Uskaltaisitko yrittää saada vauvaa syntymään rvk 38?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28449308:
Ihmettelen vain miksi ihmiset on niin kädettömiä tutustumaan ihmisiin ja verkostoitumaan jos muuttavat ihan uuteen paikkaan. Harva se päivä joku äiti valittaa että on vankina kotonaan, ei pääse metsän keskeltä minnekään, mies vei ainoan auton Puolaan työreissulleen, sukulaiset asuu 400km päässä, kotitiekin on niin kuoppainen että raskaana siellä vain kaatuu ja lapset karkaa hirven perässä kellokoskelta karanneen hullun naapurin pihalle.

:laugh: Niin totta ja surullista, mutta hauskasti ilmaistu.

Eikö kukaan sukulainen tai kaveri pystyisi tulemaan avuksi? Useampi vaikka pieneksi ajaksi putkeen ettei kenenkään tarvitse yhtä jaksoisesti pitkään olemaan jos se ei ole mahdollista?
Kerta tilanne on noin toivoton niin pystyisikö kukaan isovanhemmista tulemaan apuun?
Tai voiko lapsi mennä isovanhemmilleen hoitoon hyvissä ajoin?

Joo, siis oma äitini on luvannut yrittää saada töistä vapaata, mutta koska on mahdollista hänelle pitää vapaata vain muutama päivä niin ei oikein etukäteen tai varalta voi ottaa niitä. Ja tulee varmasti tänne hoitamaan lasta mutta ei ehkä pääse heti samana päivänä/yönä tulemaan..

Samoin. Tuohon lisäksi balonki ja kalvojen puhkaisu (sulla varmaan sama?). Sektioon päädyttiin neljän päivän yrittämisen jälkeen :D. Kaksi niistä päivistä vietin oksitosiinitipassakin. Raskaus oli vielä viikoilla 42. Olen kyllä miettinyt, että millonka se sitten olis tullut jos olis vain odotettu.

Mulla oli rv 39. Kalvot puhkastiin viidentenä päivänä ja onneks sitten syntyi.

Voihan sitä yrittää perinteisiä saunaa, seksiä ja siivousta mutta ei se vauva sieltä ulos tule ennen ku sen aika on tulla. Tuo syy vaan ihmetyttää että eikö ketään saisi sinne siksi aikaa että jos lähtö tuleekin juuri tuolloin.

Itellä 36 viikkoa nyt ja väliin tuntuu että vois jo tämänki alkaa "häätämään" ulos yksiöstään mutta normaalisti elelen ja tulee sitten kun on tullakseen. Onhan tuo kokemus sen näyttänyt että vaikka mitä sitä ite yrittäs tehä niin kyllä se vauva ei tule ennen ku on valmiina. Monta raskautta siis jo itelläki takana :) Mitään öljyjä elä mene ottamaan mutta tuskin vauvalla mitään isompia ongelmia on vaikka se jo kohta syntyiskin.. Nämä viimeset viikot vaan on aika sitkeitä ilman mitään ressejä lastenhoitajistaki vielä.

Toivottavasti joskus teille, jotka todella ikävästi kommentoitte niin tapahtuu jotain odottamatonta ja yllättävää elämässä, kuten meille tämä muutto ja työpaikanvaihto ja nyt tämä työmatka.. Ne ovat asioita joita emme suunnitelleet, mutta se ei tarkoita sitä ettemme lapsiamme rakastaisi ja olisi suunniteleet. Todella ikävä maku jää tästä ketjusta, vaikken normaalisti mikään mielenipahoittaja olekaan. Elämässä ei aina kaikki mene niinkun on ajatellut, valitettavasti.

Mitä tulee tuohon työpaikkaan, mieheni on juuri saanut paikan, joka ei ole vakituinen vaan määräaikainen ja jatkuu jos kaikki menee hyvin. Mieheni on ollut paljon työttömänä entisessä ammatissaan ja nyt kun hänellä on töitä, olemme onnellisia siitä. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö hän rakasta meitä ja ole yrittänyt saada vapaata lasketuksi ajaksi, mikä ihme saa jotkut niin kuvittelemaan! Mutta tosiaan, isyyslomaan ei ole oikeutta ennen lapsen syntymää.

Kiitos kaikille jotka asiallisesti viitsi tähän vastata.. :)

uskomatonta miten törkeitä äidit voi olla toisilleen! Mulla Ei ikinä tulis mieleenkään alkaa arvosteleen toisten lapsilukua, ikäeroa tms asiaa jonka apkin on varmasti yhdessä miehensä miettinyt. Sanoa nyt raskaana olevalle naiselle ettei sais oottaa. Haloo!! Ei elämässä kaikki mee niinku on suunnitellu, se on ihan normaalia. Ja tosiaan, joidenki miehet käy sellasessa työssä ettei sieltä ihan sormia napauttamalla saa vapaata.. Voihan sitä olla menemättä sinne töihin, hankkia potkut ym. Ja sekö ois vastuullista?! Heti on oikeus arvostella myös sitä välittääkö mies vaimostaan ja lapsistaan.. Kattokaa peiliin naiset!! Toivottavasti saat ap asiat järjestyyn! :)

Jaa jaa mulla ei tulisi taas mieleenkään hankkiutua ap:n kaltaiseen tilanteeseen, että teen suunnitellusti lapsia pienellä ikäerolla, muuttaen paikkakunnalle jossa ei ole sukulaisia ja että mieheni kokisi työn tärkeämmäksi kuin perhe :D niin olemme ihmiset erilaisia..

[QUOTE="vieras";28449758]Miten ihmiselle voi tapahtua odottamatta muutto, työpaikanvaihto ja työmatka :O:O siis odottamatta ja yllättäen??[/QUOTE]

Ihan jopa niin että jää yllättäen työttömäksi. Hyvä jos sinä voit elää sellaisessa kuplassa missä as ikäviä asioita ei tapahdu.

[QUOTE="vieras";28449786]Jaa jaa mulla ei tulisi taas mieleenkään hankkiutua ap:n kaltaiseen tilanteeseen, että teen suunnitellusti lapsia pienellä ikäerolla, muuttaen paikkakunnalle jossa ei ole sukulaisia ja että mieheni kokisi työn tärkeämmäksi kuin perhe :D niin olemme ihmiset erilaisia..[/QUOTE]

No erilaisia onneksi olemme, sillä en haluaisi olla noin ilkeä ja ajattelematon kuin sinä. Ja lisäksi vielä huonosti ymmärrät lukemaasi jos edes viitsit lukea koko ketjua ajatuksella.

Mitä tulee tuohon työpaikkaan, mieheni on juuri saanut paikan, joka ei ole vakituinen vaan määräaikainen ja jatkuu jos kaikki menee hyvin. Mieheni on ollut paljon työttömänä entisessä ammatissaan ja nyt kun hänellä on töitä, olemme onnellisia siitä. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö hän rakasta meitä ja ole yrittänyt saada vapaata lasketuksi ajaksi, mikä ihme saa jotkut niin kuvittelemaan! . :)

Minä en haluaisi jäädä työttömyyden uhallakaan sellaiseen paikkaan töihin, jossa ei teidän tilanteessanne löydy joustoa ja ymmärrystä. Saisivat pitää tunkkinsa.

• Tykkää
Reactions: tintta iita
Mä en ehkä sun tilanteessa yrittäis aikaistaa vaan päin vastoin eläisin ihan hissunkissun, että menis vähän yli. Vaikka varmaan yhtä turhaa se olis.
Meillä on sellainen tilanne itsellä, että jos vauva päättää syntyä tiettynä viikkona, niin mies ei tule sit synnytykseen vaan jää esikoisen kans kotiin.
Mutta miehellä on siis kesäloma varattuna siihen lasketuan ajan ympärille.
Meillä on tasan yksi lapsenvahti esikoiselle ja hänellä tuolla yhdellä viikolla työmatka.

[QUOTE="vieras";28449758]Miten ihmiselle voi tapahtua odottamatta muutto, työpaikanvaihto ja työmatka :O:O siis odottamatta ja yllättäen??[/QUOTE]

Vai meniskö se niin, että jos on vaikea saada töitä niin niiden perässä on valmis muuttamaan kun tilaisuus viimein tulee. Ja joihinkin töihin ne työmatkat nyt vaan välttämättä kuuluu esim. rekkakuskit sekä erilaiset asentajat ja tarkastajat, jotka ei mitenkään voi tehdä hommiaan etänä ja joilla ei välttämättä sitten ole mitään vaihtoehtoista toimistohommaa tms. jos ei käy keikoilla.

[QUOTE="sasa";28449926]Minä en haluaisi jäädä työttömyyden uhallakaan sellaiseen paikkaan töihin, jossa ei teidän tilanteessanne löydy joustoa ja ymmärrystä. Saisivat pitää tunkkinsa.[/QUOTE]

Tosi hieno juttu sulle, että sulla ja sun alalla/paikkakunnalla on niin hyvin asiat, että sulla on varaa ajatella noin. Toivottavasti ymmärrät, että hyväosaisuutesi taustalla on vähintään yhtä paljon tuuria kuin omaa ansiota.

Tosi hieno juttu sulle, että sulla ja sun alalla/paikkakunnalla on niin hyvin asiat, että sulla on varaa ajatella noin. Toivottavasti ymmärrät, että hyväosaisuutesi taustalla on vähintään yhtä paljon tuuria kuin omaa ansiota.

En halua myydä osaamistani enkä vapaa-aikaani yritykselle, jonka tärkeimpiä arvoja en pysty arvostamaan ja joka ei arvosta minun arvojani. Itseasiassa olen nyt työtön, koska en halunnut jatkaa veroja kiertävässä yrityksessä. En halua olla osallisena arvojani vastaan sotivissa yrityksissä.

Pistää kyllä miettimään, että mitä niin pahaa näiden rääväsuumammojen omassa elämässä on tapahtunut, että pitää oikein nauraen ilakoida ja ilkeillä. Säälittää, sillä elämä ei voi olla kivaa, jos ei omaa yhtään empatiakykyä ja oikein odottaa, että pääsee ilkkumaan toisen epäonnea :(

En usko, että synnytys käynnistyy poppakonsteilla, mutta et kai siinä mitään menetäkään, jos kokeilet. Kunhan et siivoa ja raada itseäsi aivan piippuun. Muista levätä myös :)

[QUOTE="vieras";28448555]Niin perhesuunnittelua on se ettei isä ole työmatkalla noilla viikoilla :) ja lastensuoleu ei todellakaan auta - hyvä perhesuunnitelu auttaa.[/QUOTE]

Itseasiassa joo...Meillä mies sai sovittua niin että loppuaikana ei tarvinnu lähteä reissuille vaan oli työpaikallaan/kuitenkin kaupungissa josta ois päässy tarvittaessa laitokselle ja yöt oli kotona.

Ihan jopa niin että jää yllättäen työttömäksi. Hyvä jos sinä voit elää sellaisessa kuplassa missä as ikäviä asioita ei tapahdu.

No siinä sitä perhesuunnittelua juuri olisi kaivattu :) pohdintaa siitä onko juuri nyt sopiva hetki lisääntymiselle, jos ynnää kaikki yhteen että ei tukiverkkoja, työttömyyttä jne. ei lapsia kannata sellaisessa kohtaa elämää tehdä. Turha rypistää siinä vaiheessa kun on jo housussa :)

[QUOTE="vieras";28450631]No siinä sitä perhesuunnittelua juuri olisi kaivattu :) pohdintaa siitä onko juuri nyt sopiva hetki lisääntymiselle, jos ynnää kaikki yhteen että ei tukiverkkoja, työttömyyttä jne. ei lapsia kannata sellaisessa kohtaa elämää tehdä. Turha rypistää siinä vaiheessa kun on jo housussa :)[/QUOTE]

Niin, että sun mielestä abortti, kun mies saa kenkää töistä vai? Tai oltais jääty paikkakunnalle josta ei töitä olis hänelle löytynyt?

Mun mielestä on kyllä himpun verran omituista, että nyt on ihan Pakollinen työmatka juuri lasketun ajan tienoilla ja siltä ei voi mitenkään välttyä. Minusta tuntuu, että työnantajatkin arvostaa alaista, jolle perhe on ykkönen ja työ kakkonen.

Pyydä apua seurakunnalta, jos et muuta keksi tai MLL:stä. Kyllä sieltä apua saa, kun rohkaistuu kysymään.

Mun mielestä syntymä, kuten myös kuolema kuuluu kategoriaan pakottavat esteet. Eli olisko sun miehen pakko lähtee työmatkalle, vaikka kuolisit ja lapsi olis ilman hoitajaa. No, vähän tiukka esimerkki, mutta silti.

oikeesti. Oon sanaton. Mistä tuollasia rääväsuita sikiää? En ymmärrä sitä että kaikkien pitäis TEHDÄ lapset viiden vuoden välein ja niin että on vara ostaa niille kaikki mitä markkinoilta saa.

Uusimmat

Yhteistyössä