Tyttö on kotona ja kaikki on hyvin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Se että lapsi yrittää itsememurhaa tai ainakin hakee huomiotayliannostuksellaei automaattisesti tarkoita lasten huostanottoa. Perheissä tapahtuu pahempiakin asioita ja lapset saa jäädä siihen helvettiin. "

mikä voi olla pahempi asia,kuin oman lapsen itsemurhayritys?Oman lapsen halu kuolla?
aika kevyt suhtautumistapa tapahtuneeseen
 
Rollolainen, oisko ollut mahdollista, että tyttö laski, että lääkkeet ottamalla sais huomion ja ehkä pääsis sinne perhekotiin. Eikö hän sinulle ollut puhunut siitä perhekodista aika ihannoiden??
Voimia teidän perheelle! *voimahali* =)
 
Eli ekaks oli varastanut koulussa joltain lompakon, sitten ei tullut kotiin ja muutenkin oli viime aikoina toivonut asuvansa perhekodissa kuten kaverinsa.. Ja samalla viikolla otti koulussa 14 buranaa?

:/
 
Pääasia, että tyttö saa tarvitsemaansa hoitoa ja että vanhemmat siinä sivussa tarvitsemaansa tukea tytön kasvatukseen ja auttamiseen/omaan jaksamiseen. Teillä on varmasti rankkaa nyt. Voimia sille tielle. :hug:

Tuli mieleen oma teiniaika ja aloin miettiä, miltä omasta äidistäni on tuntunut kun olen pahaa oloani erinäisin tavoin purkanut.... :( :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja sunnu:
Eli ekaks oli varastanut koulussa joltain lompakon, sitten ei tullut kotiin ja muutenkin oli viime aikoina toivonut asuvansa perhekodissa kuten kaverinsa.. Ja samalla viikolla otti koulussa 14 buranaa?

:/

otti ne kyllä kotona ja lähti kouluun. alkoi siellä sitten sekoilemaan. Meilä kun menee kävellen noin 30 minuutia koululle. vaikutus kun ei buranalla ala heti
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"Se että lapsi yrittää itsememurhaa tai ainakin hakee huomiotayliannostuksellaei automaattisesti tarkoita lasten huostanottoa. Perheissä tapahtuu pahempiakin asioita ja lapset saa jäädä siihen helvettiin. "

mikä voi olla pahempi asia,kuin oman lapsen itsemurhayritys?Oman lapsen halu kuolla?
aika kevyt suhtautumistapa tapahtuneeseen

no lapsi voi vuosia kasva alkkisvanhempien kanssa,eikä asialle tehdämitään. Lasta kiusataan koulussa,kukaan ei tee mitään. lasta saatetan pahoinpidellä tai käyttää hyväksi eikä sillekään tehdä mitään. sossut vain sanovat ettei syytä huostaanopttoon
 
hienoa et tyttö on päässyt kotiin.

muista käydä aina välillä halaamassa, tai vaan kurkkaamassa ja sanomassa moi sille tytölle, ole läsnä ja vapaana puhumaan jos tytöstä siltä tuntuu.
toivottavasti pääsee juttelemaan sellaisen ihmisen kanssa jolle on helppo puhua, kaikilla kun ei kemiat kohtaa..
niin, ja muista hakea itsellesikin jutteluapua, sitä tulet kaipaamaan vielä jossain vaiheessa, vaikkei nyt siltä tuntuiskaan :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sunnu:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yliannostus buranasta tuhoaa maksan, ja sitä kautta aiheuttaa hitaasti kuoleman jos asiaa ei ois hoidettu

Parasetamoli tekee tuota, Burana tuskin vai tekeekö sekin?
Burana käy munuaisiin, parasetamoli maksaan, muistinko oikein?

tää nyt on ihan turhaa jankkausta,eiköhän se hoitava LÄÄKÄRI ole kertonut riskit..
 
Alkuperäinen kirjoittaja zzzz:
Alkuperäinen kirjoittaja sunnu:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yliannostus buranasta tuhoaa maksan, ja sitä kautta aiheuttaa hitaasti kuoleman jos asiaa ei ois hoidettu

Parasetamoli tekee tuota, Burana tuskin vai tekeekö sekin?
Burana käy munuaisiin, parasetamoli maksaan, muistinko oikein?

tää nyt on ihan turhaa jankkausta,eiköhän se hoitava LÄÄKÄRI ole kertonut riskit..
No on se muillekin hyödyllistä tietoa kuin Rollolle.

 
Alkuperäinen kirjoittaja zzzz:
Alkuperäinen kirjoittaja sunnu:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yliannostus buranasta tuhoaa maksan, ja sitä kautta aiheuttaa hitaasti kuoleman jos asiaa ei ois hoidettu

Parasetamoli tekee tuota, Burana tuskin vai tekeekö sekin?
Burana käy munuaisiin, parasetamoli maksaan, muistinko oikein?

tää nyt on ihan turhaa jankkausta,eiköhän se hoitava LÄÄKÄRI ole kertonut riskit..
No on se muillekin hyödyllistä tietoa kuin Rollolle.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Hyvä, että tyttö pääsi jo kotiin. Hieno juttu, että saatte apua tilanteeseen. Voimia arkeen ja suurta ymmärrystä teille.

kaikki apu otetan vastaan,mitä vaan tarjotaan. tytöllä vaanon nyt asiat solmussa.selvästi nyt häpeää asiaa ku vielä kysyi että kelle kaikille asiasta on kerrottu

Kyllä se siitä. Molemminpuolinen luottamus palautuu pikkuhiljaa sitten, kun pääsette alkuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Rollolainen, oisko ollut mahdollista, että tyttö laski, että lääkkeet ottamalla sais huomion ja ehkä pääsis sinne perhekotiin. Eikö hän sinulle ollut puhunut siitä perhekodista aika ihannoiden??
Voimia teidän perheelle! *voimahali* =)

??
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yliannostus buranasta tuhoaa maksan, ja sitä kautta aiheuttaa hitaasti kuoleman jos asiaa ei ois hoidettu

Parasetamoli tekee tuota, Burana tuskin vai tekeekö sekin?

on buranakin haitallista jos otetaan liian suuria annoksia, mut käsittääkseni vaikuttaa vereen, ei niinkään maksaan.
 
Hienoa, että tyttö on kotona. Olkaa tytön tukena nyt. Joskus kun tuon oman esiteinin kiukkuilut ottaa oikein koville, koetan muistaa seuraavan pyynnön "Rakasta minua silloin, kun sitä vähiten ansaitsen, sillä silloin rakkauttasi eniten tarvitsen." :hug:

Ja, tuota, onko tuo Burana Panadol- jankkaus nyt tässä ketjussa kovin tarpeellista?
Mutta entisenä esh:na voin kertoa: Ibuprofeeni (Burana) metaboloituu eli poistuu munuaisten kautta, joten yliannaos on haitallinen munuaisille. Parasetamoli vastaavasti maksan.

Mutta annettaisiko noiden lääkejankkausten jo olla, jookos?

:hug: Rollon perheelle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yliannostus buranasta tuhoaa maksan, ja sitä kautta aiheuttaa hitaasti kuoleman jos asiaa ei ois hoidettu

Parasetamoli tekee tuota, Burana tuskin vai tekeekö sekin?

on buranakin haitallista jos otetaan liian suuria annoksia, mut käsittääkseni vaikuttaa vereen, ei niinkään maksaan.

Noh, kyllä se Buranakin vaan maksan päälle käy. Mun kaveri yritti 10v sitten itsemurhaa syömällä kaksi laattaa Buranaa (Onko se sitten 20 kpl) ja maksan päälle kävi. Joutui pitkän aikaa käydä seurannassa toipuuko se maksa siitä vai joutuuko maksansiirtoon. Ei onneksi tarvinnut alkaa siihen operaatioon, vaan maksa toipui.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku:
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yliannostus buranasta tuhoaa maksan, ja sitä kautta aiheuttaa hitaasti kuoleman jos asiaa ei ois hoidettu

Parasetamoli tekee tuota, Burana tuskin vai tekeekö sekin?

on buranakin haitallista jos otetaan liian suuria annoksia, mut käsittääkseni vaikuttaa vereen, ei niinkään maksaan.

Noh, kyllä se Buranakin vaan maksan päälle käy. Mun kaveri yritti 10v sitten itsemurhaa syömällä kaksi laattaa Buranaa (Onko se sitten 20 kpl) ja maksan päälle kävi. Joutui pitkän aikaa käydä seurannassa toipuuko se maksa siitä vai joutuuko maksansiirtoon. Ei onneksi tarvinnut alkaa siihen operaatioon, vaan maksa toipui.

no joo, kyllä näin varmasti on. Maksakin on kuitenkin tosi herkkä elin ja sen saa tuhottua hetkessä tai hitaasti. Ja kyllähän nuo väärin käytöt ja yliannostukset vaikuttaa tosi monillaki tavoin, ja lopputulos on monen tekijän summa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Amp2:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ehkä olisi parasta laittaa tyttö nuorisokoitiin, selvästikään et pärjää hänen kanssaan kaiken kirjoittamasi perusteella.

Ei vika nuoren pahoinvoinnissa ole aina vanhempien.

Samaa mieltä.Tulee paha olla ap:n puolesta jos aletaan vanhempia syyllistää,ihan niinkuin heillä ei olisi muutenkin asian takia varmasti jo tarpeeksi paha olla. :(

Voimia paljon ap:lle asian kanssa,hyvä että tyttö saa apua! :hug:
 
Mua huolestuttaa SINUN välinpitämätön asenne tapahtuneeseen. KUittailet koko ajan, että ei tämä nyt niin vakavaa ja ei varmasti toistu... Ihan kuin tietäisit syistä jotain, mutta haluat selitellä myös itsellesi, että et tuntisi huonoa omaatuntoa. Yleisesti vanhemmat syyttelisivät itseään tapahtuneesta vaikka näin ei oikeasti olis. Sinulla on heti se asenne, että vanhemmista ja kodista tämä ei ainakaan johdu!

Tässä koko jutussa on kyllä jotain tosi hämärää....
 
Pahoinvoivien nuorten kanssa tekemisissä olleena..

Oli itsemurhan yritystapa mikä tahansa, niin hätähuuto se on aina. Ei nuori huvikseen sellaista kokeile. Kokeilumielessä voi muutaman pillerin ottaa, mutta ei noin montaa. Ehkä tyttö tiesi, ettei määrään kuole, mutta se ei yhtään vähennä sitä tosiseikkaa, että tyttö teki sen jostain syystä.

Minulla särähti korvaan otsikossa kohta "kaikki hyvin". Kaikkihan ei ole ollenkaan hyvin. Kerran itsemurhaa yrittäneellä on aina suurempi riski yrittää uudestaan, eikä onni ole välttämättä samalla tavalla myötä. Vaikkei ehkä henki menisikään, niin seurauksia voi olla. (Burana esim. voi todellakin vaikuttaa sekä maksaan että munuaisiin, eikä seuraukset ole helppoja..)

Minä en sälytä syytä vanhemmille, koska syy voi olla niin monessa muussakin asiassa. Mutta sekään ei yhtään vähennä sitä tosiseikkaa, että tyttö teki jotain sellaista, jota ei tehdä vain kokeilumielessä. Tytölläsi on jotain sanottavaa, painavaa asiaa, joten sydämestäni toivon, että hän myös kuulluksi tulee. Ja että hän uskaltautuisi asioista puhumaan.

Hienoa, että tyttö voi nyt hyvin, siis fyysisesti. Mutta muista, että henkisellä puolella hän ei voi ollenkaan hyvin. Hänellä on vielä hyvin pitkä matka edessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voih:
Mua huolestuttaa SINUN välinpitämätön asenne tapahtuneeseen. KUittailet koko ajan, että ei tämä nyt niin vakavaa ja ei varmasti toistu... Ihan kuin tietäisit syistä jotain, mutta haluat selitellä myös itsellesi, että et tuntisi huonoa omaatuntoa. Yleisesti vanhemmat syyttelisivät itseään tapahtuneesta vaikka näin ei oikeasti olis. Sinulla on heti se asenne, että vanhemmista ja kodista tämä ei ainakaan johdu!

Tässä koko jutussa on kyllä jotain tosi hämärää....

Peesaan.
Oman lapsen, teinin, itsemurhayritys on ihan jäätävää :o

Itse kyselisin taukoamatta itseltäni, mitä olen tehnyt väärin jos lapsi haluaisi riistää itseltään hengen :(.

Minusta tuo Ei enää koskaan - asenne kuulostaa PIKKASEN hälläväliä asenteelta. Sorry nyt vaan ap.

Mitä jos SITTENKIN TULEE se "ensi kerta" vaikka onnistuu siinä yrityksessään?...:(
 
Voimia ap:lle! Itse teini-ikäisenä ajauduin huonoon seuraan jonka seurauksena tuli monenlaisia ongelmia, päätyen myös yrittämään itsemurhaa pari kertaa. Kuolla en halunnut, vaan huomiota itselleni. Vuosien terapian (ja värikkään 15v. jälkeen) olen yhä sitä mieltä että vanhempani tekivät parhaansa, heistä ongelmani eivät johtuneet. Halaa tytärtäsi,. kerro että välität. Joillain nuorilla vaan murrosikä ottaa koville enemmän kuin muilla, tytöillä usein vielä poikahuolia ym. Toivottavasti tyttösi avautuu jollekin :)
 

Yhteistyössä