Työnantaja maksaa palkkaa kolmelta ekalta äitiyslomakuulta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pes
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pes

Vieras
Eli kelalta tuli päätös että saan osan rahoista kelalta ja loppupalkan työnantajalta...siis wtf?

esim. saan kelalta 450 e ja loput työnantajalta...

Mikä se summa on mikä tulee työnantajalta?? on tosi kiva kun ei tiedä mitään ja kelalta eivät sano.

eli jos tienaa tonnin kuussa saanko kelalta 400 ja 600 työnantajalta, koska kelalta maksavat puolessa kuussa sen 400 e??? näin mulle sanottiin kelalta että he maksaa mulle 400 e ja loput tulee työnantajalta. Mistä vitusta sen tietää mikä se summa on?

Alkuperäinen kirjoittaja pes:
eli jos tienaa tonnin kuussa saanko kelalta 400 ja 600 työnantajalta, koska kelalta maksavat puolessa kuussa sen 400 e??? näin mulle sanottiin kelalta että he maksaa mulle 400 e ja loput tulee työnantajalta. Mistä vitusta sen tietää mikä se summa on?

Onko sillä väliä mistä raha tulee, saat tonnin kuitenkin

no onhan sillä väliä jos palkkapäivä on eka päivä ja kelan rahat tulee puolessa kuussa...se tässä nyt vaan on kysymysmerkkinä tuleeko se työnantajan osuus palkkapäivänä vai saman päivänä kuin kelan rahat.

Olet ilmeisesti kaupan alalla töissä. Ainakin siinä tessissä on tollanen kahtiamaksu.

Kun puhutaan tosta 3 kk:n palkallisuudesta niin se menee joko niin että työnantaja maksaa kaiken ja saa Kelalta rahat, taikka sitten se on jaettu kahtia, Kela osan ja työnantaja osan.

Eli jos kuukausipalkkasi on esim. 1.400 euroa - maksaa työnantaja sinulle normaalina palkkapäivänä 1.000 euroa ja Kela maksaa oman aikataulunsa mukaisesti sen oman osansa 400 euroa.

Jos olet ollut kuukausipalkkalainen, saat saman kuukausipalkan (brutto) kuin ennenkin sen 3 kk, jos taas olet jotenkin muuten palkattu, niin saat sitten sen keskimääräisen kuukausipalkan mukaan, taikka jonkun muun vastaavan joka tessissä on määritelty.

Se mikä on huomoioitava- verotus, sinun pitäisi käteen saada vähemmän kuin työssäollessasi, koska Kelan maksamasta osuudesta ei vähennetä TYELliä eikä työttömyysvakuutusmaksuja.

Kaupan alalla duunissa. Mä saan kelalta kelan osuuden ja 3Kk:n ajalta maksoivat viimeisessä tilissä äitiysrahan ja palkan erotuksen (vaatimuksena oli toimittaa työnantajalle kopio äitiysrahapäätöksestä, että tiesivät paljonko maksavat). Jos en palaa äitiyslomalta töihin joudun palautaamaan tuon työnantajalta saaman rahan. Tämä siis kaupan alan tes. Tää on ihan tes kohtaista...

Yhteistyössä