Vaikeita 2 vuotiaita?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PeggyBundy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PeggyBundy

Aktiivinen jäsen
14.06.2007
1 032
0
36
Onko muilla? Meillä alkoi kaikki ongelmat tutin pois jättämisen jälkeen n.kk sitten. Ei saada poikaa nukkumaan. Tänäänkin nukunut vaan tunnin päiväunet hoidossa ja nyt yritin saada nukkumaan olemalla vieressä 45min. pyörii ja hyörii jne. vaan sängyssä ja sitten tulee pois. Päivisin kiukuttelee jos ei saa heti jotain tai isommat koskee hänen tavaroihin ja kun ei osaa kunnolla puhua niin kiljuu. Kaupassa ei pysy rattaissa, syöminen on hankalaa jne. jne. Kiipeää joka paikkaan ja sotkee ja tuhoaa kaikkea mennessään. Ennen oli oikein iloinen ja ihana lapsi. Nyt en jaksais poikaa millään :headwall:
 
Eläpä ap jaksa valittaa jos tuohon asti ollu helppo ja tyytyväinen lapsi. Oot sentään saanu nauttia tuohon asti. Meillä on nyt jo tuommoista ja ikää vasta 1 vee. Kateellinen oon sulle....
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Koska tää helpottaa????

Ajan kanssa...koita antaa yksinkertaisia vaihtoehtoja pojalle esim. nukkumaan mennessä saa itse valita jonkun/jotkut unilelut jne. Meillä on tytön (1v10kk) kanssa hieman helpottanut ihan kaikkea se, että muistetaan kertoa rauhallisen päättäväisesti tulevat asiat ja saa tosiaan joissain asioissa itsekin päättää. Unilelujakin on sängyssä vaikka kuinka paljon, mutta valkkaa molempiin kainaloihin aina sen hetkiset lempparit. Saatanpa vielä kysäistä huoneesta lähtiessäni, että sanotko äitille heippa? Joskus sanoo "heippa" ja joskus sanoo "ei"!

Usein jää huutamaan ja lähtee sängystä, mutta niin kauan palautan, kun vaan on tarpeen eli periksi en tietyissä asioissa anna. Harvoin enää kokeilee useammin kuin 5 kertaa, koska on väsynyt ja tietää jo, että en luovuta...Meillä on omaa tahtoa löytynyt heti vuoen ikäisestä ja välillä on helpompaa, välillä vaikeampaa. Kai sekin helpottaa, kun oppii enemmän sanoilla ilmaisemaan niitä omia tunteitaan. Tsemppiä teille!!
 
Meillä on ilmeisesti alkanut tuo vaihe jo nyt, 1,5-v. :/
Yhtenä päivänä vain huomasin, että se iloinen ja tyytyväinen poika on kadonnut johonkin. Hirveetä taistelua tuntuu välillä olevan lähes kaikki. Innolla odotan mihin tää tästä vielä kehittyykään..
 
EI EI EI EI EI on meillä normaalia huutoa. Ollut nyt muutaman viikon. Poika on muutaman viikon yli 2 v.

Pitäis saada tehdä koko ajan kaikkee kiellettyä tai yleensäkin jos ei saa jotain tehdä niin tulee kauhee huuto ja sit jos antaa tehdä niin kohta tulee huuto siitäkin että ei haluakaan tehdä sitä. Ei suostu sylittelyyn, ei halua että hänelle lauletaan, ihan kauhee päivä olut tänäänkin. Ennen aivan ihana, hurmaava ja aurinkoinen poika, nyt elämä tuntuu olevan yhtä tuskaa. Tekee pahaa kun ei voi mitenkään edes auttaa muuten kuin olemalla kärsivällinen.
 

Yhteistyössä