vaikea valinta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen :(

Vieras
Miten selvitä toisesta abortista ? Eli aijemmin syksyllä tein abortin koska opiskeöut aovan kesken ja lapsi oli ei-toivotyu muutenkin... No sen jälkeen hankin e-pillerit ja nyt tulin taas raskaaksi vaikka niitä pillereitä söin. Tunnen itseni huonoksi ihmiseksi koska olen aina toivonut perhettä mutta nyt olen tekemässä toisen abortin ! :( Toisaalta, olisiko parempi synnyttää ja antaa lapselle huono elämä kuin tehdä abortti ja tehdä lapsi sitten kun on sen aika ? En tunne olevani valmis äidiksi kun ei ole omaa kotia ja opiskelut menisivät pilalle. Enkä pystyisi pienokaista elättämään. :(

en tiedä, mutta nyt joku muu ehkäisy käyttöön. Pillerit eivät aja asiaa, mikäli olet säännöllisesti syönyt....melkoinen ongelma sinulla, juttelöe ehkäisyasioiata tarkkaan ammattilaisen kanssa

mun mielestä olis kanssa hienoa jos ihmiset lakkaisivat tappamasta näitä vauvojaan ja tekisivät sen uhrauksen että kantaisivat lasta sen 40raskausviikkoa ja antaisivat sen sitten perheeseen jotka toivoo lasta enemmän kuin mitään. Mutta joo, onhan se paljon helpompaa käydä kaavituttamassa pieni vauva ku pamahtaa jatkuvasti paksuksi. Oikeesti, äiti on se henkilö jonka pitäis suojella sitä pientä haavoittuvaista elämän alkua mahassa eikä olla se hirviö joka murhaa lapsensa.

Käyn ammattikoulun ekaa luokkaa. Ja ehkäisyimplantaattia olen miettinyt. Harmittaa vain kun joutuu toisen aborti tekemään... Adoptiota en voi kuvitella koska luopuminen olisi liian vaikeaa :/ En saisi tarpeeksi tukia kelalta/sossusta jotta lapsi saisi hyvän elämän.

miten niin ei muka pärjäis? itelläni oli kauppis kesken kun pamahdin paksuksi. ihan hyvin tulin toimeen ihan pelkillä kelan tuilla. sossun luukulle ei ole koskaan tarvinnut mennä.

tosin en tiiä ehkä tilanne on tiukempi jossain pk-seudulla.

[QUOTE="nana";25319169]mun mielestä olis kanssa hienoa jos ihmiset lakkaisivat tappamasta näitä vauvojaan ja tekisivät sen uhrauksen että kantaisivat lasta sen 40raskausviikkoa ja antaisivat sen sitten perheeseen jotka toivoo lasta enemmän kuin mitään. Mutta joo, onhan se paljon helpompaa käydä kaavituttamassa pieni vauva ku pamahtaa jatkuvasti paksuksi. Oikeesti, äiti on se henkilö jonka pitäis suojella sitä pientä haavoittuvaista elämän alkua mahassa eikä olla se hirviö joka murhaa lapsensa.[/QUOTE]

Ymmärrän kantasi mutta mieti miltä tuntuisi luopua lapsesta jota on kantanut 9kk. Kuitenkaan en aborttia haluaisi mutta ei ole vaihtoehtoja vaikka kuinka haluaisin vauvan pitää. Eikä abortti helppo ole !

Minustakin abortti tuntuu siltikin kamalalta vaihtoehdolta, että ymmärrän kyllä, että tilanteesi ei ole hyvä. Lapsen isä? Onko työssä vai opiskeleeko vai onko edes kuvioissa? Tiedäthän, että pieni lapsi ei vielä hirveästi mitään ihmeellistä tarvitse, eikä varsinkaan uutena. Vaikka on lapsi, voi silti pystyä opiskelemaankin aika hyvin, ei opiskelut välttämättä veny kovin paljon ja sittenhän voit saada työtä ja rahaa, jolla pärjäätte?

Olen jutellut oman kunnan henkilöiden kanssa ja tuet eivät riittäisi. Ja sitten kun jatkaisin opintoja mihin lapsen laitan ? Päivähoitokin maksaa ja missä välissä lapsen kanssa olisin jos täytyy koulua käydä ja töitä tehdä ? Nyt ei ole minun aika tulla äidiksi.

Yhä seurustelen saman pojan kanssa kuin viime abortissakin (yhdessä kohta 2v) Lukiota hän käy eikä hänen vanhemmat hyväksyisi jos lapsen synnyttäisin. Pojan äiti sai lapsen minun ikäisenä ja harmittelee että opinnot pilasi eikä voinu rahallisesti hyvää elämää antamaan. Kuitenkin ajatus on se että käyn koulut ja teen töitä vuoden tai kaksi ja sitten lapsi kehiin.

Saisit sä elatustuet, yh-lisän lapsilisään, asumistuet, ja kotihoidontuet alkuun. Ei se vauva paljoa tartte, vaatteetki saa käytettynä, ja joitain lelujakin. Äitiyteen kasvaa, ei kukaan oo heti valmis. Sun ei ole pakko tehdä aborttia. Itsekin olin alkuun raskaudesta kauhuissani vaikka olin jo 27, mutta kyllä siihen tottui ja lapseen kiintyi. Sama toisenkin kohdalla, olin jo varannut ajan aborttiin mutta peruin viime hetkellä. Toivottavasti saat tukea jostain, vaikka perheasiainneuvolasta

• Tykkää
Reactions: Sankkuli
[QUOTE="ihmettelijä";25319194]Ajatteletko oikeasti että hyvän elämän lapselle toisi ainoastaan raha?[/QUOTE]

Tarvitseehan lapsi ruokaa, vaatteita, kodin ym. perus juttuja joita rahalla saa.

Kunnalllinen päivähoito ei maksa paljon mitään, jos ei ole tuloja/älyttömän pienet tulot, näin olen käsittänyt, otahan tästä selvää. Minusta tuntuu pahalta, että nyt tekisit toisen abortin ja parin vuoden päästä sitten kuitenkin jo haluaisit lapsen. Abortit saattavat vielä heikentää myöhempää raskaaksituloa. Itsehän tietysti asian päätät, mutta voi pientä..

[QUOTE="tyttöjen äiti";25319226]Saisit sä elatustuet, yh-lisän lapsilisään, asumistuet, ja kotihoidontuet alkuun. Ei se vauva paljoa tartte, vaatteetki saa käytettynä, ja joitain lelujakin. Äitiyteen kasvaa, ei kukaan oo heti valmis. Sun ei ole pakko tehdä aborttia. Itsekin olin alkuun raskaudesta kauhuissani vaikka olin jo 27, mutta kyllä siihen tottui ja lapseen kiintyi. Sama toisenkin kohdalla, olin jo varannut ajan aborttiin mutta peruin viime hetkellä. Toivottavasti saat tukea jostain, vaikka perheasiainneuvolasta[/QUOTE]

En haluaisi vielä sitoutua pieneen lapseen. :(Saattaisi olla liian iso pala haukattavaksi. Aluksi olin innoissani mutta kun totuus astui esiin tuli pakokauhua...

Jos haluaisit myöhemmin jatkaa opintoja, voit saada ls:n kautta lapsen hoitoon ilmaiseksi tukipalveluna. Mun lapset on olleet monta vuotta ennen kouluikää. Sun täytyy nyt ajatella itseäsi ja vauvaa, jätä ne mummiehdokkaan kommentit omaan arvoonsa. Sillä ei oo oikeutta päättää sun elämästä.

Toivottavasti abortit eivät heikennä raskaaksitulon mahdollisuutta ! Ja ajattelin vauvaa ehkäpä 4-5 vuoden päästä. Tai siis sitten kun ehkäisyimplantaatin teho loppuu.

Viime abortin jälkeen tämä mummiehdokas sanoi että minun ja hänen pojan seurustelu loppuu heti jos tulen uudestaan raskaaksi ennenkuin poika saa lukion käytyä.

Voit lohduttaa itseäsi että jos pitäisit lapsen siitä olisi sulle iloa loppuelämäksi, jos tuet ei riitä saisit toimeentulotukea...Aborttia ei saa tekemättömäksi

[QUOTE="nana";25319169]mun mielestä olis kanssa hienoa jos ihmiset lakkaisivat tappamasta näitä vauvojaan ja tekisivät sen uhrauksen että kantaisivat lasta sen 40raskausviikkoa ja antaisivat sen sitten perheeseen jotka toivoo lasta enemmän kuin mitään. Mutta joo, onhan se paljon helpompaa käydä kaavituttamassa pieni vauva ku pamahtaa jatkuvasti paksuksi. Oikeesti, äiti on se henkilö jonka pitäis suojella sitä pientä haavoittuvaista elämän alkua mahassa eikä olla se hirviö joka murhaa lapsensa.[/QUOTE]

No ei tässäkään kirjoituksessa kaikki kohdallaan ole. Ihmisvauvoja tuskin suostuttaisiin murhaamaan sairaalassa tuhansittain, eivätkä vauvat ole mitään koiranpentuja. Koira kun kasvaa, se ei kysele missä hänen oikeat vanhempansa mahtavat olla ja mikä vika hänessä oli kun hänestä noin vain luovuttiin.

Tämän linjan kannattajat haluaisivat vieläpä koiranpentunsa ilmaiseksi. Tiedän että tämäkin on kärjistys, mutta nuo kohdunvuokrausilmiöt kun laajenevat, niin ongelmaa pukkaa. Asiasta ei ole vielä monta dokumenttia nähty, mutta siinä yhdessäkin kävi niin, että lapsen ostajille tuli ero, eikä kumpikaan halunnutkaan lasta. Tilaus peruttiin.

Ei ole kiva jos abortteja tehdään mielinmäärin, mutta ei ole kiva sekään näkemys, että elämä on pyhä (paitsi niiden roistojen jotka abortteja tekevät tai teettävät) ja lapset on ihquja ja jokaiselle haluavalle pitäisi semmoinen jakaa.

Enkä ota tällä kantaa aloittajan ongelmaan tai tarkoita, että hän niitä olisi teettämässä lämpimikseen.

Yhteistyössä