsen pää repsahtaa nukahtaessa tosi pahasti. Meillä siis TWE, mutta en kyllä ole tyytyväinen. Itse ostaisin nyt istuimen jonka saa vain selkä menosuuntaan ja sen jälkeen istuimen jonka saa vain naama menosuuntaan.

Meillä oli miehen veljen muksujen istuin. Olivat ostanu sen muutamaan vuotta aiemmin. Se oli kyllä hyvä, ja kun sen laitto selkä menosuuntaan, niin lapsen jaloille jäi vielä reilusti tilaa olla, ei ollu auton selkänojassa heti kiinni.

Minkä ikäiselle olet istuinta etsimässä? Meidän 4v istuu Römer Kid turvavyöistuimessa ja viihtyy hyvin :) Hyvä istuin on, sivutörmäyssuojat ihan priimat ja arvosteluissa saanut arvosanan hyvä. Tuota edellinen istuin oli HTS Besafe kid royale ja hyvä penkki sekin oli. Sai väännettyä moneen asentoon ja sivutörmäyssuojat oli hyvät. Ainoo miinus siinä oli se, että se vei paljon tilaa.

Kannattaa tutustua autoliiton sivuihin ja sieltä etsiä turvaistuintestien tuloksia. Niistä saa informaatiota (puolueetonta) istuimista. Joku testi on pyörinyt myös kaksplussan mainosbannerissa joku aika sitten, olisikohan ne luettavissa suomi24:n sivuilla tms... Tuo pikkupingviinin istuin on mielestäni jokseenkin epämääräinen. En koskisi pitkällä tikullakaan..

Siellä autoliiton sivuilla seikkailin ja tuo Kiddy infinity on yksi kolmesta istuimesta jotka on saaneet tuloksesksi HYVÄ kun kiinnitetän autoon auton kolmipiste vöillä.

Niin ja tuolle liki vuosikkaalle istuin hakusessa.

Meillä Graco Cosmic. Ihan ok, mutta se asentaminen on niin pirun hankalaa, että joka kerta täytyy lastentarvikeliikkeen kautta käydä kun sen irrottaa, että "onhan oikein?" -mietinnässä on ollut jopa istuimen vaihto sen ( ainakin meille ) hankalan asennuksen takia!

Yhteistyössä