Tyttö ei laihdu sitten millään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
6 kertaa viikossa käydään lenkillä, sen lisäksi jumpataan kotona. Syödään terveellisesti, lautasmallin mukaan ja lisää ruokaa ei saa ottaa. Herkkuja ei syödä. Juodaan vain vettä, maitoa tai sokeritonta mehua. Missä vika? Ollaan koko kesän menty näin ja painoa ei ole pudonnut kiloakaan. Ja ikää 8v.

painoa ei saakaan pudota kiloakaan!! Lapsen pituuskasvu tasoittaa, eli että paino saa pysyä samassa ja pituuskasvu tasaa ylipainon normaalipainoksi. Siis jos kyse pulleasta lapsesta, ei siis sairaalloisen lihavasta. Tuolloin tilanne kuuluisi olla ravitsemusterapeutin seurannassa+ lääkärin.

Eihän lasta saa varsinaisesti laihduttaa, tai kunhan elämäntavat on ok, niin pituuskasvu korjaa jos tällä hetkellä on painoa liikaa.. Mutta jos painoa tulee elämäntavoista huolimatta koko ajan lisää, niin sitten kyseessä saattaa olla esim. kilpirauhasen vajaatoiminta..

No kun tuota ylipainoa on yli 10 kiloa. Ja tyttö on paljon laiskempi kuin sisaruksensa, poika on kova liikkumaan ja siskonsakin liikkuu paljon mutta tämä jäisi vain sisälle katsomaan telkkaria ja syömään.

Ja siis pääasia on elämäntapamuutos oikeastaan, ja siinä samassa saisi vähän kiloja tippua. Juuri tuon laiskuuden haluan hänestä pois, tytöllä on nimittäin niin huono kuntokin että se alkaa haittaamaan häntä itseäänkin kun ei jaksa juosta edes sitä vähää matkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No kun tuota ylipainoa on yli 10 kiloa. Ja tyttö on paljon laiskempi kuin sisaruksensa, poika on kova liikkumaan ja siskonsakin liikkuu paljon mutta tämä jäisi vain sisälle katsomaan telkkaria ja syömään.

Mun esikoinen on samanlainen. Liikkuminen on täyttä pakkopullaa... Luojalle kiitos, että koulumatkoista tulee päivässä 7km ja ne menee mukisematta, mutta vapaaehtoisesti en saa mitään tekemään. Oon sit lahjonut, että jos päivässä tulee vähintään 2 tuntia liikuttua niin saa pelata tietokoneella... Ja yritän käydä esim uimassa lapsen kanssa. Ja toikin söisi kyllä kuin hevonen, mutta ei liikkuisi sit yhtään!

Voi helvetti ootko tosissas? 6 x lenkillä + jumpat. Sä et selvästi tiedä mistään mitään ja silti oot alkanu leikkiin valmentajaa. Itsekkö keksit että lapsi on lihava ja laiska. Itse olet tyhmä. Toivotaan että se ei periydy. Ei lasta laihduteta!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi helvetti ootko tosissas? 6 x lenkillä + jumpat. Sä et selvästi tiedä mistään mitään ja silti oot alkanu leikkiin valmentajaa. Itsekkö keksit että lapsi on lihava ja laiska. Itse olet tyhmä. Toivotaan että se ei periydy. Ei lasta laihduteta!

No ei se ylipaino terveellistä ole. Ja kyllä minä tunnen lapseni, ja tiedän että se on laiska liikunnan suhteen. Ja enpä nyt sanoisi raskaaksi 3km lenkkiä ja pientä jumppaamista.

Muuten ap... Pakko lisätä, et mä olin pyöreä/lihavahko lapsi, mutta 12-vuotiaana kasvoin yhtäkkiä neljä senttiä, vaikka mikään ei muuttunut (ruokailussa, elämäntavoissa) ja kilot karisi sen myötä. Sen jälkeen olin hoikka (jossakin vaiheessa jopa liian :snotty: ) pitkälle aikuisikään asti. Tosin sitten teininä aloin urheilla aika paljon, mikä vaikutti asiaan.

Mutta aika voi korjata asian itsestäänkin, kun lapsi kasvaa. :)

tuo pitäis tapahtua niinsanotusti lääkärin tai vähintäänkin neuvolan ohjannassa. oikeat ravintosuositukset saa sieltä, kuten myös ohjeet oikeanlaiseen liikuntaan. Lenkkeily ei ole lapsia varten, vaan pallopelit, sykettä nostavat liikuntaleikit yms.

eikä sun lapsen tarvi laihduttaa vaan opetella terveet elämäntavat jotka toivottavasti säilyy. paino tasaantuu kun lapsi kasvaa.

lepo on myös tärkeää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Muuten ap... Pakko lisätä, et mä olin pyöreä/lihavahko lapsi, mutta 12-vuotiaana kasvoin yhtäkkiä neljä senttiä, vaikka mikään ei muuttunut (ruokailussa, elämäntavoissa) ja kilot karisi sen myötä. Sen jälkeen olin hoikka (jossakin vaiheessa jopa liian :snotty: ) pitkälle aikuisikään asti. Tosin sitten teininä aloin urheilla aika paljon, mikä vaikutti asiaan.

Mutta aika voi korjata asian itsestäänkin, kun lapsi kasvaa. :)

Niin aika voi korjata. Mutta ei se ole millään tavalla terveellistä olla liikkumatta, kuitenkin terve lapsi.

Niin aika voi korjata. Mutta ei se ole millään tavalla terveellistä olla liikkumatta, kuitenkin terve lapsi.

Liikua toki saa, mutta lapsi ei myöskään saa treenata liikaa. En tiedä, miten paljon liikutte ja kuinka jne. mutta varo myöskin ylitreenauttamasta. Tunnen monia, joilla on urheilu-ura tyssännyt siihen, että on liian nuorena treenattu liian paljon ja paikat ei kestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Klomas:
Mitä se on se teidän terveellinen kotiruoka? Oletteko saanet ohjeita lääkäriltä tai ravitsemusterapeutilta?

1/4 osaa perunaa/riisiä/pastaa, 1/4 osaa lihaa/kalaa/kanaa ja 2/4 osaa kasviksia, tuoreita ja höyrytettyjä. Syömme vain tummaa leipää. Emmekä syö valkoista pastaa tai riisiä.

Mitä se on se teidän terveellinen kotiruoka? Oletteko saanet ohjeita lääkäriltä tai ravitsemusterapeutilta?

1/4 osaa perunaa/riisiä/pastaa, 1/4 osaa lihaa/kalaa/kanaa ja 2/4 osaa kasviksia, tuoreita ja höyrytettyjä. Syömme vain tummaa leipää. Emmekä syö valkoista pastaa tai riisiä.

Niin ja lisäykseksi että aina pyrimme mahdollisimman vähärasvaiseen vaihtoehtoon.

Niin ja lisäykseksi että aina pyrimme mahdollisimman vähärasvaiseen vaihtoehtoon.

Liian vähää ei saa sitä rasvaakaan antaa.

Mitenkäs se proteiinin määrä? Ja kuinka varmistat että lapsi saa tarpeeksi kasvuunsa rasvaa ja oikean laista rasvaa?

Tuosta sun kuvauksesta 1/4 osa sitä ja toinen tätä ei vielä voi tietää.

Uusimmat

Yhteistyössä