Uskotko jumalaan, tai saatanaan, tai henkimaailmaan ja millä perustein tai millä perustein et?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pistex3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älä puhu paskaa. Jeesuksesta ei ole edes YHTÄ ainoata lähdettä hänen elinajaltaan. Kukaan ihminen Jeesuksen elinaikana ei kirjoittanut hänestä sanaakaan. Aika kummallista ottaen huomioon, että hän tarinoiden mukaan temppuili suurille massoille. Ketään ei kuitenkaan kiinnostanut kirjoittaa hänestä yhtään mitään. Kaikki Jeesuksesta kertovat lähteet ovat kirjoitettu kymmeniä ja jopa satoja vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen.

Jeesuksesta ei siis millään ole tarpeeksi todisteita, että voisi varmasti sanoa hänen olleen olemassa. Tietenkin on ollut lukemattomia Jeesus nimisiä henkilöitä, mutta Raamatun Jeesus on tärysin uskon asia ja tämä on aukoton fakta niin kauan kunnes Jeesuksen elinajalta löytyy hänestä lähteitä. (ei löydy koska Jeesusta ei ollut olemassa)

no huh huh

Älä puhu paskaa. Jeesuksesta ei ole edes YHTÄ ainoata lähdettä hänen elinajaltaan. Kukaan ihminen Jeesuksen elinaikana ei kirjoittanut hänestä sanaakaan. Aika kummallista ottaen huomioon, että hän tarinoiden mukaan temppuili suurille massoille. Ketään ei kuitenkaan kiinnostanut kirjoittaa hänestä yhtään mitään. Kaikki Jeesuksesta kertovat lähteet ovat kirjoitettu kymmeniä ja jopa satoja vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen.

Jeesuksesta ei siis millään ole tarpeeksi todisteita, että voisi varmasti sanoa hänen olleen olemassa. Tietenkin on ollut lukemattomia Jeesus nimisiä henkilöitä, mutta Raamatun Jeesus on tärysin uskon asia ja tämä on aukoton fakta niin kauan kunnes Jeesuksen elinajalta löytyy hänestä lähteitä. (ei löydy koska Jeesusta ei ollut olemassa)

Jep, mustakin ne "todisteet" Jeesuksen olemassa olosta on ainoastaan ollut niitä joidenkin tekemiä kirjotuksia. Ei mitään muuta.

Kai siitä nyt ois tullu oikeesti joku dokkari tai tapahtunut jotain muuta niin suurta missä se olisi todistanut olemassa olonsa, jos hän olisi oikeasti olemassa.

[QUOTE="vieras";28866737]Karman lakiin liittyy olennaisesti jälleensyntymisoppi, eli sen mukaan maksaisit edellisen tai edellisten elämien karmavelkaa.

En siis väitä, että näin on, mutta jos buddhalaiset ja hindut ovat oikeassa, niin siinä tapauksessa.[/QUOTE]

Okei. Aika jännää myös on se että mun mummo menetti kaikki 3 lastaan ennen aikasesti ja heillä oli siis suur perhe. Johon kuului 4 lasta ja vanhemmat. Enää vain minun isäni, joka on lapsista nuorimmainen on elossa ja mummo joutui myös elämään joku 10v leskenä.

Yksi lapsista ajoi jo teininä kolarin, toinen kuoli aivoverenvuotoon ja hänellä oli ikää mut ei miestä tai lapsia ja sit kolmas lapsista oli mielenterveysongelmainen ja hänellä oli alkoholi ongelma myös sekä kärsi yksinäisyydestä, eikä ollut hälläkään lapsia.

Suvussamme on myös monia muita joilla on on ollut alkoholiongelma ja sitten yksinäisiä joilla ei ole kumppania ja eivät ole myöskään tehneet lapsia.

Meidän suku on kauheasti täynnä kaikkea huonoa! ja tuntuu myös että sen takia minä joudun kärsimään kaikesta huonosta.

[QUOTE="vieras";28866741]Jumala teki ihmisestä epätäydellisen vain jotta ihminen saisi nauttia synnin tekemisestä. Jumala ei itse voi tehdä syntiä koska kukaan aseta rajoja sille mitä hän saa ja ei saa tehdä.

Juutalaiset eli vanhan testamentin alkuperäistä tulkintaa noudattavat tietävät että taivaaseen pääsee lopulta kaikki. Kristitytille tämä saattaa olla epämieluinen yllätys. Muslimit pettyvät todennäköisesti myös todellisen taivaan antimiin.[/QUOTE]

Mä en halua ees uskoa mihinkään taivaaseen tai jälleennäkemiseen kuolleiden läheisten kanssa. Mä haluan vaan painua takas siihen tiedottomaan tilaan mitä olin ennen mun syntymääkin ja maatua mullaksi tai sitten mut tuhkataan.

Uskon johonkin korkeampaan voimaan, mutta en sillätavoin että se olisi mikään personoitunut jumaluus joka kuuntelisi ihmisten rukouksia ja olisi kiinnostunut juuri ihmisistä. Enemmänkin niin, että se ilmenee kaikessa olevassa ja elävässä, se on jonkinlaista universaalia energiaa.

Mä en halua ees uskoa mihinkään taivaaseen tai jälleennäkemiseen kuolleiden läheisten kanssa. Mä haluan vaan painua takas siihen tiedottomaan tilaan mitä olin ennen mun syntymääkin ja maatua mullaksi tai sitten mut tuhkataan.

Tämä hoituu purgatoriossa jossa sinut puhdistetaan. Puhdistuksen jälkeen olet henkisesti valmis nousemaan taivaaseen.

Ainoastaan oikeaoppiset juutalaiset nousevat suoraan taivaaseen, kaikki muut käyvät purgatorion kautta.

Uskon että uskominen johonkin on vain yksi tapa ihmisellä selviytyä jostain vaikeasta tilanteesta, mitä mielemme ei pysty kunnolla käsittelemään. Ihmisen perusolemukseen vain kuuluu se, että tahdomme kaikelle selityksen ja tahdomme ymmärtää asioita mitä tapahtuu. Oikeasti, ihmisen aivojen toiminta on aika monimutkaista :)

Luulen (en voi tietää) että kun kuolemme, emme jatka mihinkään. Sammumme vain pois. Silti pahoissa tilanteissa olen tajunnut ajattelevani Jumalaa ja pyytänyt apua. Se tulee vain jostain vaikka en usko taivaaseen.

En siis usko että on olemassa Saatana, Jumala tai Jeesus. Uskon siihen että raamattu on tehty hyvän elämän oppaaksi. Raamatussa on paljonkin kohtia mistä en pidä. Esim. siellä sanotaan että eläimillä ei ole sielua. Mun mielestä sielu on elävän olennon jokin olemus, millainen joku on. Ja kyllä mun lemmikeillä on sielut! :D Niillä on omat luonteensa ja olemuksensa!

Mutta en siis tyrmää ketään kuka uskoo. Jokainen saa uskoa mihin tahtoo mutta samalla tahdon ite saada uskoa omalla tavallani. :)

uskon, jumala on vastannut rukouksiini.

Ota ne lääkkeet
rolleye0009.gif

• Tykkää
Reactions: päätön
Joo uskon henkimaailman olemassaoloon ja Jeesukseen laitan toivoni.

Mä oon kokenut Jumalan läsnäoloa ja johdatusta. Oon nähnyt unia jotka on liian todellisia ollakseen pelkkää unta.

Lisäksi on niin paljon ihmisiä, jotka oikeesti kokee juttuja (ei uskovia ihmisiä) että on aika todennäköistä että on muutakin kuin mikä näkyy silmillä.

[QUOTE="vieras";28866923]Raamattu on suunniteltu suurten ihmismassojen orjuuttamiseen ja piispojen lähipiirin elämänlaadun takaamiseksi.

Pope-Gold-Pearls.jpg
[/QUOTE]

Ei raamattu tosiasiassa millään tavalla tue mitään piispoja ja paaveja.

Uskon että uskominen johonkin on vain yksi tapa ihmisellä selviytyä jostain vaikeasta tilanteesta, mitä mielemme ei pysty kunnolla käsittelemään. Ihmisen perusolemukseen vain kuuluu se, että tahdomme kaikelle selityksen ja tahdomme ymmärtää asioita mitä tapahtuu. Oikeasti, ihmisen aivojen toiminta on aika monimutkaista :)

Luulen (en voi tietää) että kun kuolemme, emme jatka mihinkään. Sammumme vain pois. Silti pahoissa tilanteissa olen tajunnut ajattelevani Jumalaa ja pyytänyt apua. Se tulee vain jostain vaikka en usko taivaaseen.

En siis usko että on olemassa Saatana, Jumala tai Jeesus. Uskon siihen että raamattu on tehty hyvän elämän oppaaksi. Raamatussa on paljonkin kohtia mistä en pidä. Esim. siellä sanotaan että eläimillä ei ole sielua. Mun mielestä sielu on elävän olennon jokin olemus, millainen joku on. Ja kyllä mun lemmikeillä on sielut! :D Niillä on omat luonteensa ja olemuksensa!

Mutta en siis tyrmää ketään kuka uskoo. Jokainen saa uskoa mihin tahtoo mutta samalla tahdon ite saada uskoa omalla tavallani. :)

Niimpä. On minunkin koirallani sielu. :)

Mut tuostakohan just johtuu, et jos raamatussa väitetään ettei lemmikeillä ole esimerkiksi sielua, niin senkö takia se olisi joku häväistys viedä hautuumaalle...?

Niin ja mäkin uskon siihen juuri että sammumme vain pois sitten kun kuolemme.

Uskon Jumalaan, Jeesukseen, Pyhään Henkeen. Uskon että myös paha henkimaailma on olemassa. Uskon että Jumala auttaa niitä jotka auttavat itseään, että ihminen paljolti vaikuttaa omaan elämäänsä...ei toki yksin, Jumala johdattaa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Jumalan olemassaoloaei kukaan ole pystynyt kumoamaan tai todistamaan. Se on olemassa tai sitten ei. :)

Eihän mitään ole, ennen kuin se todistetaan olemassaolevaksi.

Sama kuin minä väittäisin olevani miljonääri. Tililläni rahoja ei näy, osakkeita ei nimissäni ole, en omista maata tai kiinteistöjä, eikä pankki säilytä puolestani satoja kultaharkkoja, mutta väittää voin aina. Todista sinä, että minä EN ole miljonääri. Niin päinhän se toimii. Not.

Yksinkertaistettuna, saan ihan vapaasti väittää olevani miljonääri, eikä se keneltäkään muulta olekaan pois, mutta mitään konkreettista hyötyä en kuvitelluista rahoistani saa. En saa niillä ruokaa, asuntoa, autoa, lämpöä, energiaa enkä kulkuvälinettä itselleni ja perheelleni. Saatan ehkä kestää köyhyyteni paremmin, kun kuvittelen olevani rikas, mutta ei se rikkauksistani todellisia tee.

Oopiumia massoille. Minusta on myös vastuutonta kiertää köyhien keskuudessa ja uskotella heidänkin olevan miljonäärejä. Kaikki kun ei ymmärrä, että kyseessä on vain harha ja saattavat alkaa ottaa velkaa kuviteltuja rikkauksiaan vastaan tai tuhlata olematonta omaisuuttaan muuten.

Mielenrauhaan meillä kaikilla on oikeus, mutta se on rakennettava jonkin pysyvän ja todellisen varaan, minkä nimissä ei vahingoiteta muita.

... ja sitten yksinäisiä joilla ei ole kumppania ja eivät ole myöskään tehneet lapsia.

Meidän suku on kauheasti täynnä kaikkea huonoa! ja tuntuu myös että sen takia minä joudun kärsimään kaikesta huonosta.

Ei siinä ole mitään huonoa että on yksinelävä tai ettei ole tehnyt lapsia!
Yksi hyviä puolia uskovaisuudessa: ihmisarvo ei ole kiinni siitä onko tehnyt lapsia.

Uskon Jeesukseen ja Jumalan Sanaan Raamatussa. Raamatussa kerrotaan myös saatanasta ja henkimaailmasta, siksi tiedän niiden olevan todellisia.

Uskon Jeesukseen Jumalan ilmoituksen perusteella.

[QUOTE="uskovainen";28867156]Uskon Jeesukseen ja Jumalan Sanaan Raamatussa. Raamatussa kerrotaan myös saatanasta ja henkimaailmasta, siksi tiedän niiden olevan todellisia.

Uskon Jeesukseen Jumalan ilmoituksen perusteella.[/QUOTE]

Vaikka Jumalan ilmoitus on vain vallanhimoisten ihmisten laatima kirja?

[QUOTE="vieras";28867176]Vaikka Jumalan ilmoitus on vain vallanhimoisten ihmisten laatima kirja?[/QUOTE]

Nyt taisit ymmärtää väärin. Jeesus pelasti minut, kun en vielä koko Raamattua ollut avannut. Se ilmoitus on Jumalan puhetta sielulle tai sydämelle, sisälläsi kuuluvaa puhetta tai tunne, joka vakuuttaa sinut jumalallisella tavalla. Siis jumalallisella tarkoitan, ettei mikään muu voi olla niin vakuuttavaa. Minä ikäänkuin tapasin Jeesuksen ja sain uskonvarmuuden Hänestä. Mutta joku toinen saattaisi selittää hieman toisin siksi nuo tait tuolla tekstissä. Pääasia on, että Jumala ilmoittaa sinulle Jeesuksen.

[QUOTE="uskovainen";28867215]Nyt taisit ymmärtää väärin. Jeesus pelasti minut, kun en vielä koko Raamattua ollut avannut. Se ilmoitus on Jumalan puhetta sielulle tai sydämelle, sisälläsi kuuluvaa puhetta tai tunne, joka vakuuttaa sinut jumalallisella tavalla. Siis jumalallisella tarkoitan, ettei mikään muu voi olla niin vakuuttavaa. Minä ikäänkuin tapasin Jeesuksen ja sain uskonvarmuuden Hänestä. Mutta joku toinen saattaisi selittää hieman toisin siksi nuo tait tuolla tekstissä. Pääasia on, että Jumala ilmoittaa sinulle Jeesuksen.[/QUOTE]

Siis jollekin toiselle on tottakai voinut tulla Jumalan ilmoitus Raamattua lukiessa, tämä on varmasti hyvin yleistä. Mutta en minä usko Jumalaan siksi, että Raamatussa kerrotaan Jumalasta, vaan siksi uskon Raamattuun, että Jumala on sen vahvistanut.

[QUOTE="uskovainen";28867215]Nyt taisit ymmärtää väärin. Jeesus pelasti minut, kun en vielä koko Raamattua ollut avannut. Se ilmoitus on Jumalan puhetta sielulle tai sydämelle, sisälläsi kuuluvaa puhetta tai tunne, joka vakuuttaa sinut jumalallisella tavalla. Siis jumalallisella tarkoitan, ettei mikään muu voi olla niin vakuuttavaa. Minä ikäänkuin tapasin Jeesuksen ja sain uskonvarmuuden Hänestä. Mutta joku toinen saattaisi selittää hieman toisin siksi nuo tait tuolla tekstissä. Pääasia on, että Jumala ilmoittaa sinulle Jeesuksen.[/QUOTE]

Nämä kokemukset ovat täysin Raamatun vastaisia. Mutta onnea vaan matkalle.

[QUOTE="vieras";28867225]Nämä kokemukset ovat täysin Raamatun vastaisia. Mutta onnea vaan matkalle.[/QUOTE]

Eivät tietenkään ole. Äkkiseltään tulee mieleen tämäkin kohta, mutta on niitä paljon enemmänkin.
Matt. 16:15-17
Hän (Jeesus) sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika."
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.

Yhteistyössä