Minusta tässä kun ei ole kukaan muu rahan ahne kuin tämä isä ja äitipuoli, avaan sateenvarjoni valmiiksi
Perusteluni:
Jos elari sopimus on aikanaan tehty niin että etä suostuu suurempiin hankintoihin osallistumaan,
niin sillä tuskin on tarkoitettu 'annetaan lainaksi'
kuten nyt saa mm. kengistä sen kuvan.
Eikö niiden pitäsi olla lapset omat eikä mitkään lainakenät joita saa pelätä ettei mene rikki tai tule vahingossa myytyä,etenkin jos paljon on lainatavaraa niin hankala niitä on muistaa mikä keneltäkin
Itse suosittelisin nyt vaan nostamaan elarien maksumäärää ja ette enään osallistu lapsen suurimpiin hankintoihin,
näin vältytte turhalta sodalta

Toki hankinnat teille te teette itse,ja pidätte ne teillä jolloin saatte ne omille yhteisille lapsillenne.
Mutta nähtävästi ap:n mielestä lapsen äidille ei kuulu maksaa mitään

Pyydättekö miehesi ex- puolisoa elättämään teidän apsen? Jokaisen vanhemman kun on omasta lapsestaan se vastuu kannettava ja täten myös osallistuttava lapsen elatukseen vaikka se ei uudelle pikku rouvalle sopisikaan.
Ja mitä lahjaksi saatuihin rahoihin tulee niin avatkaapa nyt lapsen nimiin tili josta hän saa ne vasta itse nostettua kun on 18v näin ei tule ne tämän lapsen lahjarahat käytettyä lapselle ostettuihin leluihin jotka annetaan kuitenkin teidän yhteiselle lapselle,
kun lapsi ei teillä säännöllisesti asu niin en usko että viikonloppu isällä tarvii ihan kaikkia ulkovälineharrastuksiakaan olla.
Tuosta kieltämättä jää tunne että pyydätte lahjaksi rahaa tämän lapsen nimissä joka ei teillä edes asu ja te käytätte ne niihin teidän yhteisiin lapsiin.