Uskotko sinä, että sikainfluenssarokotteella ei ollut osuutta tapahtumaan? Mä haluan uskoa, mutta vaikealta tuntuu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Kuopio. Aivokuolleen 26-vuotiaan naisen poikavauva pystyttiin pelastamaan keisarileikkauksella Kuopion yliopistollisessa sairaalassa, kertoo Ilta-Sanomat. Vajaan kilon painoinen poika toipuu parhaillaan sairaalan keskososastolla.

Keisarileikkaus tehtiin viime torstaina vain muutama tunti sen jälkeen, kun halvauksesta jo toipumassa olleen äidin aivotoiminta yllättäen lakkasi. Menossa oli 28. raskausviikko.

"Hyytymää aivoissa ei raskauden takia päästy missään vaiheessa hoitamaan, ja se aiheutti lopulta aivokuoleman", kertoo sairaalan johtajaylilääkäri Jorma Penttinen lehdelle.

Menehtynyt pohjoiskarjalainen nainen sai halvauskohtauksen vain pari tuntia sen jälkeen, kun hän oli saanut sikainfluenssarokotuksen kotipaikkakunnallaan viime kuun loppupuolella.

Yliopistosairaala (Kys) kiisti jo tämän kuun alussa epäilyt, että rokote olisi aiheuttanut halvausoireet. Kysin mukaan verihyytymä ja tukos olisivat voineet sattua potilaalle milloin tahansa, koska raskaus altistaa keinoläppäpotilaat hyytymille. Naiselle oli asennettu viisi vuotta sitten sydämen keinoläppä, minkä vuoksi hänellä oli veren hyytymistä estävä lääkitys.

Ilta-Sanomien mukaan nainen oli jo pitkään yrittänyt saada lapsen sairautensa aiheuttamista riskeistä huolimatta. Lehden haastattelemien lääkäreiden mukaan tapaus on hyvin harvinainen.

Vaikealta tuntuu elämässä moni muukin asia. Rokotteita on annettu Suomessakin tuhansia, kaiken todennäköisyyden mukaan joillekin rokotetuille sattuu onnettomuus tai he sairastuvat, eivätkä tapahtumat liity rokotteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Alalla:
Ei ollut vaikutusta.
Mikä siinä rokotteessa hysterisoi?

No ensinnäkään minusta kukaan ei voi millään todistaa, että ei olisi ollut. Ei siinä mikään hysterisoi, toki kaikki rokotuksen aiheuttamat reaktiot mietityttää.

Ja itse siis olen ottanut rokotuksen.

Mun kaverille tuli neurologisia häiriöitä rokotteesta. Sen nyt vielä ymmärtää.. mutta että rokote kahdessa tunnissa kasaantuisi aivoihin tukkeeksi. No höpö höpö.

En usko, mulla ei ole mitään lääketieteellistä tietoa joten en edes uskalla ajatella. Luotan että Suomessa on tuhansia lääkäreitä, heistä varmaan joku olisi julkisesti jo vihjannut jos olisi pientäkään aihetta epäillä toillaisia. Varsinkni naista hoitaneet lääkärit on kiistänyt, ettei missään nimessä ole kyse, joten en usko. Luulo ei ole tiedon väärti! Mutta mielenkiinnolla kuuntelen jos joku lääkäri epäilee asiassa olevan jotain perää :)

johtuuko hysteria kenties siitä, että nyt kun sikainfluenssaa on "ilmassa", media tuo varsinkin raskaustapaukset todella näkyvästi esille? Kun on joku asia, mitä voidaan epäillä aiheuttajaksi, se yleensä myös tulee näkymään sitten ihmisten mielipiteissä. Media kysyy, ihmiset vastaa. Media ohjaa helposti...

Onhan noista rokotteista kirjoitettu paljon toisiaan kumoavia asioita, suomi ostanut halvinta rokotetta? sivuvaikutuksista ei tarkkaa tietoa? jne..

itse olen ollut alusta asti sitä mieltä että en rokotusta ota, ja vielä (koputetaan puuta kuitenkin) en ole sikainfluenssaa sairastanut. Toki asia käy raskaana ollessa useammin mielessä, mutta en koe tarvitsevani rokotetta.

Juuri näin. Henkilöllä on verihyytymille altistava sairaus jonka vuoksi häntä kehotetaan olemaan hankkiutumatta raskaaksi, henkilö hankkiutuu silti raskaaksi ja saa yllätys yllätys sen veritulpan - ja yhtäkkiä syytetään SIKAINFLUENSSAROKOTETTA? Voi elämä.

Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
mies juuri sanoi, että oikeestihan nyt tutkitaan aiheuttaako rokote komplikaatioita raskaanaoleville... =(

Voi ei, kyllä mua vallan nyt alkoi pelottaa jos SUN mies kerran on tuota mieltä.

no voihan home, oli vissiin teksti-tv:lla noin kirjoitettu että faktaa on! että sulle vaan.. murrr...

Niin mutta MUN mies sanoi että jos oikeasti haluttaisiin vain testata rokotteen vaikutusta raskaana oleviin, niin sen olisi voinut tehdä jossain köyhissä maissa joissa raskaana olevat varmaan ois rahasta suostuneet kokeisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
mies juuri sanoi, että oikeestihan nyt tutkitaan aiheuttaako rokote komplikaatioita raskaanaoleville... =(

Voi ei, kyllä mua vallan nyt alkoi pelottaa jos SUN mies kerran on tuota mieltä.

:laugh:
tuo on yksi niitä naisia joilla ei ole omia aivoja vaan uskoo kaiken mitä mies sanoo, miehen jokainen mielipide on ainoa oikea totuus :laugh:

Miljoona ihmistä rokotetaan ja yhdellä ihmiselle, jolla oli kaikki riskitekijät tapahtua näin, sattui tapahtumaan juuri niin ajallisesti yhteensattumana. KUINKA vaikea sitä on joidenkin oikein ymmärtää. Siis miettikää nyt vähän, hyvät ihmiset.

Juurikin yhtä todennäköistä olisi syyttää rokotetta bussin alle jäämisestä kolme päivää rokotteen saamisesta...

Todella surullista tietysti, että äiti menehtyi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kifa:
Juuri näin. Henkilöllä on verihyytymille altistava sairaus jonka vuoksi häntä kehotetaan olemaan hankkiutumatta raskaaksi, henkilö hankkiutuu silti raskaaksi ja saa yllätys yllätys sen veritulpan - ja yhtäkkiä syytetään SIKAINFLUENSSAROKOTETTA? Voi elämä.

Veit sanat suustani.

Mutta onhan se tiedossa, että kaikki mitä ihmiselle sattuu sikapiikin jälkeen on suoraa seurausta siitä. Mulla on tullu ihan kauhee ressi joulun lähenemisestä ja kasaantuvista hommista jotka pitäs olla ennen sitä valmiina. SYYTÄN SIITÄ SIKAINFLUENSSAROKOTETTA!!!!!

Yhteistyössä