USKOMATONTA!! Meidän isällä onkin toinen perhe!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Isä häipyi 22 vuotta sitten. Ei sanonut sanaakaan. Ei vain tullut töistä kotiin. 2 kertaa lähetti synttärikortit mulle ja veljelle. Koko tän ajan äiti on yrittänyt selvittää isän olinpaikkaa. Se olis ollut ehkä helpompaa jos isä olis koko ajan ollut Suomessa.

Veljelle tuli eilen viestiä Facebookissa: "Hei, katsoin että sulla on sama sukunimi kuin mun isällä. Oletkohan sukua ***** *****lle?". Veli vastasi että "Kyllä vain, hän on mun isä jota en tosin muista kun olin niin pieni kun isä lähti".

Se henkilö pyysi mun veljeä kahville, alkoivat jutella ja selvisi että isällä on uusi vaimo ja 2 lasta. Ihan käsittämätöntä!!

Joskus meinasin ilmoittautua siihen "Kadonneen jäljillä" ja sitä kautta etsiä isää, mutta en sitten uskaltanut.

Isä on kuulema taas Suomessa. Mua pelottaa ja jännittää!! Isä ei tiedä että hänellä on 2 lapsenlasta. :D

Osaiskohan joku neuvoa miten edetä tästä eteenpäin?

Niin, toisaalta tossa tilanteesas ilmeisesti sun isäsi on kokoajan tiennyt missä sä ja perheesi olette ja asutte. Eikä ole halunnut pitää yhteyttä. Mua varmaan pelottaisi ottaa yhteyttä sksi, ettei voi tietää haluaako hän edelleenkään olla yhteydessä lapsiinsa?

Eri juttu ehkä jos te olisitte muuttaneet pakoon väkivaltaista isää tms.

Et etene mitenkään. Sinä ja veljesi olette isällenne täysin yhdentekeviä ihmisiä. Miksi pitäisi edetä ihmisen kanssa joka on hylännyt omat lapsensa eikä ole halunnut olla kanssanne missään tekemisissä.

Kyllä mä odottaisin tuossa kohtaa yhteyttä siltä isältä. Jos sitä ei kuuluisi, niin antaisin paskan olla. Uusiin sisaruksiini olisin toki mielelläni yhteydessä.

Ymmärrän tuon innostuksen, mutta minäkin vähän toppuuttelisin. Eihän teidän isä ole edelleenkään ottanut teihin yhteyttä, vaan hänen lapsensa. Varmasti tosi ihana tutustua uusiin sisaruksiin, mutta isältänne ei hirveästi kannatta odottaa.. ettei tule ainakaan petyttyä taas.

Joko sinä olet tavannut nuo sisarukset? :) Asuvatko he Suomessa vai jossain muualla? Onko isä ollut koko ajan läsnä heidän elämässään?

Ehkäpä tällä uudella veljellänne oli ajatusta teidän läsnäolosta? Kuulostaa vähän kaukaa haetulta muutoin kysyä jossain fb:ssa sukulaisuutta pelkästään saman sukunimen perusteella?

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;27228636:
Ymmärrän tuon innostuksen, mutta minäkin vähän toppuuttelisin. Eihän teidän isä ole edelleenkään ottanut teihin yhteyttä, vaan hänen lapsensa. Varmasti tosi ihana tutustua uusiin sisaruksiin, mutta isältänne ei hirveästi kannatta odottaa.. ettei tule ainakaan petyttyä taas.

Joko sinä olet tavannut nuo sisarukset? :) Asuvatko he Suomessa vai jossain muualla? Onko isä ollut koko ajan läsnä heidän elämässään?

Suomessa asuvat. Isä on kuulema välillä tehnyt katoamistemppuja, eli lähtenyt kotimaahansa ja ollut pisimmillään pois yli puoli vuotta. Meidänkin aikana teki muutaman kuukauden reissuja ilmoittamatta etukäteen, kunnes lopulta katosi kokonaan.

Nykyisen vaimonsa isä oli tuonut Suomeen ja heidän lapset ovat syntyneet Suomessa.

Jotenkin masennuin noista teidän vastauksista. :( Kun olin niin innoissani...

Minä kans olisin yhteydessä niihin uusiin sisaruksiin. Isälle ehkä laittaisin viestin tyyliin, että tässä mun puhelinnumero, ota yhteyttä jos haluat. En odottais liikoja isältä, kerta on tuommoinen.

siis isä ulkomaalainen kun lähtee välillä takas ulkomaille. hyvät naiset, valitkaa suomalainen mies. ei kebabin pyörittelijää. kaikkia tuliaisia ei kannata ja tarvitse suomeen saakka raahata.

Mä en etenisi muuten, kuin ottaisin yhteyttä sisarpuoliin ja kysyisin, haluavatko tutustua muhun. Isä ei moisen tempun jälkeen kiinnostaisi pätkääkään. Enkä haluaisi tuollaista isoisää edes esitellä lapsilleni.

[QUOTE="vieras";27228768]Mä en etenisi muuten, kuin ottaisin yhteyttä sisarpuoliin ja kysyisin, haluavatko tutustua muhun. Isä ei moisen tempun jälkeen kiinnostaisi pätkääkään. Enkä haluaisi tuollaista isoisää edes esitellä lapsilleni.[/QUOTE]

Niin, mua pelottaa sekin jos isä tulee mun lapsen elämään ja taas häipyy, niin lapsi pettyy. Vaikka on vasta 1,5-vuotias, mutta myöhemmin kuitenkin ymmärtää. Muistan miten kamalaa oli pienenä kun katsoi ikkunasta ja itki isän perään eikä isä tullut kotiin. :'( Ja kamalaa oli katsoa kun äiti itki... :(

Jotenkin masennuin noista teidän vastauksista. :( Kun olin niin innoissani...

Uskon, mutta tosiaan ei kannata odottaa liikoja. Isänne on kuitenkin nyt Suomessa, ollut aina välillä muutenkin, joten on ollut useita mahdollisuuksia ottaa teihin yhteyttä jos olisi halunnut. Mutta ajattele mikä onni että saat kuitenkin tutustua uusiin sisaruksiin :) Ehkä he tuovat teidän elämään enemmän kuin teidän isä koskaan..

siis isä ulkomaalainen kun lähtee välillä takas ulkomaille. hyvät naiset, valitkaa suomalainen mies. ei kebabin pyörittelijää. kaikkia tuliaisia ei kannata ja tarvitse suomeen saakka raahata.

Mun lasteni isä on ihan suomalainen,mutta hänellä on ulkomailla toinen perhe.
Sukunimeä ei suomessa ole kun meillä ja hänen äidillään.
Ei se, että sukunimea ei ole muilal tarkoita sitä että mies on ulkomalainen.

Uusiin sisarpuoliin ja sukulaisiin olisin yhteydessä, ja aivan innoissani.
Mutta isää kohtaan olisin kyllä niin mielettömän katkera etten välttämättä edes haluaisi häntä nähdä, ainakaan en tekisi sitä aloitetta. Ei vaikuta kovinkaan mukavalta ihmiseltä.

[QUOTE="vieras";27229089]Jos se isä on välillä muutaman kuukaden tai jopa puoli vuotta pois, onko mahdollista että siellä kotimaassa odottaa KOLMAS perhe?[/QUOTE]

Tämä minullekin tuli mieleen.

Tuollaiseen 'isään' ei kannata ladata minkäänlaisia odotuksia. Eihän isä edes ole ottanut yhteyttä lapsiinsa, vaikka olisi ollutkin monta tilaisuutta. Se kertoo isästä kaiken. Sen sijaan kannattaa jatkaa yhteydenpitoa sisarpuoliin, jos he tätä haluavat.

Siis en tajua sua ap. Miksi olet innoissasi? Haluatko sä tavata isäsi joka on sut tahallaan hylännyt? Ite varmaan korkeintaan haluaisin tavata sanoakseni kuinka kamalaa oli kun hylkäsi.

[QUOTE="vieras";27229154]Siis en tajua sua ap. Miksi olet innoissasi? Haluatko sä tavata isäsi joka on sut tahallaan hylännyt? Ite varmaan korkeintaan haluaisin tavata sanoakseni kuinka kamalaa oli kun hylkäsi.[/QUOTE]

Toki "uusista" sisaruksista olisin innoissani, mutta tästä "isästä"... en todellakaan. Todella ikävä ihminen, kun noin pystyy tekemään.

Yhteistyössä