Tyttö on kotona ja kaikki on hyvin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kai lääkäri kuitenkin ilmoittaa asiasta lastensuojeluun??
Ei lääkärin tarvitse ilmoittaa,kun tieto menee koulukautta,koska asia tapahtui koulussa.
Tietenki tieto menee lastensuojeluun,mutta välttämättä se ei johda mihinkään. Käyvät kerran kaks katsomassa tilanteen ja juttelemassa meidän kanssa.
Se että lapsi yrittää itsememurhaa tai ainakin hakee huomiotayliannostuksellaei automaattisesti tarkoita lasten huostanottoa. Perheissä tapahtuu pahempiakin asioita ja lapset saa jäädä siihen helvettiin.
huorten mieli on niin arvaamaton,ovat vielä vähän epäkypsiä. Kueivät ole oikein lapsia enää,mutta ei vielä aikuisakaan joten kasvaminen vaan on joillekin hyvin tuskallista ja vaikeaa. Toiset pääsee vähemmällä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kai lääkäri kuitenkin ilmoittaa asiasta lastensuojeluun??
Ei lääkärin tarvitse ilmoittaa,kun tieto menee koulukautta,koska asia tapahtui koulussa.
Tietenki tieto menee lastensuojeluun,mutta välttämättä se ei johda mihinkään. Käyvät kerran kaks katsomassa tilanteen ja juttelemassa meidän kanssa.
Se että lapsi yrittää itsememurhaa tai ainakin hakee huomiotayliannostuksellaei automaattisesti tarkoita lasten huostanottoa. Perheissä tapahtuu pahempiakin asioita ja lapset saa jäädä siihen helvettiin.
huorten mieli on niin arvaamaton,ovat vielä vähän epäkypsiä. Kueivät ole oikein lapsia enää,mutta ei vielä aikuisakaan joten kasvaminen vaan on joillekin hyvin tuskallista ja vaikeaa. Toiset pääsee vähemmällä

Sinä et tunnu ymmärtävän ettei tuo itsemurhan yrittäminen ole mikään normaali teini-ikään kuuluva juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kai lääkäri kuitenkin ilmoittaa asiasta lastensuojeluun??
Ei lääkärin tarvitse ilmoittaa,kun tieto menee koulukautta,koska asia tapahtui koulussa.
Tietenki tieto menee lastensuojeluun,mutta välttämättä se ei johda mihinkään. Käyvät kerran kaks katsomassa tilanteen ja juttelemassa meidän kanssa.
Se että lapsi yrittää itsememurhaa tai ainakin hakee huomiotayliannostuksellaei automaattisesti tarkoita lasten huostanottoa. Perheissä tapahtuu pahempiakin asioita ja lapset saa jäädä siihen helvettiin.
huorten mieli on niin arvaamaton,ovat vielä vähän epäkypsiä. Kueivät ole oikein lapsia enää,mutta ei vielä aikuisakaan joten kasvaminen vaan on joillekin hyvin tuskallista ja vaikeaa. Toiset pääsee vähemmällä

Toivotavasti asianne selviää, ja mukavaa että olet muuttanut mieltäsi lastensuojelusta. Aikaisemmin sain puheistasi käsityksen että huostaanoton perusteet ovat mielestäsi kovinkin heppoiset ja suvustasi on viety lapsia ihan ihme syystä.

halaa tyttöäs, ja koita kuitenkin saada hänet puhumaan, ettei luule ettet välitä syistä.
 
Oliko niin ettet ole tytön biologinen äiti vai sekoitanko johonkin toiseen? Mutta jokatapauksessa, tilanne on sellainen että vaatii koko perheen terapiaa!! Jokin on pahasti pielessä perhekuvioissa tai tytölle on sattunut jotakin vakavampaa koska haluaa riistää hengen itseltään. Ottakaa asia tosissanne!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottakai tyttö sanoo ettei yritä enää vastaavaa. Mut seuraavan kerran kun on taas paha olla, ei voi tietää miten tyttö reagoi.. meneekö junan alle tms.

ja sinähän sen tiedät miten käyttäytyy?
Kaikki ei yritä monesti itsemurhaa, monelle riittää se kerta. joilleki se on vaan halu kokeilla. Saattoi hän tietää etei buranasta kuole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kai lääkäri kuitenkin ilmoittaa asiasta lastensuojeluun??
Ei lääkärin tarvitse ilmoittaa,kun tieto menee koulukautta,koska asia tapahtui koulussa.
Tietenki tieto menee lastensuojeluun,mutta välttämättä se ei johda mihinkään. Käyvät kerran kaks katsomassa tilanteen ja juttelemassa meidän kanssa.
Se että lapsi yrittää itsememurhaa tai ainakin hakee huomiotayliannostuksellaei automaattisesti tarkoita lasten huostanottoa. Perheissä tapahtuu pahempiakin asioita ja lapset saa jäädä siihen helvettiin.
huorten mieli on niin arvaamaton,ovat vielä vähän epäkypsiä. Kueivät ole oikein lapsia enää,mutta ei vielä aikuisakaan joten kasvaminen vaan on joillekin hyvin tuskallista ja vaikeaa. Toiset pääsee vähemmällä

Enhän minä mitään huostaanottoa tarkoittanut...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottakai tyttö sanoo ettei yritä enää vastaavaa. Mut seuraavan kerran kun on taas paha olla, ei voi tietää miten tyttö reagoi.. meneekö junan alle tms.

ja sinähän sen tiedät miten käyttäytyy?
Kaikki ei yritä monesti itsemurhaa, monelle riittää se kerta. joilleki se on vaan halu kokeilla. Saattoi hän tietää etei buranasta kuole.

siinä olet oikeassa, että joillekin kerta tosiaan riittää.



 
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottakai tyttö sanoo ettei yritä enää vastaavaa. Mut seuraavan kerran kun on taas paha olla, ei voi tietää miten tyttö reagoi.. meneekö junan alle tms.

ja sinähän sen tiedät miten käyttäytyy?
Kaikki ei yritä monesti itsemurhaa, monelle riittää se kerta. joilleki se on vaan halu kokeilla. Saattoi hän tietää etei buranasta kuole.

Sinä siis tiedät ettei tyttö enää toista kertaa tee mitään tuollaista. No eipähän teidän tarvitse enää asialla päätä vaivata ja miettiä onko jotain tehty väärin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottakai tyttö sanoo ettei yritä enää vastaavaa. Mut seuraavan kerran kun on taas paha olla, ei voi tietää miten tyttö reagoi.. meneekö junan alle tms.

ja sinähän sen tiedät miten käyttäytyy?
Kaikki ei yritä monesti itsemurhaa, monelle riittää se kerta. joilleki se on vaan halu kokeilla. Saattoi hän tietää etei buranasta kuole.

Sinä siis tiedät ettei tyttö enää toista kertaa tee mitään tuollaista. No eipähän teidän tarvitse enää asialla päätä vaivata ja miettiä onko jotain tehty väärin.

Tämä äiti tuskin on tehnyt mitään väärin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottakai tyttö sanoo ettei yritä enää vastaavaa. Mut seuraavan kerran kun on taas paha olla, ei voi tietää miten tyttö reagoi.. meneekö junan alle tms.

ja sinähän sen tiedät miten käyttäytyy?
Kaikki ei yritä monesti itsemurhaa, monelle riittää se kerta. joilleki se on vaan halu kokeilla. Saattoi hän tietää etei buranasta kuole.

yliannostus buranasta tuhoaa maksan, ja sitä kautta aiheuttaa hitaasti kuoleman jos asiaa ei ois hoidettu
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kai lääkäri kuitenkin ilmoittaa asiasta lastensuojeluun??
Ei lääkärin tarvitse ilmoittaa,kun tieto menee koulukautta,koska asia tapahtui koulussa.
Tietenki tieto menee lastensuojeluun,mutta välttämättä se ei johda mihinkään. Käyvät kerran kaks katsomassa tilanteen ja juttelemassa meidän kanssa.
Se että lapsi yrittää itsememurhaa tai ainakin hakee huomiotayliannostuksellaei automaattisesti tarkoita lasten huostanottoa. Perheissä tapahtuu pahempiakin asioita ja lapset saa jäädä siihen helvettiin.
huorten mieli on niin arvaamaton,ovat vielä vähän epäkypsiä. Kueivät ole oikein lapsia enää,mutta ei vielä aikuisakaan joten kasvaminen vaan on joillekin hyvin tuskallista ja vaikeaa. Toiset pääsee vähemmällä

Toivotavasti asianne selviää, ja mukavaa että olet muuttanut mieltäsi lastensuojelusta. Aikaisemmin sain puheistasi käsityksen että huostaanoton perusteet ovat mielestäsi kovinkin heppoiset ja suvustasi on viety lapsia ihan ihme syystä.

halaa tyttöäs, ja koita kuitenkin saada hänet puhumaan, ettei luule ettet välitä syistä.

ne miehen siskonlapse tvietin ilman perusteita, mutta yh:n on vaikea pitää puoliaan isoa laitosta vastaan, varsinkin jos on ite sairastunut vakavasti.

Mä tiedän etttä perusteita huostaanotolle ei ole, toki on vakavaa jos tyttö yrittää itsemurhaa, mutta nuoret on yleensäkinarvaamattomia.
Siitä ei saa jankata että miksi, miksi. Pitää vaankiertotietä saada avautumaan jankkamaalla vaan hermostuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottakai tyttö sanoo ettei yritä enää vastaavaa. Mut seuraavan kerran kun on taas paha olla, ei voi tietää miten tyttö reagoi.. meneekö junan alle tms.

ja sinähän sen tiedät miten käyttäytyy?
Kaikki ei yritä monesti itsemurhaa, monelle riittää se kerta. joilleki se on vaan halu kokeilla. Saattoi hän tietää etei buranasta kuole.

yliannostus buranasta tuhoaa maksan, ja sitä kautta aiheuttaa hitaasti kuoleman jos asiaa ei ois hoidettu

Eikös se ole parasetamoli mikä tuhoaa maksan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottakai tyttö sanoo ettei yritä enää vastaavaa. Mut seuraavan kerran kun on taas paha olla, ei voi tietää miten tyttö reagoi.. meneekö junan alle tms.

ja sinähän sen tiedät miten käyttäytyy?
Kaikki ei yritä monesti itsemurhaa, monelle riittää se kerta. joilleki se on vaan halu kokeilla. Saattoi hän tietää etei buranasta kuole.

yliannostus buranasta tuhoaa maksan, ja sitä kautta aiheuttaa hitaasti kuoleman jos asiaa ei ois hoidettu

tuskin hän ajatteli asiaa näin, vaan tiesi sen ettivät ole yhtä vahvoja kuin esim unilääkkeet. ( tästä lähin kyllä lääkaapin avain on visusti piilossa) jos oikeasti olis halunut kuolla niin isän sydänlääkkeillä se olis hoitunut nopsaaan, varmaan tietää senkin
 
Niin ja ap: hienoa että tyttö on kotona. Tehkää hänelle selväksi, että rakastatte, olette tukena ja teille saa puhua. Hän puhuu sitten, kun kokee olevansa siihen valmis.
Parempaa jatkoa teidän perheelle. Onhan tuollainen suuri shokki. Miten pikkuveljet ovat asian ottaneet?
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yliannostus buranasta tuhoaa maksan, ja sitä kautta aiheuttaa hitaasti kuoleman jos asiaa ei ois hoidettu

Parasetamoli tekee tuota, Burana tuskin vai tekeekö sekin?

mulle ainkin lääkärit sanoivat että onneksi ei oanut panadolia, se olis ollut tuhoisampaa. Nosti tuokin maksa-arvojamuta ei niin paljon että vakavaa olisi ollut.viikossa laskevat arvot
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
mulle ainkin lääkärit sanoivat että onneksi ei oanut panadolia, se olis ollut tuhoisampaa. Nosti tuokin maksa-arvojamuta ei niin paljon että vakavaa olisi ollut.viikossa laskevat arvot

Hyvä ettei tullut mitään pysyviä vaurioita.
 
paljon voimia teidän perheelle. tuo on rankkaa kaikille. niin lapselle itselle kun sinulle äitinä. itsellä lapset vasta 3 ja 4v ja kauhulla odotan noita aikoja kun alkaa murkku ikäisten ongelmat tulemaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Niin ja ap: hienoa että tyttö on kotona. Tehkää hänelle selväksi, että rakastatte, olette tukena ja teille saa puhua. Hän puhuu sitten, kun kokee olevansa siihen valmis.
Parempaa jatkoa teidän perheelle. Onhan tuollainen suuri shokki. Miten pikkuveljet ovat asian ottaneet?

eivät oikeastaan puhu asiasta. Oli tuolta 14v: ltä muutama kaveri kysynyt missä sisko on. oli sanonut että LKS.ssä,mutta en kero miksi. Hän kertoo sitten itse jos haluaa.
Pikkuveljet eivät ole vissiin oikin ymärtäneet asian vakavuutta,eivät ole nähnet tilanneta niin eivät oikein osaa ajatella mitä on käynyt. Ihmetelivät vain että miski niiin on mennyt tekemään
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yliannostus buranasta tuhoaa maksan, ja sitä kautta aiheuttaa hitaasti kuoleman jos asiaa ei ois hoidettu

Parasetamoli tekee tuota, Burana tuskin vai tekeekö sekin?


Buranalla ei pysty itseään tappamaan, sanoi meidän lääkeoidon opettaja.

Niitä pitäis syödä niin paljon että oksennus tulee väkisinkin...
 

Yhteistyössä