Vaikea paikka, mielipiteitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Meille tuli tänään kirje, jolla peritään yhden mun ystävän miehen velkoja mun mieheltä, maksamatta ovat siis jääneet tuolta ystävän mieheltä velat ja mies on takaamassa niitä ollut. Ne on sellasia ihmisiä, että vaihtavat puhelinnumeroitaan kuin sukkia, joten voimassa olevaa numeroo meillä ei ollut tuolle velalliselle itselleen, joten soitin mun ystävälle että välittää tietoa asiasta: ihmettelin, kun ollaan tässä nähty kuitenkin ja kaikkea, eikä ole maininnut ett olisi jäänyt maksamatta tai mitään erityistä muutenkaan, ett mahtaako olla tietoinen asiasta ylipäätään ja jos/kun on, niin miten jatkossa toimitaan. No tää mun ystävä oli soittanut miehelleen joka oli sitt luvannut ottaa yhteyttä meihin, ja sanoi mulle epäiltyään ensin laskun oikeellisuutta, mun kertomaa yleensä ja sitä, että se olisi heidän aiheellista maksaa, että jos annettaisiin miesten nyt keskenään hoitaa asia, vähän tyyliin että sori mutt ei makseta, mutt ollaan siltä kavereita eiks je?

Mulla keitti.... |O

No nyt mun mies on päivän ootellut sitä hänen miehensä puhelua, arvatkaa kuuluuko.... :kieh: :kieh:

Edelleenkö mun pitäisi antaa olla ja "annetaan miesten nyt hoitaa omat juttunsa"?

Meillä sattuu olemaan yhteinen elämä, joten ei mun mielestä kyllä ainakaan meillä tämä ole miehen oma juttu, ja kerta hänen miehensä ei ilmeisesti ota kantaa, niin kyllä mä nyt vähän kuin odotan että tää mun kaveri sitten ottaa. Vai odotanko ihan väärin?

V*ttu ett ottaa päähän..

Toi lasku on siitä alkuperäisestä summasta (siis ollut ihan pikkuluotto silloin) yli kolminkertaistunut, eikä kumpikaan niistä ole puhunut maksamattomista laskuista mitään. :/

paha tilanne..eiks sun miehelle oo tullu takaajana mitään tietoa,että laskua ei ole maksettu?siis heti kohta eräpäivän jälkeen?
toivottavasti saatte sen miehen kiinni ja maksamaan laskunsa! :/

Tosta syystä mä tai me ei koskaan tulla takaamaan KENENKÄÄN muiden lainoja kuin omamme ja joskus tulevaisuudessa lastemme (varauksella... sen näkee, mikä tilanne on silloin).

Mun isä takas aikoinaan serkkuni autolainan. Sai samanlaisen kirjeen kotiin... Mut mun isällä on tuota auktoriteettiä... :laugh: muistan vieläkin, kun meni lankoja pitkin serkun päähän pistämään kundin ojennukseen. =) Maksoi poika autolainansa sen jälkeen aina ajallaan. :saint:

Tyhmyydestä sakotetaan.Mun ex takas aikoinaan lainan ja makseli sitä sitten 14 vuotta.Perittyä ei ole saanut latiakaan alkuperäiseltä velalliselta.Velan ottaja harrastaa ravihevosia ja ajelee hienolla autolla ja asuu komeassa talossa.Vaan kun mitään ei ole omissa nimissä niin eipä mitään ole tehtävissä.Nyt kun tuli se uusi laki että velat vanhenee 15 vuodessa niin saamatta jää nekin rahat.
Sen exäni oppi kantaapään kautta ettei enää koskaan mene takaamaan kenenkään lainaa.

Toodella pa**a tilanne.
Takaajan on vain maksettava, jos velallinen ei sitä tee.
Tuo heidän käytös vaikuttaa kyllä pahasti siltä, että maksumiehiksi jäätte.
Minä lähtisin sen laskun kanssa just heti heidän oven taakse selvittämään asiaa, en jäisi mitään soittoja odottelemaan.

Ikävä juttu, mutta tollainennse tilanne on pahimmassa tapauksessa kun takaajaksi ryhtyy :/
Tiedän ihmisiä, jotka ovat joutuneet tosi kuseen itse maksujen kanssa, kun ovat taanneet veljensä tai jopa äitinsä lainat eikä näistä oo maksajiksi ollut...

Alkuperäinen kirjoittaja Mirah22:
Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Tota se sitten on takaajaksi ryhtyy.Itse en ryhdy kenellekkään,silloin voi olla oma paska ojassa ja syvällä.

Kukaan ei varmaan tässä maassa osta enää esim taloa, jos kukaan ei rupee takaan..??

Vähän ohi, mut on pakko huomauttaa, et ei talon ostoon välttämättä tarvita takaajaa. ;)

Tota se sitten on takaajaksi ryhtyy.Itse en ryhdy kenellekkään,silloin voi olla oma paska ojassa ja syvällä.

Kukaan ei varmaan tässä maassa osta enää esim taloa, jos kukaan ei rupee takaan..??

Ei asuntolainaan välttämättä takaajia tarvitse ollakkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Vähän ohi, mut on pakko huomauttaa, et ei talon ostoon välttämättä tarvita takaajaa. ;)

Aijaa, no mä en oo taloa ostanut mut kuvittelin et tarvii :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Kiitos mielipiteestäsi, siitä on juuri nyt paljon hyötyä.

:headwall: kai se nyt takaajaksi ryhtyessäänkin tiesi, että mitä on odotettavissa jos velallinen luistaa maksuista? Mistä tässä nyt mitään hyötyä pitäisi repiä, takaaja on takaaja.

Höm.

Luuletko, että ystäväsi pystyisi patistaa miehensä maksamaan?

Jos, niin ymmärrän, jos et halua olla väleissä, ellei mitään tee...

Jos taas ukko on niitä jotka käyttävät euronsa oman mielensä mukaan naisen sanomisista piittaamatta, ei ole reilua rankaista kaveria...

Niin jos siihen kysymykseen piti vastata etä hoitaako nää miehet tän keskenään niin mun mielestä kyllä.
Velallinen ja takaaja ton homman joutuu virallisestikin hoitamaan ihan.
Toki voit miehes kanssa suunnitella kiristys- ja uhkailutoimia, mutta aika ikävästi tuntuu siltä ettei toi velallinen aio maksaakaan :/

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Aijaa, no mä en oo taloa ostanut mut kuvittelin et tarvii :ashamed:

Joka päivä jotain uutta. :) Jos on riittävästi säästössä, ei tarvitse takaajaa. ...eikä tarkoita, et pitää olla extra-rikas. Monet mun ihan tavalliset ystävät ovat tehneet näin ja samoin myös me. Säästettiin ensin riittävä summa ja loppuun otettiin laina ilman takaajaa. :) Minusta ihan hyvä systeemi just siinä, et eipä olle kenelleen tilivelvollisia ja toisaalta itselläkin luottavaisempi olo, kun tietää, et on oikeasti maksukykyinen lainaansa nähden. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Niin jos siihen kysymykseen piti vastata etä hoitaako nää miehet tän keskenään niin mun mielestä kyllä.
Velallinen ja takaaja ton homman joutuu virallisestikin hoitamaan ihan.
Toki voit miehes kanssa suunnitella kiristys- ja uhkailutoimia, mutta aika ikävästi tuntuu siltä ettei toi velallinen aio maksaakaan :/

Niinpä. Kai ne olis sen heti maksanut, jos aikeita olisi.

Mun käsityksen mukaan pankki on aika hätäseen yhteydessä takaajaan jos lainan kanssa on ongelmia. Takaaja saa tietää jos erä on jäänyt maksamatta. Tällänen muistikuva mulle on jäänyt muutaman vuoden takaisesta takauksesta.

Ja mitä toi miehen kaverin velan maksamatta jättämien vaikuttaa, niin vaikuttaahan se sen verran että se raha on teidän perheeltä pois päivittäisestä elämästä. Kyllä mä saattaisin olla aika äkäinen vastaavassa tilanteessa.

Ei ole kysymys siitä että ottaisi päähän se taattu laina: jos hätä olisi, tehtäisiin varmaan uudelleen samalla tavalla. Vaan siitä, että he ovat antaneet sen kolminkertaistua, sanomatta meille, että on jäänyt maksamatta/vaikeuksia maksaa. Ja mun ystäväni on heidän perheessään se joka makselee laskut, mies on reissutöissä ja saattaa olla kuukaudenkin putkeen pois, joten onhan mun ystävä nähnyt ne laskut mitkä niiden huusholliin on aiheesta tullut. Väittää, ettei ole nähnyt ainuttakaan.

Mä oon tosi pettynyt niihin. Todella.

Yhteistyössä