Tyytymätön kaikkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2n äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2n äiti

Vieras
Mä en tiedä mikä mua vaivaa. Mulla on kaksi lasta ja "täydellinen" mies.. Hoitaa lapset, mä saan mennä niinkuin haluan, ei koskaan pettäisi, ajattelee aina muita ennen itseään jne.. Olen vain kyllästynyt, voiko niin sanoa. Mikään ei tunnu miltään. Lapset hermostuttaa, vanhempi uhmaiässä ja nuoremmallakin alkaa uhman tapasta olemaan. En osaa nauttia mistään.. Haaveilen jatkuvasti eläväni toista elämää.. välillä mietin että parempi ettei olisi lapsia ikinä hankkinutkaan. Mietin muita miehiä jatkuvasti, en näe omassa miehessä enää oikein mitään viehättävää.. Itken iltaisin kun en vain ole onnellinen.. Toisaalta haluaisin erota, mutta toisaalta... pelottaa. Koko prosessi, lapset kärsii, miten pärjään. Rakastan kuitenkin miestäni vielä, jollain tapaa? En itsekään osaa sanoa mikä on se tapa miten rakastan, tottumuksesta? Masennusta mulla kyllä varmaankin on, sairastuin siihen esikoisen syntymän jälkeen, lopetin lääkkeet kun aloin odottamaan toista lastamme. Mä en tiedä oikein mitä tässä elämässä tekisi.. Mä vaan en jaksa näin.
Ihan sama vastaako kukaan kunhan sain purettua ajatuksiani vähän..

Alkuperäinen kirjoittaja ¤:
masennus on melko varmasti uusinut!

eli ota yhteyttä neuvolaan, omalääkärille tms kerrot huolesi, pyydät ajan psykologille ja elämä alkaa taas maistua :)

Mä vaan en jaksais enää sitä prosessia... kertoa kaikkea (joskin se helpottaa) lääkkeet..kaikki.ei vaan jaksa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

eli ota yhteyttä neuvolaan, omalääkärille tms kerrot huolesi, pyydät ajan psykologille ja elämä alkaa taas maistua :)

Mä vaan en jaksais enää sitä prosessia... kertoa kaikkea (joskin se helpottaa) lääkkeet..kaikki.ei vaan jaksa..

mutta se on valitettavasti pakko :(

lapsesi kärsivät tilanteesta, he kyllä vaistoavat että kaikki ei ole hyvin, ja pahimmillaan se saattaa vaikuttaa jopa heidän kehitykseensä.

hoida asia heti huomenna jotta saat pian helpotusta!

tiedän kyllä kuinka vaikeaa avun hakeminen on..

mutta se on valitettavasti pakko :(

lapsesi kärsivät tilanteesta, he kyllä vaistoavat että kaikki ei ole hyvin, ja pahimmillaan se saattaa vaikuttaa jopa heidän kehitykseensä.

hoida asia heti huomenna jotta saat pian helpotusta!

tiedän kyllä kuinka vaikeaa avun hakeminen on..

Sitten vielä sekin, että mun terapeutti varoitti mua hankkimasta vielä toista lasta kun silloin sitä haaveilin kun olo alkoi parantua lääkkeiden myötä.. ja enhän minä uskonut vaan suinpäin hankkiuduin raskaaksi.. saanko kuulla siitä? en haluaisi uutta terapeuttia, koska entinen on hyvä. kuinka säälittävältä kuulostankaan,näin se vaan on mennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja taas:
taas näitä nyky åiteja ... liian helppo elämä.. hoh hoijaa

Myönnän että mulla on ollut helppoa nykyinen elämä, lasten ja miehen kannalta. Mulla on niin hyvä mies,liiankin! Mutta muusta elämästäni en ole puhunutkaan. Nuoruudestani. Enkä niistä puhukaan. Helppous kaukana...

Myönnän että mulla on ollut helppoa nykyinen elämä, lasten ja miehen kannalta. Mulla on niin hyvä mies,liiankin! Mutta muusta elämästäni en ole puhunutkaan. Nuoruudestani. Enkä niistä puhukaan. Helppous kaukana...

näistä "helppo elämä" kommenteista ei kannata välittää! ihmiset eivät tiedä mitä masennus on ennen kuin ITSE kokevat sen. kaikki ei välttämättä silloinkaan...

sinulla on oikeus olla onnellinen "helposta nykyisestä elämästäsi"!!

ja sinun pitäisi selvästi purkaa nuoruutesi jonkun ammattilaisen kanssa.

näistä "helppo elämä" kommenteista ei kannata välittää! ihmiset eivät tiedä mitä masennus on ennen kuin ITSE kokevat sen. kaikki ei välttämättä silloinkaan...

on on oikeus mut ei tunnu ölevan---

Kiitos ymmärtäväisistä kommenteistasi!
Me olemme purkaneet kaiken mahdollisen tuon terapeutin kanssa silloin kun kävin juttusilla, pari kertaa viikossa tavattiin ja selvitettiin ja kaivettiin mun menneisyys. se oli niin rankkaa, mutta silti niin helpottavaa. paljon sain selville asioita. ja paljon ihmisiä karsin elämästäni niihin aikoihin.
nyt vain ei jaksais enää. olen myös työssäkäyvä ihminen, en jaksais mitään ylimääräisiä menoja...

ymmärrän.

silti, lastesi ja sinun itsesi sekä ihanan miehesi vuoksi sinun pitää löytää ilo elämääsi!

tämä on jokseenkin radikaali kommentti, mutta kyllä sä töitä kerkeät tekemään elämäsi aikana. keskity lapsiisi niin kauan kuin he ovat pieniä, ovat pieniä vain kerran. keskustele terapeuttisi kanssa myös työtilanteestasi! hän osaa varmasti auttaa sinua tekemään hyviä päätöksiä. älä kulutua itseäsi loppuun!

ole hyvä vain.

kerro myös miehellesi että olet uupunut, ja että vika ei ole hänessä. pyydä seuraamaan tilannettasi jotta voi sitten auttaa sinua jos vointisi menee huonommaksi.

luulen että avoimuus miehesi kanssa myös näissä nuoruus asioissa on kenties hyväksi. luulen myös että vaikeat asiat saattavat kummitella ajoittain mielessä vaikka ne olisi jo kertaalleen "käsitelty".

kaikkea hyvää sinulle.

Yhteistyössä