Unikoulu alkoi alusta? Apuja :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äiti

Vieras
Meillä pidettiin pitkään ja hartaasti reilu kuukausi sitten unikoulua. Lapsi itki monena yönä todella paljon, ei koskaan kuitenkaan yksin vaan isä oli koko ajan lapsen luona. Sitten alkoi yöt menemään hyvin.

Nyt on pari yötä mennyt niin, että lapsi (yli 1v) itkee äitiä sängyssä. Nyt lapsi on itkenyt jo tunnin. Isä on siellä taas ollut lapsen kanssa koko ajan. Lapsi itkee selkeästi tissin perään, mutta minua on kielletty imettämästä. Olen siis raskaana ja takana on nyt muutama keskenmeno (lääkärin mukaan voi johtua imetyksestä, koska kohtuni supistelee edelleen melko voimakkaasti imetyksen yhteydessä) Yöimetyksen lopetin muutenkin jo silloin unikoulun alettua syyskuun alussa.

Miksi sitten kirjoittelen tänne.. on niin todella, todella paska fiilis. Niin paska ,että kadun jo tätä raskautta, jonka takia meillä on tälläiset järjestelyt. Eli en pysty vastaamaan tuon 1-vuotiaan tarpeisiin vaan olen julma ja annan hänen vain itkeä. (raskaana olevan itsesääliä tähän sekoitettuna, niin eipä itkulta voi itsekään mitenkään välttyä)

Tekisi niin kovasti mieli mennä ottamaan lapsi tuolta syliin, mutta silläkin on taas kohtalokkaat seuraukset, että annan ensin huutaa isän sylissä ja sitten vasta menisin.

Kaipaan vain veraistukea, jos täältä tähän vaikeaan hetkeen sellaista löytyisi. :( Huoh.

Mistä päättelet niin, että hän itkee nyt tissin perään, kerran olet yöimetyksen lopettanut jo pari kuukautta sitten?

Ettei olisi esim. korvatulehdusta tai tulossa olevat hampaat vaivaa?

Onko muksu jossain välissä päässyt huomaamaan hellämielisyytesi - siinä tapauksessa ei itke tissiä vaan sua sinne pelastamaan nukkumiselta.

Mitä jos lähtisit ite pitkälle kävelylle tms tuohon aikaan, ettei sun tartte kuulostella sitä parkua. Jaa siis jos kohtu sen sallii - tai sitten lähdet johonkin kavereihin muutamaksi yöksi?!?

Mikä ihmeen unikoulu se sellanen on että isä istuu lapsen luona koko ajan? Meille ainakin annettiin ohjeeks että vaan käydään vauvan luona tassuttelemassa ja lähdetään pois seurustelematta,juttelematta jne. Meillä tuon kyllä teki isä ja toimi viikossa!! Vauva oppi että on yö ja nukutaan! Oli silloin puolivuotias ja oli taivaallista saada nukkua yöt läpeensä klo 22-6.30.
Ennen unikoulua meillä ei oikein nukkunut kukaan - vauva kitisi ja känisi ja halusi rintaa vähintäin kahden tunnin välein vaikka oli syönyt illalla puurot ja maidot. Mies oli väsynyt töissä kun yritti auttaa mua öisin.kolmevuotias heräili vauvan itkuun ja minä aloin olla niin väsynyt että itkeskelin jo pitkin päivää! Kiitos unikoulun nyt koko perhe voi hyvin ja aamulla pinnasängyssään heräilee aurinkoisesti hymyilevä,hyvin nukkunut vauveli. Ei sille ainakaan mitään traumoja ole unikoulusta jäänyt! Ei lasta tartte paapoa ja sylitellä pitkin yötä,kyllä päiväaika riittää seurusteluun ja yöt nukutaan!

Yhteistyössä