Uusin Suuri käsityö&vauvan tossut

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avutonko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avutonko?

Vieras
Joku joka selventäs mulle hiukan.
Osaan kyllä tehä normi villasukkia ja lapasia, mutta tämä ohje menee nyt kyllä vähän yli hilseen.

Nämä tossut ilmeisesti aloitetaan pohjasta, eikös?
tehdään kolmisenkymmentä silmukkaa, mutta sitten, jaetaanko useammalle puikolle vai tehdäänkö vain kahdella?
Koska jos tehdän useammalla, niin pohjaanhan jää reikä ja jos taas kahdella, niin ei näistä tule semmoset niinkuin kuvassa!!
 
Luo ohuemmille puikoille 31(35)39 s ja neulo ainaoikeaa. 2.krs: 1 o, lisää 1 s, 14(16)18 o, lisää 1 s, 1 o, lisää 1 s, 14(16)18 o, lisää s, 1 o 4krs: 1 o, lisää 1s, 15(17)19 o, lisää 1s, 3 o, lisää 1 s, 15(17)19 o, lisää 1 s, 1o..... = 47(51)55s

Vaihda paksummat puikot ja neulo siläee neuletta 8 krs:ta. !0 o ja siirrä nämä s:t apupuikolle tai -langalle, päätä 9(10)11s, 8(10)12o, luo 1s, käänny ja jätä loput 19(20)21s apupuikolle tai -langalle.

Vaihda ohuemmat puikot ja neulo päällinen ainaoikeaa nostaen 1s, neulomatta. 2.krs: Nosta 1s neulomatta 9(11)13 o, luo 1s, Neulo vielä 17(19)21krs:ta. Katkaise lanka ja jätä s:t odottamaan.

Ota apupuikolta paksummille puikoille 19(20)21s. Päätä 9(10)11s. neulo krs loppuun......
 
Hieman vaikea sanoa kuvaa näkemättä, että miten nuo menee mutta jos itse tekisin, niin kyllä mä varmaan neuloisin ihan kahdella puikolla tuota... Kyllä se varmasti mainittais, jos pitäs jakaa puikoille.
 
kun siinä kuvassa selvästi näkyy, että se alkaa sieltä ihan pohjan keskeltä ja lähtee kiertämään sitä ympäri, niin että siitä tulee aina vaan leveämpi ja

______________
/ _____________ \
/ / ____________ \ \
\ \____________/ / /
\______________/ /
_____________

ja sitten tämän pohjan reunoista alkaa tulla ylöspäin tossun reunoja sileällä neuleella. ja pohja siis ainaoikein...
 
pohjassa siis näkyy nurjaa ja oikeaa neuletta, niinkuin tehtäis kahdella puikolla.. en vaan ymmärrä, että miten sitä pitäs sitte tehdä, että siitä sais tuommosen..
 

Yhteistyössä