Pahoinvoivien nuorten kanssa tekemisissä olleena..
Oli itsemurhan yritystapa mikä tahansa, niin hätähuuto se on aina. Ei nuori huvikseen sellaista kokeile. Kokeilumielessä voi muutaman pillerin ottaa, mutta ei noin montaa. Ehkä tyttö tiesi, ettei määrään kuole, mutta se ei yhtään vähennä sitä tosiseikkaa, että tyttö teki sen jostain syystä.
Minulla särähti korvaan otsikossa kohta "kaikki hyvin". Kaikkihan ei ole ollenkaan hyvin. Kerran itsemurhaa yrittäneellä on aina suurempi riski yrittää uudestaan, eikä onni ole välttämättä samalla tavalla myötä. Vaikkei ehkä henki menisikään, niin seurauksia voi olla. (Burana esim. voi todellakin vaikuttaa sekä maksaan että munuaisiin, eikä seuraukset ole helppoja..)
Minä en sälytä syytä vanhemmille, koska syy voi olla niin monessa muussakin asiassa. Mutta sekään ei yhtään vähennä sitä tosiseikkaa, että tyttö teki jotain sellaista, jota ei tehdä vain kokeilumielessä. Tytölläsi on jotain sanottavaa, painavaa asiaa, joten sydämestäni toivon, että hän myös kuulluksi tulee. Ja että hän uskaltautuisi asioista puhumaan.
Hienoa, että tyttö voi nyt hyvin, siis fyysisesti. Mutta muista, että henkisellä puolella hän ei voi ollenkaan hyvin. Hänellä on vielä hyvin pitkä matka edessä.