Tuulimuna(ko) kakkos/kolmos odottajille kysymyksiä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leksa76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Leksa76

Uusi jäsen
09.10.2014
4
0
1
Hei, minun on pakko kirjoittaa tilanteesta, jos täällä on muita kakkosodottajia. Tein viime vklla positiivisen raskaustestin ja tällä hetkellä rv 4+6. Ihan alussa siis ollaan, mutta olen aivan huolesta soikeena. Toista lasta yritetty kalliilla hoidoilla jo pitkään ja nyt vihdoin raskaana, mutta olo ei tunnu nyt hyvältä. Mitään raskausoireita ei ole tällä hetkellä, ainut "oire" on vatsan kova turvotus. Mahdollisen kiinnittymisen aikaan oli päänsärkyä ja vatsaa nippaili ja tällä viikolla yhtenä päivänä on ollut väsymystä ja päänsärkyä.

Viimeksi kun olin raskaana, olin ennen plussaa jo niin väsynyt ja olo oli niin raskaana oleva ettei siitä jäänyt epäselvyyttä. Kohdun kasvukivut alkoi ekassa raskaudessa melkein samantein, oli jos minkä moista tuntemusta alavatsalla. Nyt ei mitään. Tuntuu kuin en olisi raskaana ollenkaan, eikä vatsassa ainakaan ole mitään. Eilen tein r-testin, joka näytti tasavahvoja viivoja, joten ainakin testi vielä sanoisi että raskaana ollaan. Kahden viikon päästä on ultra (rv 7+0) en tiedä miten pystyn odottamaan sinne asti.

Miksei kroppa reagoi mitenkään alkavaan mahdolliseen raskauteen vai olisiko voinut jo mennä kesken, muttei tapahdu spontaania keskenmenoa vuotoineen ym. Mitään vuotoa minulla ei ole ollut niin kuin oli kohdunulkoisessa raskaudessa plussasta lähtien.

Tuntuu, että olen nyt niin kaikkeni antanut näille hoidoille ja sille, että saisin lapselleni sisaruksen ja jos tämä menee menkään, en usko, että pystyn enää jatkamaan. Työnteosta ei meinaa tulla mitään ja ajatus pyörii mahdollisen tuulimunan ympärillä. Jopa lääkkeellinen tyhjennyt tuntuu niin kovin surulliselta tässä meidän tilanteessa, missä lasta tahkottu pitkään. On todella surullinen olo ja harmittaa jo valmiiksi se tieto, ettei tästä raskaudesta tule mitään.

Ensimmäinen raskaus kohdunulkoinen (km rv 7), toisesta synty ihana lapsi (alusta asti kova väsymys, pahoinvointi, kohdun kasvukivut ym ym) ja nyt tämä plussa, joka ei anna viitteitä raskauteen lainkaan.

Minkälaisia tuntemuksia muilla kakkos tai kolmos odottajilla on tai kokemuksia tuulimunasta? Pelottaa :(

Hei. Minulla oli sama tilanne kun odotin toista lastani. Plussan kun sain testiin odottelin raskausoireita, mutta niitä ei juurikaan ollut toisin kuin ensimmäisessä raskaudessani alkoi oireet jo ennen plussaa todella vahvoina. Varasinkin paniikissa ajan varhaisultraan viikolle 7 ja siellä olin varma, että uutiset ovat huonoja mutta siellä lapsen alku olikin ja sydän löi. :) Oireet tuossa raskaudessa alkoivat oikestaan vasta tuon ultran jälkeen (pahoinvointi, turvotus ym). Toisessa raskaudessahan ei välttämättä noita kohdun kasvukipuja niin paljoa olekaan kun ensimmäisessä, koska kohtu on jo kerran venynyt. Ja muutenkin joka raskaus on erilainen.
Kolmas raskauteni oli tuulimuna ja se oireili pienellä tuhruvuodolla ihan alussa ja vähäiset oireet (turvotus ja väsymys) loppuivat ennen kuin ehtivät edes alkaa. Silloin juuri tuosta oireiden häviämisestä tiesin, että kaikki ei ole hyvin.
Voithan soittaa neuvolaan ja pyytää sieltä verikoelähetettä jolla seurataan, että nouseeko hcg normaalisti?
Paljon peukkuja sinulle! :)

Lisäyksenä edelliseen vielä, että tein tuossa tuulimunaraskaudessa viikkonäyttötestejä ja niistä jo näki, että raskaushormoni ei nouse normaalisti kun 1-2 näytti testi vaikka 3+ olisi pitänyt jo näyttää. Nuokin siis seuraa tuota hcg:n nousua.

Kirjoitin pitkät pätkät, mutta kaikki katosi jonnekin. Joka tapauksessa täällä ollaan surullisissa tunnelmissa, olen melko varma tuulimunasta tai keskenmenosta joka tapauksessa. Nyt särkee selkää ja menkkamaista kipua, olisikohan keskenmeno alkamassa. Melkein toivonkin spontaania keskenmenoa kun sitä, että ultrassa todetaan tuulimuna ja lähetteen kanssa äippäpolille jne.

Muistin vielä yhden oireen mikä viimeksi raskaudessa oli, nimittäin painontunne vatsalla heti plussan aikaan. Nyt vatsa on turvonnut, muttei mitään tunnetta siellä ole. Ei yhtikäs mitään. Joka aamu herään toivossa, että olisi joku oire tullut mikä muistuttaa viime raskautta, mutta mitään ei ole. Voisin sanoa, että olen elämäni kunnossa tällä hetkellä enkä mitenkään pysty kuvittelemaan, että olisin raskaana niin että tuolla jotain olisi.

Olen lukenut, että monilla r-testi näyttää vahvaa posiitivsta vaikka olisi tuulimuna, ettei sitä oikein mistään voi päätellä. Ja että hcg olisi myös vahva vaikka ei mitään oikeaa raskautta olisikaan. Voisin kyllä ens vklla käydä mittaamassa arvon, jos vuoto ei ole vielä alkanut.

Mutta kai se oma vahva tunne vaan sanoo, ettei kaikki ole nyt oikein. Jos vain löydän tämän ketjun kun tiedän miten tämä raskaus etenee, tulen kertomaan :)

kiitos vastauksesta hope26 :)

Tänään tuli tuomio (rv 6+3) tuulimunaraskaus. Lääkäri etsi ja etsi, muttei löytänyt mitään :( Ja näin sen itsekin. Mitään oireita ei ole ollut ja ne vähäisetkin on lakannut sekä ollut menkkamaista juilintaa (siten että särkee ihan jalkoja) Viime vklla sain vielä digitestiin raskaana 3+. Kyllä on kurja ja tyhjä olo :(

Yhteistyössä