Useampilapsiset perheet, paistatteko vappumunkit itse vai ostatteko raakapakasteina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja munkittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä 6 lasta, paistan rypsiöljyssä, mun mielestä parempaa kuin tuo munkkirasva. Yhen 1½ litran taikinan paistoin ennen pääsiäistä. Se syöty mut huomenna ajattelin toisen satsin tehdä.

Mut hei,täähän ois mahtavaa puuhaa launtaiksi,paistaa munkkeja lasten kanssa. Mites te muut,miten te laitatte hillon munkkiin,mulla ei oo sitä pitkää,kapeekärkista tyllaa joten joku muu juttu tarvii keksiä. Päälle vielä tomusokerista ja sitruunasta kuorrute,varmasti uppoaa lapsiin :)

[QUOTE="vieras";23669887]Meillä 6 lasta, paistan rypsiöljyssä, mun mielestä parempaa kuin tuo munkkirasva. Yhen 1½ litran taikinan paistoin ennen pääsiäistä. Se syöty mut huomenna ajattelin toisen satsin tehdä.[/QUOTE]

ja ps. nopeampaa nuo munkit on paistaa mitä pullaa leipoa..

Mut hei,täähän ois mahtavaa puuhaa launtaiksi,paistaa munkkeja lasten kanssa. Mites te muut,miten te laitatte hillon munkkiin,mulla ei oo sitä pitkää,kapeekärkista tyllaa joten joku muu juttu tarvii keksiä. Päälle vielä tomusokerista ja sitruunasta kuorrute,varmasti uppoaa lapsiin :)

Whaaat?! Eihän noi oo vappumunkkeja! Vappumunkit on rinkuloita, jotka pyöritelty sokerissa!

Raakapakasteita ostin, koska en uskalla alkaa paistamaan. Nuo lapset haluaa olla aina ruokaa tekemässä ja en ota riskiä. Nyt saavat sitten sokeroida noita munkkeja :) ihan yhtä hyviä ovat :)

[QUOTE="höpöhöpö";23669903]Whaaat?! Eihän noi oo vappumunkkeja! Vappumunkit on rinkuloita, jotka pyöritelty sokerissa![/QUOTE]

No anna anteeksi,meillä syödään sitten vappuna ei-vappumunkkeja :P

Teen itse, koska se on niin helppoa, nopeaa ja vaivatonta. Oikeasti en siis ole mikään superkokki, mutta noi on helppo tehdä. Tekee vaan pullataikinan, pistää kattilaan öljyä (mitä lie rypsy/rapsi onkaan) odottaa hetken (voi ns. koepaistaa vaikka palan paahtoleipää tms kun sekin vähän ruskistuu on sopivan kuumaa) sitten vaan pullaksi pyöritetyt ja nousseet pullat rinkautetaan rinkuloiksi ja pistetään öljyyn. Käännetään kun sopivan ruskea alapuoli. Sitten paperilla kuivahtamaan ja kierritetään sokeissa.
Helppoa kun heinänteko.

Suosittelen kokeilemaan!!

Meillä vain 4 lasta, mutta tehdään ite. Otettiiin jo maanantaina varaslähtö vappuun. Tein pullataikinan ja pyörittelin 65 rinkulaa. Mies ne sitten öljyssä paisteli. Hyvältä maistui ja loppui alta aikayksikön. Olisis siitä määrästä riittänyt varmaan suuremmallekin lapsilaumalle, kun olisi vähän rajoittanut kunkin saamaa annosta ;)

meillä tehty aina itse. en tosin osta muitakaan pullia tms. kaupasta. mieluummin näen hieman vaivaa, että saan oikeasti hyvää. eikä tuo munkin paisto mitään ihme taitoja vaadi. rasvan haju on vähän ällö sen loppu päivän kun on paistanu munkkeja, muuten ei mitään ongelmaa. rypsiöljyssä minäkin paistan.

Yhteistyössä