uteliaisuuttani kyselen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Paljonko saatte exältä elatusapua? Oma exä maksaa pojalleen 130/kk, ja ystävän mukaan tämä on todella vähän. Onko niin? Itse olen summaan ollut ihan tyytyväinen nämä vuodet :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äippänen x3:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuleva kansanedustaja :
Elatusavut pitää lailla kieltää, maksakoon lapsen elatuksen se, jonka luona lapsi asuu.

niin että miehet sais uittaa sitä heppiään missä haluaa eikä tarvii ottaa vastuuta seurauksista? just.

Syy ei ole miesten, vaan housuistaan huolimattomien naisten
 
Nimen omaan naisenKIN! Eli siis KUMMANKIN vastuussa siinä vaiheessa ja pitäisi olla kummankin vastuussa myös eron jälkeen!!! Ja en edes oo yh, mut sapettaa tollaset kommentit!
 
ap:lle. saan 136?/lapsi, se on se minimi. Jos miehellä on tosi hyvät tulot, ja sinulla vastaavasti huonot, niin sitten voit pyytää korotusta, tuloista jos lasketaan niin se on muistaakseni että elarit olis 10% miehen nettotuloista...
Minä en ole isompaa summaa ollut vailla ja olen ihan tyytyväinen tähän summaan, eri asia jos olisin itse todella tiukilla, sitten varmaan pyytäisin korotusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
oon samaa mieltä elareista, en myös ymmärrä yh-kortuksia tai niitä jota ketaa viel valittaa vaik saavat yh-korotukset ja asumistuet yms.

jaah, eli se olis reilua että mies vois siittää lapsia tähän maailmaan ja anienn joutuis maksamaan |O
yh korotukset ei ole huimia, lapsilisään vajaa 40? muita tukia kun ei kaikki edes hae taikak saa..

itse saan elareita exältä 150? kk ja se on mielestäni vähän..
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
320e sullakin jo sillä kaikkee kivaa ostaa

Tarkoititko minua? :) Sanoinhan että minusta se on ihan ok summa, eikä vie exää mitenkään konkurssiin kun tienaa reilusti yli 3000?/kk...

Lasten takia joudun asumaan isommassa asunnossa kuin jos olisin yksin, joten kyllä esim. asumiskuluihin menee osa elatuksesta. Ei meillä hirveästi ole rahaa ostella kaikkea "kivaa". :D
 
129 ja risat..seuraavaa indeksikorotusta odotellen,jotta saisin saman kelan maksaman minimin kuin muutkin..ja tuo summa ei todellakaan vastaa lapsen elatukseen menevää rahamäärää..
 
Siksihän se etävanhempi (mies tai nainen) niitä elareita maksaa, ettei yhteiskunnan tarvitse alkaa makselemaan, vaan etävanhempi hoitaa elatusvastuunsa vaikka ero tulisiki. Jenkeissä sentään pitää maksaa sille köyhemmälle puolisollekin mahdollisesti elatusapua kun eroaa! Se nyt on ehkä jo vähän yli ;) Siksihän nuihin on ne laskukaavat yms. niistä elareiden määristä.

Elatusvastuu ei lopu vaikka eroaa, ja jos ei olisi elatusvastuuta, niin tilanne voisi pian olla se, että mies kiristää esim. lapset itselleen sillä verukkeella että naisella ei ole varaa elättää lapsia kun hänellä ei ole töitä (jos ollut vaikka kotiäitinä). Taio toisaalta nainen ei uskalla erota kun hänellä ei ole tuloja tms. Kyllä näihin on meitä fiksummat ihmiset miettineet syyt, että antakaahan jo olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
eihän lapsi mitään osaa vaatia ellei sitä opeteta, et kaiken pitää olla hienoa, syöminenkin ei kallista ole, kun ei liikoja vaadita.

niin joo... kyllähän sitä pärjää 2 vaatekerralla, ja näkkileivällä sekä puurolla...
fakta on se että kun mies lapsen siittää niin se on yhtälailla siitä lapsesta vastuussa kuin se äitikin... ja siitä ilosta joutuupi maksamaan.. jos ei ole vara maksaa lapsensa elatuksesta niins itten varmaan ei kananta sitä lasta alulle laittaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja :
oon samaa mieltä elareista, en myös ymmärrä yh-kortuksia tai niitä jota ketaa viel valittaa vaik saavat yh-korotukset ja asumistuet yms.

Mitä asumistukea? Mä ainakaan sellaista saa, on liian hyvä PALKKA :D

sama vika täällä :D harmi vaan,et kelalla on oma laskutapansa..en edes tienaa oikeasti niin paljoa :kieh: :kieh:
 

Yhteistyössä