Työsopimuksesta ja päiväkodista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
Kaipaisin apua. Tällä hetkellä olen opiskelija, mutta ajattelin hakea kesätyö ja syksyllä (palkallisen) harjoittelupaikan. Lapset ovat tällä hetkellä kotona ja elo- tai syyskuusta olisi tarkoitus laittaa heidät tarhaan. Päiväkodista joudutaan maksamaan täyden hoitomaksun eli n. 550e, mikä ei oo ihan pikkuraha. Tässä on muutama kysymys mihin kaipaisin vastauksen.
-Oliko se niin että kaupungin on tarjottava hoitopaikan viim 3kk päästä jos työsehde on alkamassa?
- jos mä teen työsopimuksen (muutama kuukausi ennen työn alkua) niin onko siinä irtisanomisaika? Lähinnä siltä kannalta ettei käy niin että ennen kun töiden pitäisi alkaa työnantaja ilmoittaaa ettei tarviikka mua töihin (eli olen taas ilman palkkaa ja lapset on pakko viedä päiväkotiin kun paikka on jo varattu ja maksaa melkein 600e)

muita käytännön vinkkeja saa laittaa kun jotenkin tuntu että mietin liika näitä asioita ja pää räjähtä ihan just)))

Hoitopaikkaa pitäisi hakea 4kk ennen tarvetta. Jos kuitenkin työllistyy nopeasti, on kunnan annettava paikka 2 viikossa. Paikka voi kuitenkin olla ihan mistä vaan kunnan päivähoidosta, vaikka peräkylän perhepäivähoidosta. Kun sinulle ilmoitetaan, että olet saanut paikan voit ilmoittaa, otatko sen vastaan vai et. Irtisanomisesta en oo varma, meneekö kaikkialla samallalailla, mutta meidän kunnassa tehdään kirjallinen irtisanomus hoitopaikasta valmiille lomakkeelle. Ja hoitomaksu menee viimeisessä kuussa käytettyjen päivien mukaan, ei siis koko kuun hoitomaksu.