Ulkomaalaisesta puolisosta avautumista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
On ihana ja hyvä mies. Sopeutunut mielestäni hyvin yhteiskuntaan, opiskellut suomen kielen, opiskellut itselleen ammatin ja saikin alaltaan työpaikan. Ystävällinen, huomioonottava, yleensä ei valittamista.

Mutta, ISO MUTTA, on yksi asia mikä pistää ärsyttämään ylitse muiden. |O

Jos joku asia menee vähän vaikeamman kautta, esimerkiksi joku virastoasia (on jotain lisäselvityksiä tehtävä, pitää hommata ylimääräisiä nimiä papereihin, tmv.) niin johan alkaa narina. :headwall:
Mies tupisee ja napisee kuinka hän on suomalaisten mielestä pelkkä haiseva paska. Sen takia hänen pitää maksaa vaikka joku ylimääräinen palvelumaksu (JONKA SIIS JOUTUISI MAKSAMAAN JOKAINEN, MYÖS SUOMALAINEN) koska hän on ulkomaalainen. Jos nimi olisi Pekka, niin ei varmasti olisi niin hankalaa.
Ja kun näitä päiviä on niin kaikki on väärin ja Suomi on ihan perseestä. Jos hänellä sattuu olemaan iltavuoro niin johan sekin on niin perkeleen väärin; partaansa jupisee että kyllä vaan iltavuoroon kelpaa töihin paska ulkomaalainen kun tavalliset ihmiset on nukkumassa, ym. Hänhän on vaan pelkkä apina.

En vaan aina tajua että mikä siinä on niin vaikea ymmärtää että kaikki asiat ei aina vaan mene helpoimman kautta ja Suomessa saa toisinaan selvitellä esimerkiksi verotoimiston, Kelan, terveydenhuollon, tmv. kanssa asioita JOKAINEN. Ei siihen vaikuta oletko syntynyt Suomessa tai vaikka hemmetti Siperiassa. :headwall: Mutta ei; kyllä silloin vaan on kyse siitä kun hänen nimensä ei ole suomalainen ja hän ei ole suomalainen!!!! Kiusaahan se kaikki vaan on. :headwall:

Onneksi tätä ei ole usein, on vaan niin rasittavaa.

Räyh.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa :
Koskapa tätä tapahtuu ehkäpä kerran, max pari, vuodessa. Tämä päivä sellainen. :whistle:

Meillä kyllä rutistaan byrokratiasta aika ajoin, mutta silleen yleisesti: mun mies ei oo vielä oppinut käyttämään "kaikki johtuu ihonväristäni"- korttia (on tosin valkoihoinen, mutta ulkomaalainen silti, islaminuskoinenkin vielä ).

Me itse asiassa rutistaan molemmat tästä asiasta aika ajoin; jotkut asiat oli helppoja miehen kotimaassa, kun rahalla pääsi jonojen ohi :saint: . Mutta rutistaan vaan toisillemme. Ei muille :)

onneksi se ei ole joutunut kokemaan italian byrokratiaa.
mutta lohdutukseksi sulle ap, nàinhàn se menee ettà jos jokin asia alkaa kismittàà oikein kunnolla, koko kansa saa kuulla kunniansa (kiukun psykologinen kanavointi ) . kai màkin olen tààllà vàlillà nalkuttava finlandese :)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Koskapa tätä tapahtuu ehkäpä kerran, max pari, vuodessa. Tämä päivä sellainen. :whistle:

Meillä kyllä rutistaan byrokratiasta aika ajoin, mutta silleen yleisesti: mun mies ei oo vielä oppinut käyttämään "kaikki johtuu ihonväristäni"- korttia (on tosin valkoihoinen, mutta ulkomaalainen silti, islaminuskoinenkin vielä ).

Me itse asiassa rutistaan molemmat tästä asiasta aika ajoin; jotkut asiat oli helppoja miehen kotimaassa, kun rahalla pääsi jonojen ohi :saint: . Mutta rutistaan vaan toisillemme. Ei muille :)

Mulla myös mies on suht vaaleaihoinen, islaminuskoinen. Mutta tämän "olen ulkomaalainen"- kortin on jo löytänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja 'hinni':
Onko nähny että sinä myös käyt virastoissa ja maksat palvelumaksuja yms? Minä teen vaan ilta ja yö vuoroja:D en tunne olevani apina:D

:D On nähnyt että minä myös joudun välillä paperiasioita selvittämään. Ja hauskinta tässä on että ei ikinäkoskaan natise ilta- (eikä yö-) vuoroista vaan päinvastoin, tykkää niistä. Tällaisina päivinä vaan se kääntyy niin että kun kukaan muu ei hoida niin ulkomaalainen paska kelpaa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
mutta lohdutukseksi sulle ap, nàinhàn se menee ettà jos jokin asia alkaa kismittàà oikein kunnolla, koko kansa saa kuulla kunniansa (kiukun psykologinen kanavointi ) . kai màkin olen tààllà vàlillà nalkuttava finlandese :)

Niin. Kyllä minäkin voisin välillä toivottaa koko hänen kansansa kauimmalle linnunradalle. Mutta en (omasta mielestäni :saint: ) samalla tavalla kiukuttele kuin mies. Sanoinkin tänään että lapsellista tuollanen mutta ei, apina hän on ja sitä rataa. *huokaus*

Niin. Kyllä minäkin voisin välillä toivottaa koko hänen kansansa kauimmalle linnunradalle.
Mä myönnän mananneeni koko kansan alimpaan helvettiin joskus heikoimpina hetkinäni, kun vielä asuttiin miehen kotimaassa ja meni hermot kaikkeen & oli kova ikävä sukua ja ystäviä :ashamed:

Niin. Kyllä minäkin voisin välillä toivottaa koko hänen kansansa kauimmalle linnunradalle. Mutta en (omasta mielestäni :saint: ) samalla tavalla kiukuttele kuin mies. Sanoinkin tänään että lapsellista tuollanen mutta ei, apina hän on ja sitä rataa. *huokaus*

mutta entàpàs jo sinà asuisit vierasmaalaisena hànen maassaan, kuten minà tààllà? siis mulla ihan hyvàt oltavat jne, mutta kun suututtaa, niin suututtaa (loppujen lopuksi se hyòkkàys kansaa vastaan onkin vaan syntipukin etsimistà ) . ja jotenkin sità on tavallaan ylpeà ulkomaisuudestaan

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://fever2thebamboo.blogspot.com/2007/10/now-my-mohammed-is-different_08.html

:whistle:

8½ v ja risat yhteiseloa takana, eikä elämä oo vieläkään tuollaista :D
(siippani ei tosin oo arabi, lieneekö siinä syy?)

Ei, en lue minunkaan ukkoa tuohon. Ja yhteiseloa on takana myös useampia vuosia.

mutta entàpàs jo sinà asuisit vierasmaalaisena hànen maassaan, kuten minà tààllà? siis mulla ihan hyvàt oltavat jne, mutta kun suututtaa, niin suututtaa (loppujen lopuksi se hyòkkàys kansaa vastaan onkin vaan syntipukin etsimistà ) . ja jotenkin sità on tavallaan ylpeà ulkomaisuudestaan

Tuota olen yrittänyt ajatella niinä hetkinä kun oikein on tympinyt. En osaa edes kuvitella miten reagoisin itse hänen maassaan, on siellä niin erilaista se elämä. Ja niinhän se on että kun suututtaa niin suututtaa ja jostainhan se kohde on löydettävä. Oikeastaan alkaa hiljalleen huvittamaan, helpottaa kun saa tänne purkaa suurimmat höyryt. :D

Tuota olen yrittänyt ajatella niinä hetkinä kun oikein on tympinyt. En osaa edes kuvitella miten reagoisin itse hänen maassaan, on siellä niin erilaista se elämä. Ja niinhän se on että kun suututtaa niin suututtaa ja jostainhan se kohde on löydettävä. Oikeastaan alkaa hiljalleen huvittamaan, helpottaa kun saa tänne purkaa suurimmat höyryt. :D

mà ymmàrràn sua ja làhetàn suuren haluaksen, hymyn kera :)

Niin. Kyllä minäkin voisin välillä toivottaa koko hänen kansansa kauimmalle linnunradalle.
Mä myönnän mananneeni koko kansan alimpaan helvettiin joskus heikoimpina hetkinäni, kun vielä asuttiin miehen kotimaassa ja meni hermot kaikkeen & oli kova ikävä sukua ja ystäviä :ashamed:

Niin, sinullakin on kokemusta miehesi kotimaassa asumisesta? Voi olla että ymmärtäisin miestäni joissain asioissa paremmin jos itsekin asuisin hänen kotimaassaan vaikka edes vuoden.

Niin, sinullakin on kokemusta miehesi kotimaassa asumisesta? Voi olla että ymmärtäisin miestäni joissain asioissa paremmin jos itsekin asuisin hänen kotimaassaan vaikka edes vuoden.
mikä pidättelee lähtemästä? Sossuko?

Yhteistyössä