Tyttö oli syrjityn kans, niin joutui omasta vakiporukasta pois!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 5.lk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5

5.lk

Vieras
miten ilkeitä voi tytöt olla! mun likka oli yhden välkän tytön kanssa joka oli välkät yksin, niin sitten kun meni omaan "jengiiin" niin se potkittiin petturina pois!! voi saakeli sentään!! miten noi 12v tytöt voi olla noin raakoja....
miten selvittää tilanne sitten?? Tyttö alkaa olee sen syrjityn kanssa vaiko pyrkiä takaisin siihen porukkaan jossa ollutkin ja jossa bestiksensäkin on? että kiukuttaa! tyttö nyt itkee et menettikö tosta vaan 8 kaveria.
 
Toi on niin tyttöjen maailmaa! Onneksi on loma kohta tulossa, mutta miltähän tytöstäsi tuntuisi olla se syrjitty? Kun saisikin rohkeutta olla muille esimerkkinä, ja puolustaa heikompaa.
 
  • Tykkää
Reactions: MT
kerro tytöllesi, että ei ole menettänyt mitään!!! Parempi vaikka yksin kun huonossa seurassa ( tokiahn se on lapselle vaikea selittää näin, koska ikä on vaikea ) tiedän mitä tuo syrjittynä olo on. Tytöt on kamalia. Omalle tyttärelleni sanoisin, että etsii uusia ystäviä ja viettää aikaa tämän syrjityn kanssa. Heistä voi tulla vielä hyvät ystävät.
 
Joo, sillä tavalla ne asiat ratkeaa ja varmasti käyttäytyvät jatkossa paremmin kun leimataan kaikki tytöt "kamaliksi", jepjep.

Mä en äitinä puuttuisi tuohon, toki lastani lohduttaisin ja tsemppaisin tarvittaessa, mutta tuon ikäiset osaavat itse sotkunsa selvittää, tuo kun ei edes ole mikään hirveä sotku.
Harjoittelemalla ne lapsetkin oppii ihmissuhdetaitoja, neuvoja tietysti tarvivat. :)

PS. Mun veljeä kiusattiin koko ala-aste, miten ilkeitä voi pojat olla! Pojat osaa olla kamalia. Huoh.
 
Joo, sillä tavalla ne asiat ratkeaa ja varmasti käyttäytyvät jatkossa paremmin kun leimataan kaikki tytöt "kamaliksi", jepjep.

Mä en äitinä puuttuisi tuohon, toki lastani lohduttaisin ja tsemppaisin tarvittaessa, mutta tuon ikäiset osaavat itse sotkunsa selvittää, tuo kun ei edes ole mikään hirveä sotku.
Harjoittelemalla ne lapsetkin oppii ihmissuhdetaitoja, neuvoja tietysti tarvivat. :)

PS. Mun veljeä kiusattiin koko ala-aste, miten ilkeitä voi pojat olla! Pojat osaa olla kamalia. Huoh.

Ei tietenkään kannata puuttua, kannattaa vielä sulkea silmänsä, ja antaa mennä vaikka pahemmaksi. Sitten kun lapsi masentu, ja joutuu psykiatriselle osastolle, voi nauraa päälle, ja todeta vaikka' että olisit nyt selvittänyt asian paremmin
 
Ei tietenkään kannata puuttua, kannattaa vielä sulkea silmänsä, ja antaa mennä vaikka pahemmaksi. Sitten kun lapsi masentu, ja joutuu psykiatriselle osastolle, voi nauraa päälle, ja todeta vaikka' että olisit nyt selvittänyt asian paremmin

Tuollaista tapahtuu (valitettavasti) koko ajan tuon ikäisten keskuudessa ja yleensä ne kyllä selviää itsestään. Niin kuin kirjotin, lapsi kaipaa äidin lohdutusta, tsemppiä ja neuvoja, mutta en mä menisi tollaseen itse varsinaisesti puuttumaan.
Lapset tarvitsee harjoitusta ihmissuhteisiin, joskus rankemmankin kautta.
 
Hyvä tyttärellesi, että uskaltaa olla rohkea!

Ottaisin ehkä opettajaan yhteyttä ja mainitsisin tuosta. Uskon että oman tyttäreni opettaja osaisi kehua tytärtäsi tuossa tilanteessa luokan kuullen ja herättää "jengiäkin" miettimään. Sitä varten on myös paljon KiVa-koulu materiaalia, jota voisi uuden esimerkin valossa ottaa esiin.

Ensikädessä tietenkin tsemppaisin tytärtä, aivan oikein toimittu. On se huomattu että jengeissä pyörivien on vaikea omata työmaailmassakaan soveliasta sosiaalisuutta. Parasta harjoitusta elämää varten on nimenomaan se, että opettelee tulemaan toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa ja huomioimaan toiset.
 
[QUOTE="vieras";26314961]Hyvä tyttärellesi, että uskaltaa olla rohkea!

Ottaisin ehkä opettajaan yhteyttä ja mainitsisin tuosta. Uskon että oman tyttäreni opettaja osaisi kehua tytärtäsi tuossa tilanteessa luokan kuullen ja herättää "jengiäkin" miettimään. Sitä varten on myös paljon KiVa-koulu materiaalia, jota voisi uuden esimerkin valossa ottaa esiin.

Ensikädessä tietenkin tsemppaisin tytärtä, aivan oikein toimittu. On se huomattu että jengeissä pyörivien on vaikea omata työmaailmassakaan soveliasta sosiaalisuutta. Parasta harjoitusta elämää varten on nimenomaan se, että opettelee tulemaan toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa ja huomioimaan toiset.[/QUOTE]

Tässä oli pointtia.
Munkin mielestä tuossa ap:n tyttären kuviossa isoin numero pitäisi tehdä tuosta yhden tytön systemaattisesta syrjinnästä kuin siitä, että ap:n tytär potkittiin (ehkä väliaikaisesti) pois kaveriporukastaan.
 
Tuollaista tapahtuu (valitettavasti) koko ajan tuon ikäisten keskuudessa ja yleensä ne kyllä selviää itsestään. Niin kuin kirjotin, lapsi kaipaa äidin lohdutusta, tsemppiä ja neuvoja, mutta en mä menisi tollaseen itse varsinaisesti puuttumaan.
Lapset tarvitsee harjoitusta ihmissuhteisiin, joskus rankemmankin kautta.

Joo toki, mutta lapsissakin on eroja. Ja jos on herkempi, voi olla tuhoisat seuraukset. Ja missä koulun vastuu, jos joku oppilas on joutunut jatkuvasti syrjityksi?
 
11-15 vuotiaat lapset/nuoret ja niiden sosiaaliset nokkimajärjestykset on pelottavia. Tiedän kuinka julmia tuonikäiset osaavat olla. Teinikapina ja täydellinen empatian puute ovat kiusaajien perusolemusta ja opettajat vain levittelee käsiään.
 
Joo toki, mutta lapsissakin on eroja. Ja jos on herkempi, voi olla tuhoisat seuraukset. Ja missä koulun vastuu, jos joku oppilas on joutunut jatkuvasti syrjityksi?

Niin..onhan osa herkempiä, mutta luulisin että jokainen herkkiskin joutuu joskus tuon kaltaiseen tilanteeseen kuin ap:n tytär, siis että kaverit (väliaikaisesti) hylkäävät.
Ap:n tyttärellähän on kuitenkin "pohja" kunnossa kun on ollut/on niitä kavereita ylipäätänsä, tuohon syrjittyyn pitäisi todellakin munkin mielestä kiinnittää se huomio.
Jatkuva syrjintä on koulun vastuulla.
 
Ihmiset ovat sitten ihana rotu!!!laji!!!!

Toista syrjitään systemaattisesti ja akat riehuvat jos oma kersa ei yhtenä päivänä saakaan kuulua jengiin.

yök.
Kiusaamista ja syrjintäähän ei olis jos mammat nostais äläkän siitä että se yks on yksin.
Mutta kaikillle riittää just se että omalla kersalla on seuraa ja se on vielä kivempää että jollain ei oo.
 
Niin..onhan osa herkempiä, mutta luulisin että jokainen herkkiskin joutuu joskus tuon kaltaiseen tilanteeseen kuin ap:n tytär, siis että kaverit (väliaikaisesti) hylkäävät.
Ap:n tyttärellähän on kuitenkin "pohja" kunnossa kun on ollut/on niitä kavereita ylipäätänsä, tuohon syrjittyyn pitäisi todellakin munkin mielestä kiinnittää se huomio.
Jatkuva syrjintä on koulun vastuulla.

Totta! Uskomaton toi syrjintä juttu. Itsellä meni vähän aikaa sisäistäessä kuviota, kun tunteet nousi pintaan oman pojan kohdalla, jota kiusattiin, ja joutui lopulta hoitoon. Anteeksi tuohtuminen.
 
No minä keskustelin tytön kanssa ja käskisin miettimään että onko tuo sitä oikeaa kaveruutta että jos on jonkun toisen kanssa niin sit ei enää seuraan kelpaa. Haluaako todella olla tuollaisten ihmisten kaveri. Aika jännä että ihmsistä on ihan ok että tuollaista syrjintää tapahtuu, että se kuuluu vaan normaaliin teini-ikäisten ihmisuhdekuvioihin kun sosiaaliset taidot eivät ole vielä hallinnassa.
 
Mikä ihme vaivaa nykyajan lapsia???!!!! Olen itekin seurannut tätä tyttöjen ajoittain täysin sadistista ja mielivaltaista kaverileikkiä.
Kun mä olin lapsi niin koulussa tolkutettiin että kaikkien kanssa pitää olla kaveri. Toki oli parhaat kaverit jne. mutten mä ainakaan muista tollasta järjestelmällistä simputusta ja ulossulkemista kenenkään kohdalla. Jotenkin tuntuu että tätä kuulee ja näkee nyt ihan joka puolella. Ei voi mitään mutta pistää välillä niin vihaksi noitten pikkuhirviöiden käytös että tekis toisinaan vedellä pitkin korvia 8Joo joo en tekis oikeesti ekä auttais kumminkaan..). Mikä tässä ajassa tekee lapsista sellasia että ne käyttäytyy toisiaan kohtaan kuin hirviöt? Tarkoituksena satuttaa toista tahallaan ja mahdollisimman paljon??? Sairasta.
 
Totta! Uskomaton toi syrjintä juttu. Itsellä meni vähän aikaa sisäistäessä kuviota, kun tunteet nousi pintaan oman pojan kohdalla, jota kiusattiin, ja joutui lopulta hoitoon. Anteeksi tuohtuminen.

Juu, en mäkään aluksi nähnyt tätä kokonaisuutta, kiusaaminen aiheena jo nostattaa ihmisillä niin erilaisia tunteita pintaan. :)

Systemaattinen syrjintä on varmaan pahinta mitä voi kehittyvän lapsen itsetunnolle tehdä, en todellakaan ihmettele hoitoon joutumista. Niin kuin tuossa aikaisemmin sanoin, omaa veljeä on myös kiusattu koko ala-aste (ja välillä sen jälkeenkin) ja niitä arpia korjailee edelleen..
Mua ei onneksi systemaattisesti kiusattu ikinä, mutta mulle kävi joskus juuri noin kuin ap:n tyttärellä, eli ystävystyin sen syrjityn kanssa ja jouduin sit itsekin väliaikaisesti syrjityksi. Se ei kuitenkaan vaikuttanut muhun sen suuremmin, koska kavereita oli kuitenkin ollut.
Mä luulen, että ap:n tytärkin kestää (luultavasti väliaikaisen) kohtalonsa, siitä kertoo jo se, että tytär on alunperin uskaltanut ruveta ystävystymään tuon syrjityn kanssa ja nousta näin muiden yläpuolelle. :)

Tuolle syrjitylle menee kyllä munkin sympatiat, onkohan koulussa tietoisia asiasta?
Syrjityt ei aina uskalla kertoa asiasta kenellekään, varsinkaan jos ei mitään räikeätä kiusaamista tapahdu..eristämistä on vaikea todistaa.
 
[QUOTE="vieras";26315616]Ennenvanhaan ei kuulema lapset kiusanneet toisiaan, vaan opettaja saattoi kiusata lapsia. Nykyinen koulusysteemi ei vaan toimi![/QUOTE]

Opettaja sentään vaihtuu koulutaipaleen aikana, ne luokkakaverit monestikaan ei....
 

Yhteistyössä