Tyttö on kotona ja kaikki on hyvin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja voih:
Mua huolestuttaa SINUN välinpitämätön asenne tapahtuneeseen. KUittailet koko ajan, että ei tämä nyt niin vakavaa ja ei varmasti toistu... Ihan kuin tietäisit syistä jotain, mutta haluat selitellä myös itsellesi, että et tuntisi huonoa omaatuntoa. Yleisesti vanhemmat syyttelisivät itseään tapahtuneesta vaikka näin ei oikeasti olis. Sinulla on heti se asenne, että vanhemmista ja kodista tämä ei ainakaan johdu!

Tässä koko jutussa on kyllä jotain tosi hämärää....

Peesaan.
Oman lapsen, teinin, itsemurhayritys on ihan jäätävää :o

Itse kyselisin taukoamatta itseltäni, mitä olen tehnyt väärin jos lapsi haluaisi riistää itseltään hengen :(.

Minusta tuo Ei enää koskaan - asenne kuulostaa PIKKASEN hälläväliä asenteelta. Sorry nyt vaan ap.

Mitä jos SITTENKIN TULEE se "ensi kerta" vaikka onnistuu siinä yrityksessään?...:(

Samaa mieltä edellisten kanssa.

Jopa ällöttävää tuo kuvaus, että menee nuorisopsykiatriselle, jotta "on joku kelle kertoa salaisuuksia", "eihän teinit ikinä vanhemmille puhu mitään" jne.. Suurin osa teineistä kyllä ainakin jonkin verran puhuu, erittäin harva yrittää itsemurhaa eikä nuorisopsykiatrian poli ole mikään salaisuuksien supatuspaikka! Sinne on jo sellaiset jonotkin ja tulijoita paljon, ettei sinne ihan ketä tahansa oteta potilaaksi. Tarve pitää olla todellinen.

Turhaahan tämä tosin on, ap:lla on tuo sama junttiasenne kuin omilla vanhemmillani aikanaan. Toivon kovasti, että tytön tarina päättyisi yhtä hyvin kuin omani, valitettavan monilla näin ei vain käy. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Mä tiedän etttä perusteita huostaanotolle ei ole, toki on vakavaa jos tyttö yrittää itsemurhaa, mutta nuoret on yleensäkinarvaamattomia.

Lastensuojelulain 40§ antaa perusteet huostaanotolle ja sijaishuollon järjestämiselle myös lapsen omasta käytöksestä johtuen. Mutta - ennen sitä avohuollon tukitoimien pitää osoittautua riittämättömiksi tai ne eivät ole sopivia tai mahdollisia. Näitä avohuollon tukitoimia varmaan nyt tuleekin, ja varmaan riittää tuo nupolla käynti ainakin alkuun. Tässä vielä ko. lainkohta:

40 §
Velvollisuus huostaanottoon ja sijaishuollon järjestämiseen

Lapsi on otettava sosiaalihuollosta vastaavan toimielimen huostaan ja järjestettävä hänelle sijaishuolto, jos:

1) puutteet lapsen huolenpidossa tai muut kasvuolosuhteet uhkaavat vakavasti vaarantaa lapsen terveyttä tai kehitystä; tai

2) lapsi vaarantaa vakavasti terveyttään tai kehitystään käyttämällä päihteitä, tekemällä muun kuin vähäisenä pidettävän rikollisen teon tai muulla niihin rinnastettavalla käyttäytymisellään.

Huostaanottoon ja sijaishuollon järjestämiseen voidaan kuitenkin ryhtyä vain, jos:

1) 7 luvussa tarkoitetut toimet eivät olisi lapsen edun mukaisen huolenpidon toteuttamiseksi sopivia tai mahdollisia taikka jos ne ovat osoittautuneet riittämättömiksi; ja

2) sijaishuollon arvioidaan olevan 4 §:n mukaisesti lapsen edun mukaista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörri:
Pahoinvoivien nuorten kanssa tekemisissä olleena..

Oli itsemurhan yritystapa mikä tahansa, niin hätähuuto se on aina. Ei nuori huvikseen sellaista kokeile. Kokeilumielessä voi muutaman pillerin ottaa, mutta ei noin montaa. Ehkä tyttö tiesi, ettei määrään kuole, mutta se ei yhtään vähennä sitä tosiseikkaa, että tyttö teki sen jostain syystä.

Minulla särähti korvaan otsikossa kohta "kaikki hyvin". Kaikkihan ei ole ollenkaan hyvin. Kerran itsemurhaa yrittäneellä on aina suurempi riski yrittää uudestaan, eikä onni ole välttämättä samalla tavalla myötä. Vaikkei ehkä henki menisikään, niin seurauksia voi olla. (Burana esim. voi todellakin vaikuttaa sekä maksaan että munuaisiin, eikä seuraukset ole helppoja..)

Minä en sälytä syytä vanhemmille, koska syy voi olla niin monessa muussakin asiassa. Mutta sekään ei yhtään vähennä sitä tosiseikkaa, että tyttö teki jotain sellaista, jota ei tehdä vain kokeilumielessä. Tytölläsi on jotain sanottavaa, painavaa asiaa, joten sydämestäni toivon, että hän myös kuulluksi tulee. Ja että hän uskaltautuisi asioista puhumaan.

Hienoa, että tyttö voi nyt hyvin, siis fyysisesti. Mutta muista, että henkisellä puolella hän ei voi ollenkaan hyvin. Hänellä on vielä hyvin pitkä matka edessä.

Hyvä kirjoitus. Lakkaa nyt hyvä ihminen Rollo vähättelemästä tätä asiaa.
 
muistelee sitä kaveripiiriä mikä tytöllä on niin tuntuu että kokeillaan kaikkea sen takia.

"vedä buranaa naamaan,pönttö menee sekaisin,mutta henki ei lähde.pääset kans perhekotiin" "varasta mamun lompakko niin oot kova mimmi ja kuulut joukkoon" ym ym.

että kyllä näihin asioihin voi kaveripiiri vaikuttaa,varsinkin jos nuori on epävarma itsestään.14v ja murkkuikä pahimmillaan.minä olin kans aikamoinen kokeilija ja just sen takia että piti kavereille näyttää että osaan se minäkin.
 
Hienoa, että Rollolaisen tytär on kotona.
Toivon teille voimia ja viisautta vanhempina olla tyttärenne tukena, silloinkin kun hän teitä torjuu.
Ja olet varmaankin oikeassa siinä, että jankkaamislinjalle ei kannata lähteä,jotta saisi tytön avautumaan. Mutta lähellä kannattaa olla, lujana ja lämpimänä. Toivottavasti tyttö saa apua sieltä nuposta ja saa solmuja sisältään avatuksi.
Valoisampia kevätpäiviä teille!

En toki tiedä, mitä ap. on tarkoittanut sanoessaan ketjussa- kaikki hyvin.. mutta itse en kyllä tulkinnut sitä sellaiseksi lauseeksi, että ap.tarkottaisikaan kaiken olevan hyvin- mutta siinä mielessä hyvin, ettei se pahin mahdollinen vaihtoehto onneksi käynyt toteen. Sellaiseksi - onneksi ei käynyt pahemmin- helpotuksen huokauksen kaltaiseksi tuon "kaikki hyvin" tulkitsin. Soisin hyeenoitten hiljenevän.



:|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Ei hän vielkäkään ole mitään puhunut, mutta nyt hän sitten saa läheteen nupoon, jos vaika avautisi siellä sitten.
Psykiatri oli mukava ja rempseä aj sanoi että uskalta päästää tytön kotiin. tyttö lupasi ettei tee enää toiste samanlaisia juttuja.
Tais pelästyä niinkovasti siitä lääkehiilen juomista ja oksentelemista, etei halua toiste enää siihen ryhtyä.
Ruoan hän sanoi olevan hyvää ja seurakinoli kivaa,kun oli iahnan puheliaita mummoja, sanoi että tulee ikävä niitä

Huh, onpas teillä elämää.
 
Kauheeta luettavaa. Olis mun pahin painajainen, kaikki ei tosiaankaan ole hyvin jos lapsi yrittää itsemurhaa :(. Toivottavasti koko perhe saa apua ja tukea kasvatukseen ja nuori itselleen.


 
Hei Rollo!
Onneksi tyttösi on kunnossa ja saa tarvitsemansa tuen. Jossakin on jotakin pahasti vialla, kun tuollaista teki - se syy pitää löytää ja purkaa, tehdä muutoksia. Se vaatii kaikilta paljon ja paljon aikaa. Tiedän omasta kokemuksesta. Olin 15v kun yritin tehdä itsemurhan buranapurkillisella. Silloinen poikaystävä jätti, mun piti hoitaa pienemmät sisarukset (3), saada koulusta kiitettäviä ja vanhemmat oli alkoholisteja yms. Liikaa paineita liian nuorelle. Sisimmässäni olin kuitenkin vielä lapsi. Puhuin kuraattorille ja opolle asiasta, ja he pyysi sos.työntekijän paikalle ja suositteli muuttoa pois kotoa. Jollen olisi päässyt muuttamaan vallan toiselle paikkakunnalle, en tiedä missä nyt olisin... Tsemppiä!
 
Hienoa että tyttö on kotona, mutta toivottavasti lapsen lisäksi myös te vanhemmat saatte jonkin sortin keskusteluapua että olisiko omissa (tosi tiukoissa, olen palstalta käsittänyt) käytännöissänne jotain korjattavaa vai ei, ihan perheen muiden lasten teini-ikää ajatellen. En usko että kaikki on hyvin mutta toivon että kaikki kääntyy lopulta hyväksi!
 
Voi rollo, sä olet äitinä pihalla kuin lumiukko :o Lapsesi paraneminen vaatii koko perheen voimia, eikä kaikki ole todellakaan hyvin :/ sääli sitä tyttöäsi, ja toivotaan, että hän saa apua!
 
The particular 4th and last defining characteristic will be the minimal liquidity of hedge cash. This doesn't imply the actual main expense portfolios regarding hedge money are usually necessarily illiquid. The majority of finances execute their own techniques in sec which can be traded throughout extensive fruit juice market segments. Your restricted liquidity in question corelates rather to the ability involving people to both increase as well as take away on the funds where these people commit. Hedge funds generally agree to cash merely at the start regarding diary a few months and, as long as they decide that they may be reaching numbers of resources below operations that will go beyond their particular power to successfully use these kinds of capital, may well quickly shut them selves to brand new trader advantages. However, money usually control the flexibility involving traders to be able to distance themself investment capital as well as redeem from a pay for, to ensure that shareholders may possibly merely be able to leave per year, semi-annually, quarterly or regular monthly, on tendering a lot of improve notice towards pay for. This may differ markedly coming from shared money, which have to deliver regular liquidity on their people. http://www.youtube.com/watch?v=D1kyPcQU3YQ Pay for supervisors commonly invest a large part of their unique fruit juice internet worth of their money with of the fund's different traders. This in the event normally a important variance through shared deposit operators, and provides investors a number of measure of ease because your manager "has her own pores and skin from the online game, inches thereby assisting to line up the interest on the supervisor achievable with the individual. Really, nearly all superior investors in such money will probably demand on such co-investment to be a must in order to investment his or her dollars while using manager. prentice capital management The up-side of buying from these kinds of trusted online retailers as well as wholesalers can be which, regardless of whether the actual clothes products may not be on discount sales, you may nevertheless take advantage of the somewhat reduced rates. No longer hanging around until finish connected with time of year product sales for you to get hold of any type of outfits that's in fashion. Furthermore, you additionally benefit from the ease of purchasing out of your home. This stability of those companies and the grade of the actual apparel tend to be don't significant for several because on the net vendors have established their particular trusted popularity in the market.
 
Kyllä nuoret pystyy vanhemmilleen puhumaan. Itse olen aina pystynyt puhumaan äidilleni. Kerroin äidilleni avoimesti huumeidenkäytöstä, äiti hommas mut katkolle. Kerroin myös kun yritin itsemurhaa, äiti järjesti mut nuorten psykiatriselle. Kerroin äidille myös siitä mitä hänen ex-mies teki. Kaikki mun käytös oli oireilua siitä. Äiti auttoi mut kaiken yli.
 

Yhteistyössä