A
alkuperäinen
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja erilliset makuuhuoneet saisi yleistyä käytäntönä..:Ok, ap on mielestäsi epäreilu. Onko sinun mielestäsi sitten kohtuullista, että mies ei yritäkään tehdä kuorsaukselleen mitään? Sen lisäksi että kuorsaaminen estää ap:tä nukkumasta, hän mainitsi myös olevansa huolissaan miehensä terveydestä. Onko reilua sellainen välinpitämättömyys, että pelkkää omaa itsepäisyyttään aiheuttaa läheiselleen turhaa huolta? Onko mielestäsi kohtuullista, että mies tekee lattiallanukkumiskommenteillaan mahdottomaksi minkään muidenkaan suhteen ongelmakohtien selvittämisen?Alkuperäinen kirjoittaja tulppatäti:En edelleenkään ymmärrä, miksi miestä rangaistaan asiasta, jonka hän tekee unissaan... minusta on törkeää töniä kymmeniä kertoja toista hereille ja pistää toinen nukkumaan lattialle sen takia, että SINÄ et saa unta.
Toista on erittäin vaikea muuttaa (ainakaan käskemällä), paras lähteä itsestä ja miettiä mitä itse voisi asialle tehdä. Kunnon silikonikorvatulpat, punkka olkkariin, ovi kiinni ja olen varma, että saat nukkua yösi.
Ei ole kovin suuri ongelma oikeasti parisuhteessa tuo kuorsaaminen ellei siitä sellaista tee. Mutta epäilen edelleen että teidän ongelmat ovat ihan jossain muualla kuin kuorsaamisessa. Jos suhde muuten on hyvä, ei yksi kuorsaaminen aiheuta tuollaista haloota.
Ja alkuperäiseen kysymykseen: Kyllä, minusta vaadit liikaa.
Tosiaan jatkuva tulpat päässä nukkuminen ei välttämättä tee kovin hyvää korville. Lääkärithän eivät suosittele edes päivällä nukkumaan joutuvia vuorotyöläisiä käyttämään jatkuvasti tulppia, ellei se ole aivan välttämätöntä riittävän unen saamiseksi (liian vähäinen yöuni kun on terveysriski myöskin eikä edes sieltä pienimmästä päästä).
Ihme juttuihin ihmiset sitten rakkauden liittävätkin, tämän huomasin jo tuolla yhteinen tili -keskustelussa. Vissiin tyyppi jolla on erityisen hyvät unenlahjat on sitten automaattisesti jotenkin parempi ja rakastavampi ihminen kuin huonouninen kerta kuorsaajan vieressä unen saaminen on vaan rakkauden määrästä kiinni. Voihan sitä tietty kaikenlaista keksiä saadakseen tuntea itsensä paremmaksi kuin muut ihmiset...
Kiitos rohkaisevista kommenteistasi. Tulppatädin teksti todella syyllisti minua. Nukun jo korvatulpat korvissa joka yö. Meidän suhteessamme on paljon ongelmia. Kuorsaus on niistä yksi. Mies ei halua hakea ratkaisua muihinkaan ongelmiin, vaan hän syyttää kaikesta minua ja sitä, että hän ei saa nukkua makkarissa. Kirjoitin jo aiemmin, että maksan muutenkin enemmän tämän talouden menoista, joten en aio ruveta miehen kuorsauksen takia ostamaan vuodesohvaa olohuoneeseen. Minulla ei yksinkertaisesti ole varaa siihen. Eikä meillä ole varaa muuttaa isompaan asuntoonkaan.