Uusi raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minttu -65
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minttu -65

Uusi jäsen
29.06.2007
20
0
1
Minulla oli keskenmeno helmikuun alussa ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin 6.2. Ensimmäiset kuukautiset tulivat tasan kuuden viikon kuluttua tyhjennyksestä. Minulla on viikon ajan ollut omituista niukkaa vuotoa ja tihentynyt virtsaamisentarve. Tein eilen raskaustestin ja siihen tuli hento viiva. Kysynkin, voiko raskaushormoni olla edelleen koholla tuosta edellisestä raskaudesta, vaikka minulla on ollut jo yhden kuukautiset? Km tuli viikoilla 12+6.

Ei mun käsittääkseni voi olla, ellei sitten kohtuun ole jäänyt jotain raskausmateriaalia. Ultrattiinko sulla kohtu tyhjäksi km:n jälkeen? Mulla ainakin näytti r-testi täystin negatiivista n. kolmen viikon kuluttua keskenmenosta.

Uskoisin, että koska kuitenkin noin kauan aikaa on ollut tässä välissä, olisit jo huomannut jos sinne jotain olisi jäänyt, eli varovainen onnittelu plussastasi!! :heart:

Hei Minulla lääkkeellinen tyhjennys, sikiön menehtymisen takia rv 13 8.2.08 ekat menkat tulivat 11.3.08.
Eli sinulla melkein sama tilanne! Ja kun menkat on tulleet, niin kohtu on jo tyhjentynyt, joten raskaana uskon sinun olevan! Paljon Onnea! Mikä kiertopväsi on nyt? Minulla keskenmenon jälkeen lasketuista menkoista 26/32 ja jännitän , milloin voisin tehdä raskaustestiä! :saint:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Minulla on menossa kp 19/28. Aiemmatkin raskaudet ovat lähteneet käyntiin kierron alkupäivinä. En oikein usko raskaaksi tuloon tai siihen, että raskaus etenisi normaaliin tapaan. Olen 42 v. ja ollut raskaana kolme kertaa viimeisen kahden vuoden aikana. Joka kerta on tullut keskenmeno. Väliin mahtuu myös lapsettomuushoitoja, jotka olivat periaatteessa turhia. Lääkärillä oli vain niin kova kiire passittaa hoitoihin korkean iän takia.

Hoitojen loputtua raskauduin spontaanisti. Ja siitä tämä viimeisin keskenmeno. Meidän lapsettomuus johtui ehkä eniten siitä, että suhteessa oli välillä huonompi jakso ja rakastelukerrat olivat aika harvassa. Nyt sitten taas parempi jakso ja rakastelukerrat tihentyneet. Meillä on yksi yhteinen 4-vuotias tytär.

Mulle tuli keskenmeno eilen perjantaina viikoilla 6+3. Hoitaako luonto tehtävänsä vai pitääkö mun mennä tarkistukseen että kaikki on tullut ulos. Olin elämäni ekaa kertaa raskaana ja kaikki on enmmän kuin uutta mulle. Kuinka pian voi alkaa yrittämään uudelleen raskaaksi tulemista?

Alkuperäinen kirjoittaja Tilly:
Mulle tuli keskenmeno eilen perjantaina viikoilla 6+3. Hoitaako luonto tehtävänsä vai pitääkö mun mennä tarkistukseen että kaikki on tullut ulos. Olin elämäni ekaa kertaa raskaana ja kaikki on enmmän kuin uutta mulle. Kuinka pian voi alkaa yrittämään uudelleen raskaaksi tulemista?

Kävitkö eilen missään, kun vuoto alkoi? Mulla neuvottiin, kun alkuraskaudesta oli vuoteluita, et jos alkaa kirkasta tulla, heti päivystykseen. Tämä vielä senkin jälkeen, kun jo tiesin raskauden olevan tuulimuna.

Jälkitarkastuksesta en tiedä, mut itse ainakin jossakin siinä n. kuukauden kuluttua viimeistään kävisin tarkistuttamassa. Mulla oli lopulta kaavinta ja sen jäljiltä on jälkitarkastus 3-4 viikon kuluttua. Mut jos sulla alkaa vuoto haista jollekin tai nousee kuumetta tai kohtu alkaa tuntua kovin aralta (kävely, pieni painallus sattuu), heti lääkäriin tarkistuttamaan, ettei ole tullut tulehdusta.

Tuosta uudelleen raskaaksi yrittämisestä on aika montaa tietoa (ja mielipidettä?). Jälkivuodon aikana ei sais tulehdusvaaran takia harrastella ja yleensä suositellaan, et ekoihin menkkoihin asti olis ehkäisyä. Eli siis yhdet normaalit menkat keskenmenon jälkeen ja sit sais alkaa yritellä. ...näin mullekin kaikki ne gynet neuvoi, jolla tästä asiasta oon käynyt.

Pahoitteluni keskenmenosta. :(

Mut useimmiten kehotetaan odottamaan vain jos keskeytys on tehty lääkkeellisesti tai kaavinnalla, jos on ollu spontaani km ja iteksiään kaikki ulos tullu ni sit on voinu het yrittää eikä estettä ole (mulle ainaski kakski lääkäriä sano et voi heti, mulla siis iteksiään tuli ulos). Näin mä ainaskin olen asian ymmärtäny :) mut tärppionnea kaikille! :heart:

Yhteistyössä