Ukko haluis downshiftata, mä en oikein...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miiruli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miiruli"

Vieras
Joo, me ollaan melkein nelikymppinen pariskunta kolmen lapsen kera (8-6-4) ja ukko ollut 30v asti saakka hyväpalkkaisessa duunissa. Sitä ennen oli kaikkee muuta kuin hyväpalkkainen, opiskeli tehottomasti kunnes mä potkin sen valmistumaan... Nooh mä oon nyt ollu kotona lasten kanssa 8 vuotta ja ukko painanu duunia aika paljonkin...

No ukkoa uhkaa nyt potkut. Ei just nyt, mutta varmaankin lähitulevaisuudessa. Tyhjän päälle ei pudota mitenkään, ukko on sijoitellut + palkanjuoksu ei lopu ihan heti + tulee jonkinlainen sopeutuspaketti varmaan. No ei tarvi varmaan kauheesti arvailla työnantajaa, mutta se siitä...

Ukko on nyt laskeskellut, että se ei enää aio mennä alan töihin, vaan että alkais miettimään elämää uusiksi... No juu, ei meillä taloudellisesti tee tiukkaa mitenkään koska taloakin on maksettu tasalyhennyksellä 10 vuotta ja lainaa on aika vähän jäljellä.

Ite vaan aattelin, että olis voinut isompaa lukaalia jo kattella, mutta nyt ukko tuumii, että semmoseen ei lähettäs... Ei helkutti soikoon... Itte en koskaan voi tienata samoja rahoja kuin mieheni, mutta ilman mua mieheni olis varmaan katuojassa... Harmittaa

Ole tyytyväinen, ette teidän asiat on noinkin hyvin. Moni vastaavassa tilanteessa joutuu miettimään vähän toisia juttuja kuin että ei nyt saatukaan sitä isompaa lukaalia... On myös ihan järkevää tuossa tilanteessa miettiä elämäänsä uusiksi ja ehkä vaihtaa alaa. Kun ne kaikki 1400 hakee samaan aikaan töitä ei välttämättä niin vain "mennä uuteen työhön".

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
[QUOTE="meikä";24041108]Miksei miehes saa rentoutua pitkän työputken jälkeen?

Jos haluat enemmän rahaa ja isomman talon, menet töihin joista maksetaan sen verran että saat sen ostetuksi.[/QUOTE]

Kesälomat on rentoutumista varten, mun mies haaveilee suunnilleen siitä, ettei enää koskaan tee täyspäiväsesti hommia. Ja minä olen äitinä tehnyt 24/7 hommia 8 vuotta. Ja se nyt on vaan niin, että toisista hommista maksetaan ja toisista ei. Mun oman alan hommien palkat on alta puolet mun miehen palkasta joten...

Toi on niin paskaa sanoo, että mee semmosiin hommiin josta saa semmosta palkkaa blaa blaa blaa... Jos noin helppoo olis kaikki, ni kaikkihan tienais sen viis tonnia...

No kuule kun se on elämää, ettei sitä rahaa tuu ovista ja ikkunoista.

Etkä sä voi mitenkään miestäs töihin pakottaa jos se ei halua, todella idioottimaista lähteä edes vaatimaan. Se on teidän talouden hoitanut tähän saakka mallikkaasti, olis varmaan aika sun vuorostas mennä duuniin vaikka siitä ei yhtä paljon maksettaisikaan ja miehes jäis kotiin hoitamaan sitä 24/7 työtä.

• Tykkää
No kertokaas ny mistä mä saan 5000 euroo kuussa ilman koulutusta ? Oma koulutus on yo-merkonomi ja konttorirottailua on tullut aikoinaan harrastettuakin, mut ei siitä ikinä tienaa tommosia. Ja ei, en tosiaan ehdi enää lusia viittä vuotta koulun penkillä.

Eli ukko tekemään pitkää päivää ja tienaamaan kasoittain rahaa. Mitä jos kumpikin menisi kohtuulliseen työhon, josta pitää, ja tienaisitte molemmat kohtuullisen palkan.

[QUOTE="ap";24041176]No kertokaas ny mistä mä saan 5000 euroo kuussa ilman koulutusta ? Oma koulutus on yo-merkonomi ja konttorirottailua on tullut aikoinaan harrastettuakin, mut ei siitä ikinä tienaa tommosia. Ja ei, en tosiaan ehdi enää lusia viittä vuotta koulun penkillä.[/QUOTE]

Mutta jos sun miehesikään ei enää jaksa painaa duunia tuon rahan edestä, niin sekin pitää hyväksyä.

No kuule mee töihin. Miehes saa tehdä mitä haluaa kun sä oot vaan loikoillut kotona. Tai eti uus elättäjä. Äläkä vikise ettet saa kunnon liksaa, oma moka ja jos se pieni liksa ei kelpaa ni oo sit ilman. Vai rupiatko myymään sitä minkä päällä istut?

[QUOTE="ap";24041176]No kertokaas ny mistä mä saan 5000 euroo kuussa ilman koulutusta ? Oma koulutus on yo-merkonomi ja konttorirottailua on tullut aikoinaan harrastettuakin, mut ei siitä ikinä tienaa tommosia. Ja ei, en tosiaan ehdi enää lusia viittä vuotta koulun penkillä.[/QUOTE]

Täysin omia valintoja, niiden kanssa täytyy vaan elää.

Epäreilua pakottaa toinen elättämään sua vuosia, vaikka selkeästi haluaa sen jo lopettaa.

• Tykkää
[QUOTE="minä";24041251]Jos sä saat 2500e ja miehesi 2500e niin enemmän teille siitä käteen jää. Kiitos verotuksen. Eli hyvinkin voit vaikuttaa teidän talouteen.[/QUOTE]

Uh mutkun voitas tienata 5000 + 2500. Siin on aika iso ero. Mut ei kai sitten, olipa taas naismaisia heittoja... ai että mää loikoillut 8 vuotta, just joo... uskomatonta.

[QUOTE="ap";24041286]Uh mutkun voitas tienata 5000 + 2500. Siin on aika iso ero. Mut ei kai sitten, olipa taas naismaisia heittoja... ai että mää loikoillut 8 vuotta, just joo... uskomatonta.[/QUOTE]
Kauanko arvelet miehesi jaksavan työssä, josta ei pidä?

t. myös alanvaihtoa suunnitteleva DI-mies

[QUOTE="meikä";24041108]Miksei miehes saa rentoutua pitkän työputken jälkeen?

Jos haluat enemmän rahaa ja isomman talon, menet töihin joista maksetaan sen verran että saat sen ostetuksi.[/QUOTE]

Mikä ihmeen pitkä työputki on alle 10 vuoden työputki?

[QUOTE="ap";24041286]Uh mutkun voitas tienata 5000 + 2500. Siin on aika iso ero. Mut ei kai sitten, olipa taas naismaisia heittoja... ai että mää loikoillut 8 vuotta, just joo... uskomatonta.[/QUOTE]

Täällä saa juuri tuollaista lokaa niskaansa. Älä ota vakavasti. Se on vaan kateellisten panettelua :)

Tietysti sinua harmittaa. Mutta eikö henkinen hyvinvointi ole kuitenkin se tärkein?

Voi jumalauta että nää tällaiset ämmät on raivostuttavia. Toivottavasti ukko tulee järkiinsä ja hankkiutuu tollaisesta loisesta eroon ja hommaa tilalle jonkun joka osaa arvostaa sitä mitä on varsinkin kun se on toisen ansiota. "Isompi kämppä pitäisi saada", "kaikki on minun ansiotani" voi jumalauta, ei saatana, EI VITTU, ei voi ymmärtää. Miten nää kehtaavat edes ajatella tollaista saati sitten ääneen sanoa.

[QUOTE="vieras";24041329]Mikä ihmeen pitkä työputki on alle 10 vuoden työputki?[/QUOTE]

No kyllä se noissa hommissa on. Moni vaihtaa alaa, osa palaa loppuun... Oma miehenikin on jo suunnitellut, että ei tee noita hommia eläkeikään asti. ;)

Meilläkin on edessä jonkun sortin downshiftaus, kun mies jää vuorotteluvapaalle. Olin aluksi vähän nyrpeä ajatuksesta, mutta ajateltuani asiaa tarkemmin muutin mieltäni. Se on hyvä asia hänelle ja sitä kautta perheelle.

Hei, sulla on esikoinen jo toista vuotta koulussa, seuraava menossa ens vuonna ellei ole, ja kuopuskaan ei mikään hirvee vauveli oo. Älä ny viitti selittää kuinka oot painanu hirveetä raskasta kotiäidin duunia 8 v. Moni muu tekee ton saman JA tekee työt päälle.

Yhteistyössä