V*ttu ei jaksa tuota miehen rahanahnetta exää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei pää kestä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ei pää kestä:
Siis mitä vittua. Mieheni lapsen äiti, siis miehen ex, väittää että miehen vanhempien ja lapsen tätien ja setien antamat rahat kuuluu pistää lapsen omalle tilille tai antaa lapsen äidille, että hän saa hankittua lapselle niillä jotain näkyvää. Kun rahat jää miehen käyttöön, niin lapsi ei saa mitään näkyvää joka näkyis lähivanhemman luona, koska niillä rahoilla ostetut tavarat (kuten polkupyörä isän luo) ei ole hänen kotonaan vaan isän luona.

Voiko olla mitään ahneempaa? Eikö ole pääasia, että ne rahat menee lapseen?

Muutenkin naakka nosti kauheen metelin, kun isä lupas ostaa lapselle kengät ja ostikin. Mutta kun isä ilmoitti, että kun kengät käy pieneksi ne tulee palauttaa isälle, koska meillä on lapsi, joka tarvii ne kengät sitten parin vuoden päästä (jos ne on käyttökelpoiset vielä silloin). Ne kengätkin kuulemma kuuluis jäädä äidille. En kyllä ees tiedä mitä se niillä tekis, kun ei sillä edes ole muuta jälkikasvua.

Meillä asia niin, että lapsi asuu meillä, mutta äidin puolella ostelevat kaikkea lapselle, eikä ne meille tule, eikä niin väliksikään. Me ostamme lapselle kaiken tarvitsevan, pyörät vaatteet lelut ym. Äiti ei maksa edes elatusmaksuja jonkun porsaanreijän takia..
Siellä myös lapsen tilille menee tätien ja setien ansiosta muutamia satasia kk tilille. Mutta ei ne meillä tule koskaan millään tavalla tytöllä näkymään, vaan siellä ainoastaaan, uusissa vaatteissa, leluissa ym..
Tämä ei minua ärsytä vaan lähinnä se että meiltä kysytään lapsen vaatteita kokoajan sinne ja sitten kun antaa jonkun niin takasin ei ikinä tule. Ihan niinkun heillä ei olisi muka varaa ostaa juhlavaatetta ym lapselle tarvittaessa.Mutta meillä sentään täytyy olla 5 henkisenä perheenä..Mutta olen päättänyt viimeisten sadevaatteitten, kumisaappaitten, lenkkareitten, juhlapaitojen, pipojen hanskojen, paitojen, housujen lainaamisen loppuvan, Kummakun saa ostaa aina uudet heti jos toinen vaan tuntuu yheks viikonlopuks sinne jotain joskus tarviiva, nii sinne jää ja pysyy !

Joten jättäkää omaan arvoonne nuo ex kiukuttelut ja ahneudet. Te pidätte mitä teillä on ja ex ne mitä hänen luonaan on!

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja No mitenkäs minä:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja No mitenkäs minä:
Olenko minä nyt kamala äiti kun lapseni isä on eläkkeellä,
tulee elämään lopun ikänsä soskun luukun varassa sairautensa vuoksi,
saa sieltä lapsen joululahjaan ja synttärilahjaan erikseen maksusitoomuksen ylimääräisenä miksikä sitä sanotaan toimeentulonako?
Pitääköhän minun nyt kerätä lapsen isän lähettämät lahjat ja laittaa takaisin kun on jo pieniä nuo vaatteet? Muuten laitanko ne mahdollisesti menemään sinne paikalliseen sosiaalitoimeen koska hehän nuo on maksaneet?
Siellä on varmasti niille vaatteille käyttäjiä.

Että järki käteen nyt ap!

Ilman muuta jos sillä isällä on niille käyttöä, kuten toinen pienempi lapsi. Miksi ihmeessä haluat viedä vähävaraiselta isältä lisää rahaa, kun hän voisi vaikka lahjoittaa niitä eteenpäin. Jos isällä ei vaatteille käyttöä niin myyt kirpputorilla ja ostat sille yhteiselle niitä lisää. Oletko koskaan miettinyt että isä voisi haluta jotain niitä lapsen pieneksi menneitä vaatteita muistoksi itselleen tai mahdollisille lapsenlapsille.
Eiköhän se sossu antanut sen rahan lapsen isälle vai ehdotatko seuraavaksi että etsit ne ihmiset jotka ovat veroina ne rahat sossulle maksaneet. Järki käteen ihan itse...

Ei sillä ole muita kuin tämä yksi eikä tule. Eikä hän edes muista tämänkään lapsen olemassaoloa jollei papereissa lukisi.
Pitäsikö kieltää paikallista soskua hankkimasta siis lahjoja--ainakin sinun logiikallasi tuntuu siltä.

Mutta tällä teidän logiikallahan se lapsen isän raha jolla hän siis on ostanut lahjan pitäsi jakaa veronmaksajien kesken..miten se soskun luukulla oleva raha oliisi sitten oma jos lahjakaan ei ole?
Itse koen saavani kaikki lahjaksi jos joku minulle jotakin tuo,
ei se että nyt on jokun merkkipäivä tee tavarasta lahjaa.
Jos tavara annetaan toiselle se on lahja jos tavara myydään toiselle se vaihtaa yleensä rahalla omistajaa

Kuka pakottaa aloittajankaan tilanteessa ostamaan kalliita tavaroita,ja etenkään uutena.

Ei se sossu niitä lahjoja hommaa, kyllä se on ihan se isä. En tiedä miten tuon minun logiikan käänsit noin. Kyllähän sitä pystyy kun oikein kääntää ja vääntää.

Mielestäni kun vanhemmat ostavat lapselleen jotain tarpeellista ei ole kyse lahjasta vaan perustarpeiden tyydyttämisestä. Ihan noin ekologisuuden nimissä kannattaa ostaa laatua ennemmin kuin sekundaa, kuten myös käytettävyyden kannalta. Kierrättäminenhän on mitä hienoin asia, miksi ei sitten lapsen sisaruksille.

Siis miten niin ei sosku osta niitä lajoja jos ne antaa kyseiseen liikkeeseen maksusitoomuksen jotta rahat taas ei jää lähikuppilaan,
tosin rahoittahan ne sen juomisenkin

Eipä ole ennen tullu tälläistä mieleen eikä varmaan exälläkään:D pitääkö mun viedä kaikki ex miehen suvun ostamat vaatteet takasi kun menny pieneksi?? olen säilyttäny ne kuten oma äitini ja lapsi saa omalle lapselleen laittaa jos haluaa:)

En jaksanut koko juttua taas läpi kahlata, mutta ymmärrän hyvin ap:ta.

Siis mielestäni lapsen elatuksesta on sovittu jo elatusmaksuissa, eli niillä ja omilla tuloillansa (sekä lapsilisillä) äiti elättää lapsensa. Jos isä tai isän sukulaiset haluavat tämän lisäksi ostaa lapselle jotain ekstraa niin mielestäni he saavat myös määritellä missä nämä ylimääräiset tavarat säilytetään ja luonnollisesti ne periytyvät silloin tarpeen mukaan isän muille lapsille. Ihan samoin kuin tapahtuu osaltaan äidin hankkimien tavaroiden, vaatteiden ja lelujen kohdalla (ei kai isäkään nyt mene vaatimaan äidin ostamaa talvitakkia tai polkupyörää uuden liiton lapselleen?)

Sitä nyt en ymmärrä että jostain uninallesta tai vaatekappaleesta tapellaan ettei sitä saa viedä toisen vanehmman luo (paitsi silloin jos äiti kerää isän hankkimat vaatteet kotiinsa eikä anna viikonlopuiksi mukaan kuin juuri päällä olevat vaatteet, silloin ymmärrän että isä haluaa kerätä lapselle luokseen oman vaatevaraston joka ei sitten kulkeudu äidille). Mutta vaikka tuo polkupyörä voi olla kiva olla kummankin vanhemman luona jotta lapsi pääsee paremmin liikkumaan jne.

Jaa-a. Mitenhän tuo on. Eikö ole helpompaa, jos lapsella on kummassakin paikassa omat vaatteet yms tarvikkeet?
Mie oon säilöny lähes kaiken esikoiseni vaatteet (lukuuottamatta niitä, mitkä olen antanu lainaksi ja mitkä olen antanu pois). Esikoiseni on aina asunu mun kans ja vasta alkanu isällään vierailla pitempiä aikoja (millon nyt isää sattuu kiinnostamaan), niin olen luottanu siihen, että exällä on vaatteita lapselle.
Vastikään kävi niin, että muutama vaate jäi exälle ja pieniä tuli sieltä mukana. Yritin palauttaa, mutta tuli takas. Mitäs lapsi niillä pieneksi jääneillä vaatteilla, vaikka hänellä onkin pikkusisarus?

Jonkun aikaa sitten exä oli vaatimassa lapselle pieneksi jäänyttä pyörää vietäväksi sinne (välimatka ei todellakaan ole mikään lyhyt, siinä säästetään lasta ettei hänen tarvi pienen iän takia raahata vaatteita edestakas), että laps sais siellä ajella pyörällä. Mie vain siihen totesin, että onhan se kumma jos exä ei voi ostaa lapselle sopivaa pyörää sinne. Luulis ettei käytettynä maksa niin paljoa. Miksi lapsen pitäs siellä ajaa pienellä pyörällä, kun hän ei täälläkään aja?

Kyllä ne vaatteet on yleensä lapsen. Mie oon suurimman osan vaatteista ostanu ja maksan lähinä muutenkin suurimman osan kuluista. Kahton myös oikeudekseni päättää pieneksi jääneistä vaatteista, jos olen ne ostanu. Jos vaatetta tulee isän puolen suvulta, niin tokihan niitä voi kierrättää, mut kun etäkodissa on vain toista sukupuolta ja meidän kodissa toista sukupuolta, nii vaatteet ei käy yksiin. Enkä mie usko, et exän nyxä huolis edes meidän lapsella käytettyjä vaatteita.

Miten KEHTAAT puhua täällä tuollaista pjaskaa???????
Asiat voi selvittää muutenkin kuin jollain yleisellä keskustelupalstalla, sitäpaitsi tuo sun kirjootukses oli niin täynnä bullshittiä ettei ole tosikaan, tiedät sen itsekin!!!
Laitetaampa sitten asiat uuteen järjestykseen, mitähän sun mieheskin tykkää siitä että tilität täällä meidän lapseen asioita????

Alkuperäinen kirjoittaja EI VOI OLLA TOTTA!!!!:
Miten KEHTAAT puhua täällä tuollaista pjaskaa???????
Asiat voi selvittää muutenkin kuin jollain yleisellä keskustelupalstalla, sitäpaitsi tuo sun kirjootukses oli niin täynnä bullshittiä ettei ole tosikaan, tiedät sen itsekin!!!
Laitetaampa sitten asiat uuteen järjestykseen, mitähän sun mieheskin tykkää siitä että tilität täällä meidän lapseen asioita????

Onks tää sun aloittama ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1555748#m17884086

???

Yhteistyössä