Hain 18-vuotiaana sossusta rahaa, vaikka vanhemmillani oli todella hyvät tulot. Välit vain niin poikki, että äiti saattoi soittaa ehkä kerran 3kk:ssa minulle ja tarkistaa että olen hengissä. Kerroin asian sossussa, ja vaativat että vanhempani kirjoittavat todistuksen siitä, etteivät maksa minulle muuta kuin opiskelun (olin lukiossa ja minulla oli Suomalaiseen kirjakauppaan kortti, jolla pystyin ostamaan kaikki tarvikkeet ja kirjat). Vanhempani kirjoittivat paperin siitä etteivät maksa elämistäni, ja toiveikkaana vein sen sossuun.
Käsittely kesti monta kuukautta ja en tähänkään päivään mennessä ymmärrä miten selvisin sen ajan. Päätöksessa luki, että jos haen jatkossa toimeentulotukea, on minun ensin otettava YHETYS LASTENVALVOJAAN jonka kanssa sovitaan aika minulle ja vanhemmilleni. Kuulemma se paperi jossa vanhemmat todistivat etteivät maksa elämistäni, on todiste ikäänkuin lainrikkomuksesta ja sossun mukaan asia voi johtaa jopa oikeustoimiin!! SIIS MITÄ?? Ihan varmasti tuli mieleen lähteä haastamaan vanhemmat oikeuteen kaiken muun paskan lisäksi? Ja hittoako pyysivät sellaista todistusta, halusivat vain tehdä minun vaikeasta elämäntilanteesa vielä vaikeamman!
Ketuttaa yhä sossun palvelu, enkä siellä sen jälkeen ole vieraillut, mielummin vaikka kynsiä syön jos on pakko!