Vähempilahjaiset tekee paljon lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luonnonvalintaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Totta toinen puoli tässäkin asiassa. Yleensä juuri ne lisääntyy holtittomasti joiden ei pitäisi!

Just. Mulla 4 lasta ja meillä on ihan tasapainoinen elämä.. että mä en näe mitään syytä miksi ei MUN pitäisi... painotan sanaa MUN, jottei taas lueta yleistykseksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
:laugh: :laugh: :laugh: mites totaa ku mullaki 4 lasta, ja kun en mä oo mikään alkoholi ongelmainen.. en oo koskaan ollu.. miten mulla sit voi ton teorian mukaan olla näin monta lasta?? Hmm , kerrohan ap fiksumpana, jooko? :saint:

Sä et uskalla astua oikeeseen tuottavaan maailmaan vaan teet aina uuden lapsen että voit olla kotona hyvällä omalla tunnolla sitä hoitamassa. Tai sitten teet lapsia koska nautit siitä että saat tuntea itsesi tarpeelliseksi. Vai onko sulla joku parempi syy siihen lapsen tekoon.

Rakkaus omiin lapsiin, ja hei, olen ollut töissä aina joka välissä, en oo ollut vaan omieni kanssa ;) Ja mulla itellä ei ole kuin 1 veli, olisin suunnattoman onnellinen jos mulla olis itsellä enemmän sisarruksia..

että toi sun teorias on kyllä aika syvältä.. :laugh:

Toi jo kertoo ihmisen tietämättömyydestä, kun se väittää että teoria ei päde jos ei se HÄNEN kohdallaan päde. Kun mulla ei oo napaa, niin ei kellään muullakaan ole...

Tarkoitin kyllä ihan itseäni, että mun kohdalla toi teoria ei päde. Et sori nyt sitten vaan. Ei kukaan voi tulla mulle sanomaan että sen takia sulla on 4 lasta kun olet vähä-älyinen ja pakenet uraa ym. Kyllä MUN motiivit lapsiin on ihan eri.
Ja ps. Kyllä mä töitäkin ehdin vielä tekemään ja veroja maksamaan .. oon vasta 29! Että älä huoli.

Mikset sä sitten kirjoittanut niin että se ei päde SUN kohdallasi? Mikä esti?

no jos mä kerron itsestäni ja omasta tilanteestani, niin älykäs ihminen tajuaa muutenkin, ilman että rautalangasta on väännettävä ;)

Älykäs ihminen ymmärtää asiat níin kuin ne on kirjoitettu eikä lähde tulkitsemaan omin päin asioita B) .

Me olemme miehen kanssa myös miettineet, että näin se tosiaankin on, ihan analyyttisesti ja järjellä ajatellen.

Tuttavaperheissä (melkeinpä jälestään pelkästään korkeasti koulutettua porukkaa) on yksi tai maksimissaan kaksi lasta. Meillä on yksi. Eli periaatteessa koulutettujen vanhempien suhteen käy monesti niin, että lapsia ei tehdä edes vanhempia vastaavaa määrää, jolloin vähemmän koulutettujen vanhempien osuus väestömäärän ylläpitämisessä korostuu koko ajan. Joten pikainen laskutoimitus osoittaa, että ei ap ihan hakoteilläkään ole.

Swing kommentoi, että älykkyyttä on monenlaista. Näinhän se on. Mutta on myös todettu, että esimerkiksi koulutus korreloi aika hyvin vanhempien koulutuksen kanssa. Myös harvempi ns. perinteisesti älykäs ihminen on tyytyväinen suorittavan tason työssä eli todennäköisesti hän on hakeutunut koulutukseen ja parempaan ammattiin ja siirtää koulutusta eteenpäin myös lapsilleen.

Jostain luin tutkimuksen, että lapsi ei voi olla älykkäämpi kuin äitinsä eli väistämättä ihmiskunta kyllä tyhmenee, jos tämä pitää paikkansa...

Palstatoverit hyvät, ei kaikesta kannata provosoitua vaan näitä asioita voi miettiä ihan analyyttisestikin ilman sen kummempia tunteita...

Totta toinen puoli tässäkin asiassa. Yleensä juuri ne lisääntyy holtittomasti joiden ei pitäisi!

Just. Mulla 4 lasta ja meillä on ihan tasapainoinen elämä.. että mä en näe mitään syytä miksi ei MUN pitäisi... painotan sanaa MUN, jottei taas lueta yleistykseksi :)

En tarkoittanut JUURI sinua, vaan yleisesti ottaen esim. alkoholistit ja narkkarit ym. :headwall: joiden ei pitäisi lisääntyä niin lisääntyvät holtittomasti!

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
:laugh: :laugh: :laugh: mites totaa ku mullaki 4 lasta, ja kun en mä oo mikään alkoholi ongelmainen.. en oo koskaan ollu.. miten mulla sit voi ton teorian mukaan olla näin monta lasta?? Hmm , kerrohan ap fiksumpana, jooko? :saint:

Sä et uskalla astua oikeeseen tuottavaan maailmaan vaan teet aina uuden lapsen että voit olla kotona hyvällä omalla tunnolla sitä hoitamassa. Tai sitten teet lapsia koska nautit siitä että saat tuntea itsesi tarpeelliseksi. Vai onko sulla joku parempi syy siihen lapsen tekoon.

Rakkaus omiin lapsiin, ja hei, olen ollut töissä aina joka välissä, en oo ollut vaan omieni kanssa ;) Ja mulla itellä ei ole kuin 1 veli, olisin suunnattoman onnellinen jos mulla olis itsellä enemmän sisarruksia..

että toi sun teorias on kyllä aika syvältä.. :laugh:

Toi jo kertoo ihmisen tietämättömyydestä, kun se väittää että teoria ei päde jos ei se HÄNEN kohdallaan päde. Kun mulla ei oo napaa, niin ei kellään muullakaan ole...

Tarkoitin kyllä ihan itseäni, että mun kohdalla toi teoria ei päde. Et sori nyt sitten vaan. Ei kukaan voi tulla mulle sanomaan että sen takia sulla on 4 lasta kun olet vähä-älyinen ja pakenet uraa ym. Kyllä MUN motiivit lapsiin on ihan eri.
Ja ps. Kyllä mä töitäkin ehdin vielä tekemään ja veroja maksamaan .. oon vasta 29! Että älä huoli.

Mikset sä sitten kirjoittanut niin että se ei päde SUN kohdallasi? Mikä esti?

no jos mä kerron itsestäni ja omasta tilanteestani, niin älykäs ihminen tajuaa muutenkin, ilman että rautalangasta on väännettävä ;)

Älykäs ihminen ymmärtää asiat níin kuin ne on kirjoitettu eikä lähde tulkitsemaan omin päin asioita B) .

ok, mut tää on keskustelupalsta ja yleensä ihmisillä on asiassa kuin asiassa tapana täällä kertoa omia kokemuksiaan ja kantoja asiaan, niinhän muutkin minunkin lisäksi tässä pinossa teki. Mut hei. Mitä sä nyt mut otit hampaankoloos.. jos sua häiritsee jotenkin että mulla on 4 lasta enkä koe olevani mitenkään vähä-älyinen, niin olen syvästi pahoillani. :) Fiksu ihminen ei tuomitse toisia sen perusteellla, montako on lapsia. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja No onhan se noin:
Me olemme miehen kanssa myös miettineet, että näin se tosiaankin on, ihan analyyttisesti ja järjellä ajatellen.

Tuttavaperheissä (melkeinpä jälestään pelkästään korkeasti koulutettua porukkaa) on yksi tai maksimissaan kaksi lasta. Meillä on yksi. Eli periaatteessa koulutettujen vanhempien suhteen käy monesti niin, että lapsia ei tehdä edes vanhempia vastaavaa määrää, jolloin vähemmän koulutettujen vanhempien osuus väestömäärän ylläpitämisessä korostuu koko ajan. Joten pikainen laskutoimitus osoittaa, että ei ap ihan hakoteilläkään ole.

Swing kommentoi, että älykkyyttä on monenlaista. Näinhän se on. Mutta on myös todettu, että esimerkiksi koulutus korreloi aika hyvin vanhempien koulutuksen kanssa. Myös harvempi ns. perinteisesti älykäs ihminen on tyytyväinen suorittavan tason työssä eli todennäköisesti hän on hakeutunut koulutukseen ja parempaan ammattiin ja siirtää koulutusta eteenpäin myös lapsilleen.

Jostain luin tutkimuksen, että lapsi ei voi olla älykkäämpi kuin äitinsä eli väistämättä ihmiskunta kyllä tyhmenee, jos tämä pitää paikkansa...

Palstatoverit hyvät, ei kaikesta kannata provosoitua vaan näitä asioita voi miettiä ihan analyyttisestikin ilman sen kummempia tunteita...

niin. Olen samaa mieltä.

En tarkoittanut JUURI sinua, vaan yleisesti ottaen esim. alkoholistit ja narkkarit ym. :headwall: joiden ei pitäisi lisääntyä niin lisääntyvät holtittomasti!

Se on totta. Jos on lapsen turvallisuus ja hyvinvointi taattu, mikäs siinä. Mutta sit just näitä ihmisiä ketkä ei edes itsestään kykene huolehtimaan, miten ne voi huolehtia lapsista :/

No, siinä mielessä olen samaa mieltä, et pidemmälle kouluttautuvilla on vähemmän lapsia. Eihän ne ehdi niitä tekeen. Mut ei se tee niistä välttämättä älykkäämpiä. Meilläkin on töissä monta insinööriä, jotka on tosi, tosi tyhmii. Siis ihan käsiä, jossain perusasioissa. Välillä on niin et liika koulunpenkillä istuminen karsii toisia, yleensä peruselämäntaitoja. Välttämättä, vähemmän kouluttautunut ei ole tyhmempi, vaan on kiinnostunut enemmän perheen perustamisesta kuin koulussa istumisesta.
Tälläset vertailut on toisaalta tosi vitsejä. Kuka, mikä ja missä määritellään TODELLINEN älykkyys ja viisaus ? Meitin koirakin on tosi älykäs ja sekin on saanut jo 7 pentua, eikä oo käynyt kouluja !

Alkuperäinen kirjoittaja huvittunut:
No, siinä mielessä olen samaa mieltä, et pidemmälle kouluttautuvilla on vähemmän lapsia. Eihän ne ehdi niitä tekeen. Mut ei se tee niistä välttämättä älykkäämpiä. Meilläkin on töissä monta insinööriä, jotka on tosi, tosi tyhmii. Siis ihan käsiä, jossain perusasioissa. Välillä on niin et liika koulunpenkillä istuminen karsii toisia, yleensä peruselämäntaitoja. Välttämättä, vähemmän kouluttautunut ei ole tyhmempi, vaan on kiinnostunut enemmän perheen perustamisesta kuin koulussa istumisesta.
Tälläset vertailut on toisaalta tosi vitsejä. Kuka, mikä ja missä määritellään TODELLINEN älykkyys ja viisaus ? Meitin koirakin on tosi älykäs ja sekin on saanut jo 7 pentua, eikä oo käynyt kouluja !

Itse vähemmän kouluttautuneilla tuntuu aina olevan suurempi tarve puolustaa omaa näkemystään kuin pidemmälle kouluttautuneilla...

On meidänkin koiramme älykäs, mutta en lähtisi kuitenkaan vertaamaan sen älykkyyttä ihmisen vastaavaan ; )

Jep, ihmiskunta kulkee kohti tuhoaan ja näin se on tehnyt siitä lähtien kun aikoinaan laskeuduimme alas puusta. Perimämme rappeutuu kun elämään selviytyvät muutkin kuin vahvimmat, lääketieteen keinoin käydään loputonta ja toivotonta kilpajuoksua luonnon armottomuuden kanssa, epätoivoista taistelua välttämätöntä vastaan.
Emmekö me länsimaissa asuvat siis käyttäydy nimenomaan kaikkein luonnottomimmin? Emmekö me siis ole suurimmat syylliset geneettiseen rappioomme?

On maailma mennyt mallilleen, kun vain valioyksilöt saa lisääntyä. Kait se täytyy tähänkin kehitellä joku systeemi, että testataan kenen geenit saavat lisääntyä ja kenen ei. Eli että löydetään ne ap:n kaltaiset neropatit, joiden on sitten PAKKO tehdä 10 lasta, jotta saadaan Suomeen lisää valiojoukkoa.
Lahjoja on monia, jokaisella jotakin. Ihminen voi sentään olla fiksu(toisin kuin eräät!), vaikka ei oliskaan niin hyvin numeroin päässyt koulua läpi tai olis niin suurta himoa luoda sitä huippu uraa.

Lue vähempilahjainen?????
Et siis ymmärtänyt ? Siksi kai sulla ne 4

Alkuperäinen kirjoittaja :

Lue vähempilahjainen?????
Et siis ymmärtänyt ? Siksi kai sulla ne 4

ok, lukihäiriö sit varmaan, mut silti.. SÄ et ole kyl mikään tulkitsemaan lapsimääriä ja ihmisten lahjoja.. ku jokaisella kuitenkin joku lahja on. ;) Mikäs omas on, ja montako lasta? :whistle: ;)

Alkuperäinen kirjoittaja huvittunut:

Sanoissasi on totuuden siemen. Lisäksi pelkän lähipiirin perusteella on turha tehdä pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Asiaan vaikuttavia syitä voi olla useita, esim. ympäristön antama esimerkki.

Koulutuksen ja älykkyyden korrelaatio ei ole ilmeinen. Ainakin yliopistotason koulutuksen voi suorittaa varsin helposti, vaikka omaisi vain perustason älykkyyden. Korkean koulutuksen valitsevat yleensä urasuuntautuneet ihmiset, jotka eivät voi panostaa lapsiin niin paljoa ellei toinen huoltaja keskity lapsiin. Itse olen iloinen poikkeus, jolla on kolme lasta. Tosin akateemisuudesta huolimatta en ole urasuuntautunut, satun vain rakastamaan oppimista.

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti harmaantui:
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri Kaarina:
Tuolla toisessa katjussa kävi (ymmärtääkseni) selväksi että älykkäät on usein sosiaalisesti lahjattomia. Ehkä siksi ne ei saa niin paljon lapsia?

Ehkäpä näin ;)

Tai kompensoivat sosiaalista kyvyttömyyttään seksisuhteilla, joista syntyy lisää älykkäitä ihmisiä? :saint:

Mitä pahaa on muuten tuntea itsensä tarpeelliseksi?? Eikö me jokainen haluta olla tarpeellisia? Ja eikös sen parempi, jos vielä itse muksunsa hoitaakin eikä vie niitä viemään niitten "tuottavassa asemassa olevien vanhempien" lasten hoitopaikkoja... Niin, ja mulla on 3 lasta, ei oo alkkis- eikä muitakaan ongelmia. Mulla on hyvä työpaikka, mutta mikään kiire sinne ei ole. En ole korvaamaton siellä niinkuin nyt vauvan kanssa kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[
Koulutuksen ja älykkyyden korrelaatio ei ole ilmeinen. Ainakin yliopistotason koulutuksen voi suorittaa varsin helposti, vaikka omaisi vain perustason älykkyyden. Korkean koulutuksen valitsevat yleensä urasuuntautuneet ihmiset, jotka eivät voi panostaa lapsiin niin paljoa ellei toinen huoltaja keskity lapsiin. Itse olen iloinen poikkeus, jolla on kolme lasta. Tosin akateemisuudesta huolimatta en ole urasuuntautunut, satun vain rakastamaan oppimista.

Akateemisuus ja urasuuntautuneisuus korreloivat minusta varsin harvoin. Akateemisuuden kautta itsensä määrittävät ovat varsin usein suorittaneet perinteisen yliopistotutkinnnon, ei esimerkiksi kaupallista, oikeustieteellistä tai teknistä (esim. tuta), ja noilla aloilla se "ura" on vähän niin ja näin. Itsekin olen akateeminen tutkinnon puolesta ja jollain tasolla urasuuntautunutkin, mutta en ole koskaan ajatellut korkean koulutuksen johtavan siihen, etten voi panostaa lapsiin.

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:

Mitä pahaa on muuten tuntea itsensä tarpeelliseksi?? Eikö me jokainen haluta olla tarpeellisia? Ja eikös sen parempi, jos vielä itse muksunsa hoitaakin eikä vie niitä viemään niitten "tuottavassa asemassa olevien vanhempien" lasten hoitopaikkoja... Niin, ja mulla on 3 lasta, ei oo alkkis- eikä muitakaan ongelmia. Mulla on hyvä työpaikka, mutta mikään kiire sinne ei ole. En ole korvaamaton siellä niinkuin nyt vauvan kanssa kotona.

Mielestäni erittäin hyvin kiteytit asian. Näin se on. :)

Minulla on ammattitutkinto, enempää en ole halunnut kouluttautua. 2 biologista lasta ja kaksi sijoitettua lasta. Olen halunnut antaa aikaani lapsille. Enempää biologisia lapsia en pysty terveydellisistä syistä tekemään. Sijaislasten myötä olen saanut antaa sylini tarvitsevien käyttöön ja antaa lapsille mahdollisuuden väkivallattomaan, päihteettömään, onnelliseen elämään. Varmasti näitä lapsia tulee ajan myötä lisää, kriisisijoituksessa heitä on välissä tiuhaankin, mutta siirtyvät sitten muihin perheisiin.

Näin minä olen halunnut elämäni viettää ja vietän:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaa, mä luulin että vain hyvätuloisilla on varaa tehdä paljon lapsia.

Sitten nämä miljonäärit lellivät ja lahjovat lapsensa rahalla ja niistä tulee tosi kelvollisia kun aina saa mitä halutaan ja sitten kun ei enää ole niitä raha hanoja niin ovat pissit housuissa katuojassa.