uudestaan alusta.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minja

Vieras
Kuinka paljon teillä on rakkaat Ellit ja Eetut kokemuksia suhteen katkeamisesta ja sen uudestaan solmimisesta...? Onko kestänyt jos olette palanneet yhteen? Oletteko aloittaneet ns. ""puhtaalta pöydältä uudestaan tutustuen"" vaiko suoraan siitä mihin jäitte? (riippuu tietenkin mihin se kenelläkin jäi, onko mahdollista)

Ystäväni mies haki kerran ""välimatkaa"" ystävästäni, laittoi välit poikki ja syyksi ettei ole varma rakastaako enää häntä - parisen kuukautta kului ja halusi jatkaa taas suhdetta ystävääni. Menivät viime kesänä naimisiin ja heillä menee hienosti :) Eli näitäkin tapahtuu...

Sama täällä. Kyllä suhde voi toimia eronkin jälkeen. Minä halusin erota avomiehestäni 6 vuoden seurustelun jälkeen, koska en ollut varma tunteistani ja halusin hieman etäisyyttä. Olimme erossa 3 kk minkä aikana kyllä näimme mutta olimme sinkkuja. Minä tein aloitteen yhteen palamisesta, ja nyt olemme olleet reilun vuoden yhdessä ja hyvältä näyttää. Jatkoimme siitä ""mihin jäimme"".

Ainakin haluaisin uskoa että uudelleen aloittaminen on mahdollista! Vielä en osaa sanoa että onnistuuko.. Olen nimittäin samassa tilanteessa kuin alkuperäinen kirjoittaja, oltiin yhdessä nelisen vuotta ja molemmat kaipasi taukoa hankalien olosuhteiden takia. Nyt, vuoden erossa olon jälkeen, näyttää siltä että yhteen ollaan palaamassa. Se tarkoittaa tosin sitä että elämä täytyy laittaa työkuvioiden ja asuinpaikan osalta uusiksi mutta minkäs teet kun sydän käskee :) Pakko yrittää.

Samalla kaavalla en olisi enää halunnut jatkaa koska tiedän että meidän tapauksessa tuo entiseen palaaminen ei olisi onnistunut. Jonkin on muututtava että voitaisiin jatkaa siitä mihin jäätiin.

Se riippuu varmaan osaksi siitäkin, onko teillä ollut välissä muita suhteita.
Jos on, niin niistä luultavasti tulee juttua joka riidan yhteydessä sen jälkeen.
Ne kannattaa tehdä selväksi, ennenkuin aloittaa uudelleen, koska jos toinen saa kuulla ne muualta, niin alkaa mökötys, eikä voi enää luottaa toinen toiseen yhtään.

Molempien lasten isien kanssa on aloitettu uudelleen toisen kerran.Molemmat kerrat epäonnistuivat eli minun kohdalla voi sanoa,että ei vanha koira opi uusia temppuja.Jos ei toista hyväksy sellaisena kuin hän on,ei kannata edes yrittää uudelleen.lapsille tuli vain harmia ja surua..

Kyllä se uudelleen onnistuminen riippuu hyvin pitkälle siitä, että mitkä on olleet syyt eroon. esim. pettämistapausken jälkeen on turha puhua puhtaalta pöydältä aloittamisesta, hyvin pienellä prosentilla se onnistuu. Mutta jos syy eroon on ollut esim. tunteidensa tarkastelu, niin sen jälkeen yhteen palaaminen ja yhdessä oleminen saavat vain varmemman pohjan.

Meillä lähti 1½ vuoden tauon jälkeen sujumaan ja ollaan oltu nyt 5 vuotta yhdessä. Tosin keneltäkään tutulta yhteenpaluu ei ole onnistunut tauon jälkeen. Riippuu vähän ihmisistä. Oltiin bänksien aikaan 15 ja 18, et kai siinä jotain ""kasvamista"" tapahtu tauon aikana ja ny ollaan 22 ja 25. Ollaan asuttu yhdessä 4v ja kihloihin 05.05.05.

Kahta suhdetta olen aikoinani lämmitellyt uudella yrityksellä eikä kumpikaan onnistunut. Vaikea sitä on aloittaa puhtaalta pöydältä ihmisen kanssa jonka kanssa on yhteistä menneisyyttä, mitä enemmän yhteisiä vanhoja kuvioita, niin sitä vaikeampaa on, varsinkin jos poikkimenoon kuuluu toisen loukkaamista tms.