vähän pahaa mieli tullut Virossa

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
Kun kävin mummon luona:(
Hän on laihtunut niin paljon,tosi vanhaa näköinen yksinäinen,eikä ketään ole joka auta hänelle,vain yks nainen tuo hänelle kaupasta ruokaa ja sekin hän tee sen takia kun saa häneltä joka kerta 500kruunua eli 30 euroa,sielä kaikki toimi Virossa niin huonosti,aina jos on vanhaa ihminen niin pärjää prkle itse,kukaan ei susta välitä.
Hän on itkenyt ihan kokoajan,miten hän kaipaa oma poika(mun isä ) sekä aviomiestä,paitsi lasta toki enemmän,hänelle se on niin vaikea kestää ja vaikea olla ihan yksin 24/7,kun hän ei pääse edes ulos kun jalat ei toimi :ashamed:
Sääliks käy....
Hän kertoi myös tarinaa että hän on menettänyt esikois poika,kun silloin oli pakko tehdä töitä ja lapsi oli hoidossa jossain ja sai keuhkoputkentulehdus,eikä kukaan halunut hoita ja silloin kun he lähtivät Tallinnaan autolla niin poika kuoli syylissä :'( ja hänellä meni niin pää sekaisin hautajaisen jälkeen että hän juoksi yöllä hautausmaalle lappin kanssa ja yritänyt saada poika sieltä,kun niin kaipanut pientä,mutta poliisi vei hänet :(
aika huono tuuri ja pelottava elämää joskus :ashamed:

: (

Suomessakin on paljon yksinäisiä vanhuksia joilla lapset kaukana, kuten myös muualla maailmassa.

Millaiset vanhainkodit virossa on? Onko siellä yksityisiä hoitokoteja tai vastaavia.

Olisiko hänen parempi sellaisessa? Saisi ruuan ja hoitoa ja seuraa.
Jos löytäisitte jonkin hyvän paikan hänelle ja avustaisitte kuukausimaksuissa vai onko ne mahdollista saada eläkkeestä maksettua?

En voi tuoda Suomeen ei se ole noin helppoa:(

ja Virossa ne kaikki vanhustenkodit,niin huonoja,hoitajat huuta jos joku ei kuuntelee tai tee,sielä kaikki kuolevat tuskaan ennen aika,toki ehkä rahalla saa hyvää hoitoa,mutta sekin maksaa prklesti

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:

Suomessakin on paljon yksinäisiä vanhuksia joilla lapset kaukana, kuten myös muualla maailmassa.

Millaiset vanhainkodit virossa on? Onko siellä yksityisiä hoitokoteja tai vastaavia.

Jos löytäisitte jonkin hyvän paikan hänelle ja avustaisitte kuukausimaksuissa vai onko ne mahdollista saada eläkkeestä maksettua?

aivan. Täällä aikalailla kertoilet älyttämöstä tuhlauksesta niin olisikohan mahdollista sponssata hieman mummon hyvinvointia.

mulle teki pahaa,kun vaan kuvitelen hänen tuska ja kun vielä näin kaikki omilla silmillä,niin olo tuli ihan prklen huono,sekä oli isän hautausmaalla ja isoisän enkä pystynyt olla kuin yks minutti,jotenkin niin huono olo tuli ja kun mä vielä mummolta sain viimeiset isän lahjat joka hän halusi tänne tuoda mutta kuoli

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:

aivan. Täällä aikalailla kertoilet älyttämöstä tuhlauksesta niin olisikohan mahdollista sponssata hieman mummon hyvinvointia.

ei se mulle ole ongelmia,mutta ongelmia on Virossa ja asuntokin menee mitä hän pelkkä,sekä muuten sielä on vaan ongelmia ja paljon(en jaksa kertoa kaikki ).... ja mistä mä voin olla varma että hän saa hyvää hoitoa

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eikö sun siskos asu siellä??? Miksei hän huolehdi mummosta?

Hän asuu eri kaupungissa sekä he molemmat käyvät töissä ja pakko asuntolainoja sekä muut laskut maksaa ja töitä tehdä,toki hän käy niin usein kuin pystyy

tietysti meidän suomalaisten pitäisi pitää kaikista maailman mummoista huoli ja sääliä heitä , pidä itse hänestä huoli, ei kai se meidän ongelma ole. On meillä omatkin mummot huolehdittavana.

Ei tipu sääliä.

Tee sitä työtäsi ahkerammin jotta saat mummollesi rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja itsekin olen:
ja pysy siellä kaikkine mummoinesi

Onpas typerä kommentti! :(
Kannattaa muuten miettiä monienkin täällä, että miksi Savanna ärsyttää. Yleensä sanotaan, että kaikki mikä ärsyttää, liittyy jollakin tapaa omaan itseen. Täten peiliin katsominen ja itsensä tutkiskelu kannattaa. Saattaa ymmärtää samalla, että jokaisella on oikeus olla ja elää sellaisena kuin on, eikä muiden elämästä ja olemisesta tarvitse olla mitään mieltä.

Eletään ja annetaan toisten elää!

Kyllä munkin mielestä oma perhe on se, jonka kuuluu isovanhemmistaan huolehtia.

Eikä kiitos tänne enää ketään rajan toiselta puolelta, niitä on jo ihan tarpeeksi ja ainakin meilläpäin on kaikki lieveilmiöt nähtävissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä munkin mielestä oma perhe on se, jonka kuuluu isovanhemmistaan huolehtia.

Eikä kiitos tänne enää ketään rajan toiselta puolelta, niitä on jo ihan tarpeeksi ja ainakin meilläpäin on kaikki lieveilmiöt nähtävissä.

jätät viikon shoppailut ja viet mummon vaikka vambola sipelgasiin, luulis sen verta sullakin järkee olevan että tuolla sun ostosmanialla voisit maksaa mummosi vaikka hotelliin virossa asumaan loppu iäksi

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
jätät viikon shoppailut ja viet mummon vaikka vambola sipelgasiin, luulis sen verta sullakin järkee olevan että tuolla sun ostosmanialla voisit maksaa mummosi vaikka hotelliin virossa asumaan loppu iäksi

että ihminen täällä jatkuvasti kehuu mitä ostellaan ja miten on hieno talo ja on uudet pidennykset hiuksissa ja ja ja ja ja ..

sitten kehtaa tulla valittamaan että mummo kuolee suurinpiirtein nälkään.

kohtuus..se kohtuus..

siksi juuri ärsyttää tuo savanna kun se on niin yksinkertainen ja typerä näissä asioissa. Odottaa nyt varmaan että kerätään kolehti sen mummolle. Hah.

mä en kans ymmärrä kun oot noin varakas savanna et miks ihmees et maksa mummolles hyvää hoitopaikkaa jossain kivassa yksityisessä hoitokodissa? ja miten se niin vaikeeta on saad tänne suomeen joku sieltä virosta? tiedän paljonki et on muuttanut sinne ja tänne eikä ole mikään kummoinen juttu eikä tosiaan vie 5 vuotta hoitaa paperityöt! tekosyitä sanon minä.

:)

Mikä se on ja miten mä hänet kerro vien jos hän ei osaa edes kävellä?Miksi pitää elää hotelissa jos hänellä on oma iso asunto,etkö tajua että ongelma on että hän on liian yksinäinen,masentunut,ketään ei ole joka huolehdi hänestä,mutta hei te jotka ajattelette että mä tänne mummo,niin mä olisin tuonut mielelläni koska olisin pystynyt auta jos olisin lähellä häntä,mutta ei hän edes suostu itse kun hän halua että hän tulee haudattu pojan ja aviomiehen kans ihan lähellä ja sekin hän tiilasi jo itselle etukäteen

Yhteistyössä