Vääntäkää rautalankaa tukiasioista tyhmälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
Isä ansiosidonnaisella, äiti osa-aikatyössä. Lapsi menee tarhaan koska tulee halvemmaksi viedä hoitoon kuin hoitaa kotona. Perustelu on että ansiosidonnaisesta vähennetään kotihoidontuki.

Mutta eihän silloin jos lapsi on tarhassa niin saa mitään kotihoidontukea? Kuin korkeintaan sen 70e/kk osittaisen kotihoidon tuen. Vai voiko saada hoitolisää vaikka lapsi on osapäiväisesti/osan viikkoa hoidossa?

Mikä kohta tässä on se mitä minä en tajua?

Et voi saada sentin latia minkään sortin kotihoidon tukea, jos lapsi on kunnallisessa hoidossa päivänkään kuukaudesta.

Ja varaudu saamaan paskaa niskaasi täällä palstalla. :xmas: Vai onko kyseessä joku tuttavaperhe?

Tai onko kellään mitään kokemusta tuosta että ansiosidonnaisesta vähennetään kotihoidontuki

eikö se ole ihan sama jos vaikka 1000e -314(kotihoidontuki) + 314 kotihoidotuki joka maksetaan Kelasta?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tai onko kellään mitään kokemusta tuosta että ansiosidonnaisesta vähennetään kotihoidontuki

eikö se ole ihan sama jos vaikka 1000e -314(kotihoidontuki) + 314 kotihoidotuki joka maksetaan Kelasta?

Juu se on +-0, ihan sama ottaako kelasta vai liitosta sen rahan.

Jostain olen kuullut että kuntalisää ei vähennettäisi tuosta liiton rahasta, pitääkö se paikkansa?

Mun on nyt vaikea käsittää miten tuttavaperheelle lapsen vieminen hoitoon säästää monta sataa euroa.

Siis että vaikka hoitopaikka olisi ilmainen, niin ei se kai sen halvemmaksi tule kuin kotihoito(jos vanhempi on joka tapauksessa kotona)? Vai tuleeko?

No väheneehän siinä lapsen ruokkimiseen kotona menevät kulut ihan huomattavasti, samoin kuin veden kulutus kun käy vessassa ja pesee käsiä hoidossa eikä kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Siis että vaikka hoitopaikka olisi ilmainen, niin ei se kai sen halvemmaksi tule kuin kotihoito(jos vanhempi on joka tapauksessa kotona)? Vai tuleeko?

No väheneehän siinä lapsen ruokkimiseen kotona menevät kulut ihan huomattavasti, samoin kuin veden kulutus kun käy vessassa ja pesee käsiä hoidossa eikä kotona.

Useammalla satasella????

Yhteistyössä