Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja No mitenkäs minä:
Olenko minä nyt kamala äiti kun lapseni isä on eläkkeellä,
tulee elämään lopun ikänsä soskun luukun varassa sairautensa vuoksi,
saa sieltä lapsen joululahjaan ja synttärilahjaan erikseen maksusitoomuksen ylimääräisenä miksikä sitä sanotaan toimeentulonako?
Pitääköhän minun nyt kerätä lapsen isän lähettämät lahjat ja laittaa takaisin kun on jo pieniä nuo vaatteet? Muuten laitanko ne mahdollisesti menemään sinne paikalliseen sosiaalitoimeen koska hehän nuo on maksaneet?
Siellä on varmasti niille vaatteille käyttäjiä.
Että järki käteen nyt ap!
Ilman muuta jos sillä isällä on niille käyttöä, kuten toinen pienempi lapsi. Miksi ihmeessä haluat viedä vähävaraiselta isältä lisää rahaa, kun hän voisi vaikka lahjoittaa niitä eteenpäin. Jos isällä ei vaatteille käyttöä niin myyt kirpputorilla ja ostat sille yhteiselle niitä lisää. Oletko koskaan miettinyt että isä voisi haluta jotain niitä lapsen pieneksi menneitä vaatteita muistoksi itselleen tai mahdollisille lapsenlapsille.
Eiköhän se sossu antanut sen rahan lapsen isälle vai ehdotatko seuraavaksi että etsit ne ihmiset jotka ovat veroina ne rahat sossulle maksaneet. Järki käteen ihan itse...
Ei sillä ole muita kuin tämä yksi eikä tule. Eikä hän edes muista tämänkään lapsen olemassaoloa jollei papereissa lukisi.
Pitäsikö kieltää paikallista soskua hankkimasta siis lahjoja--ainakin sinun logiikallasi tuntuu siltä.
Mutta tällä teidän logiikallahan se lapsen isän raha jolla hän siis on ostanut lahjan pitäsi jakaa veronmaksajien kesken..miten se soskun luukulla oleva raha oliisi sitten oma jos lahjakaan ei ole?
Itse koen saavani kaikki lahjaksi jos joku minulle jotakin tuo,
ei se että nyt on jokun merkkipäivä tee tavarasta lahjaa.
Jos tavara annetaan toiselle se on lahja jos tavara myydään toiselle se vaihtaa yleensä rahalla omistajaa
Kuka pakottaa aloittajankaan tilanteessa ostamaan kalliita tavaroita,ja etenkään uutena.