Lapsi saa kysellä uskonnoista (huom, muistakin kun kristinuskosta!) ja vastaamme hänelle sen pohjalta mitä itse uskomme, aivan samalla lailla kun uskova vanhempi vastaa omalle lapselleen sen pohjalta mihin itse uskoo.
Eli lapsemme eivät kuule meidän suustamme että jeesus olisi varauksetta totta tai että uskominen jeesukseen/jumalaa olisi oikein tai hyvä asia. Lapsi kuulee ettei häntä katstettu koska vanhemmatkaan ei kuulu kirkkoon (valitettavasti se on kirkko joka rajaa tässä tapauksessa lapsen pois piiristään). Tuskin noiden lasten elämä sen erilaisempaa on jos kuuluisimme kirkkoon, voimme nytkin käydä jumalanpalveluksissa jos kiinnostaa tai muuten tutustua kirkkoon ja sen toimintaan jos lapset haluaa.
Itse en ole kokenut uskontoa ahdistavana, päinvastoin, minulla on monia lämpimiä muistoja liittyen uskontoon, lähinnä kylläkin ortodoksisuuteen. Mutta en muista koskaan Uskoneeni, minulle raamatun tarinat ovat ollen aina pelkkiä tarinoita, kauniita tai vähemmän kauniita satuja ja ajankuvauksia.
Mä en ymmärrä miksi mun lasteni pitäisi kuulla puolueettomia vastauksia liittyen jeesukseen ja uskoon koska minulla itselläni on hyvin puolueellinen suhtautuminen asiaan (aivan kuten uskovillakin, heillä se on vaan toisessa ääripäässä kun minulla)?