Vaimolleni joka lukee palstaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isä ikävissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos minulla olisi sivusuhde, niin varmastikin (jo saadakseni lapset ja omaisuuden erossa itselleni) en kertoisi tästä tilanteesta mitään, vaan yrittäisin keksiä miehestä sen syyn, miksi minun itse asiassa on pakko erota. Ainahan näitä syitä keksii: toinen tekee liikaa töitä, makaa liikaa sohvalla, on liian väsynyt, on kiukkuinen, on liikaa poissa, makaa liikaa kotona jne. Aina voi syyn vierittää halutessaan toiselle. Ja olla itse "viaton uhri"... joka kokoaa sympatiat itselleen.

Mitenköhän se "sivusuhde" vaikuttaa siihen omaisuuden ja lasten jakamiseen? Ja eihän tässä nainen hae sympatiaa vaan ukko ruikuttaa!

Hmm... no meidän tapaus on erilainen, mutten kuten moni täällä tietää, olin tuossa joku aika sitten kovasti pakkaamassa tavaroita ja viskasin ukkoa sormuksella päähän.
Mietin nyt kuitenkin asiaa vielä kerran ja tulin siihen tulokseen että annan vielä yrittää. Tai että yritetään, yhdessä. Välistä saa niellä kieltä ettei vanhoista muistuttelisi, mutta muuten (ainakin toistaiseksi) on sujunut tosi hyvin ja mies on skarpannut ihan tosissaan. Kyllä siitä vielä kelpo isä ja avomies saadaan, piti vaan vähän muistuttaa mikä olikaan tärkeintä.

Toivottavasti asiat selviää.

Tosin tuo harmittaa että seläntakana naisesi vehkeili ja järjesteli asiat niin että voi häippästä sitten näppärästi. :
Ei mitenkään kypsä tapa hoitaa asioita mielestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Jos minulla olisi sivusuhde, niin varmastikin (jo saadakseni lapset ja omaisuuden erossa itselleni) en kertoisi tästä tilanteesta mitään, vaan yrittäisin keksiä miehestä sen syyn, miksi minun itse asiassa on pakko erota. Ainahan näitä syitä keksii: toinen tekee liikaa töitä, makaa liikaa sohvalla, on liian väsynyt, on kiukkuinen, on liikaa poissa, makaa liikaa kotona jne. Aina voi syyn vierittää halutessaan toiselle. Ja olla itse "viaton uhri"... joka kokoaa sympatiat itselleen.

Mitenköhän se "sivusuhde" vaikuttaa siihen omaisuuden ja lasten jakamiseen? Ja eihän tässä nainen hae sympatiaa vaan ukko ruikuttaa!

Se sivusuhde voi hyvinkin vaikuttaa asioille. Naikkonen, joka hilpattelee vieraan kanssa salaa, ei ansaitse saada lapsia eikä omaisuutta erossa, nauttikoon hän tästä uudesta valloituksestaan. Sen sijaan naisparka uhri, joka on joutunut tekemään raskaan päätöksen johtuen miehen kusipäisyydestä, hän on marttyyri ja pyhä äiti, josko hyvä avioerosopimus lohduttaisi.

Onko nyt ihan pakko kidutta miestä lisää. Ajatelkaa jos rakastat toista ja lapsias. Ei rakastuneena vaan pää toimi samalla tavalla kun sellasella perusjärkeilevällä. Eikä miehet aina ajattele samoin kuin naiset. Ne saattaa ajatella et rakkaus on sitä, kun ne raataa töissä ja tuo rahaa perheelle tai et ne remontoi yhteistä kotia aamusta iltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:

Tosin tuo harmittaa että seläntakana naisesi vehkeili ja järjesteli asiat niin että voi häippästä sitten näppärästi. :

Mutta ajatteleppa: lehdestä on saanut monasti lukea miten on käynyt kun nainen on sanonut lähtevänsä ja jäänyt sitten siihen järjestelemään asioitaan. Ukko onkin järjestänyt akan ja koko perheen hengiltä!

Se sivusuhde voi hyvinkin vaikuttaa asioille. Naikkonen, joka hilpattelee vieraan kanssa salaa, ei ansaitse saada lapsia eikä omaisuutta erossa, nauttikoon hän tästä uudesta valloituksestaan. Sen sijaan naisparka uhri, joka on joutunut tekemään raskaan päätöksen johtuen miehen kusipäisyydestä, hän on marttyyri ja pyhä äiti, josko hyvä avioerosopimus lohduttaisi.

Laki ei puhu mistään "ansaitsemiseta". Se mikä toiselle kuuluu niin kuuluu.

Alkuperäinen kirjoittaja D-mamma:
7viikoa sitten melkein lähdin mieheni luota.oli asunto valmiina.lupausten jälkeen unohdin eron ja onkin ollut raitis-nyt vaan viimeisen viikon aikana olen kuulut joka päivä että tekis mieli radalle.. eli max 3kk kesti lupaukset meillä,on vaan ajan kysymys milloin baari voittaa

Olisit lähtenyt vain kun asunnonkin olit saanut.En usko että mies kovin pitkäksi aikaa muuttuu ainakaan sen perusteella mitä täällä olet kirjoitellut.
Koskaanhan ei tosin tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:

Mutta ajatteleppa: lehdestä on saanut monasti lukea miten on käynyt kun nainen on sanonut lähtevänsä ja jäänyt sitten siihen järjestelemään asioitaan. Ukko onkin järjestänyt akan ja koko perheen hengiltä!

Mun exä sanoi mulle ero vaiheessa kännissä,että paljokohan murhasta saisi.Tuli pikkasen kiirus lähtö..

Jos tää olis keksitty, niin tää ei loukkaa ketään. Siksi vaikea uskoa, että olis keksitty. Ja varmasti tuolla jossain on tälläinen tilanne jossa vaimo on lähteny ja mies haluaisi takaisin... mutta ei uskallla ottaa yhetyttä koska ylpeys ei anna periksi..

Alkuperäinen kirjoittaja minne:
Jos tää olis keksitty, niin tää ei loukkaa ketään. Siksi vaikea uskoa, että olis keksitty. Ja varmasti tuolla jossain on tälläinen tilanne jossa vaimo on lähteny ja mies haluaisi takaisin... mutta ei uskallla ottaa yhetyttä koska ylpeys ei anna periksi..

Ylpeys ei anna periksi ottaa yhteyttä? Mutta sen se antaa että kirjoittelee täällä palstalla? :o

Siis nyt ymmärsit väärin! siis jos juuri tämä viestio on provo, mutta uskon että tuolla jossain on oikeasti tälläinen tilanne jossa mies haluaa vaimonsa takaisin.. mutta jokainen meistä tietää, että suomalainen mies ei puhu eikä pussaa...

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Eikä miehet aina ajattele samoin kuin naiset. Ne saattaa ajatella et rakkaus on sitä, kun ne raataa töissä ja tuo rahaa perheelle tai et ne remontoi yhteistä kotia aamusta iltaan.

Kiitos.

Ihan selväati minuakin kerran sympataan.

yt.
tyttöjen ja poikien isä

Munkin on erittäin vaikea ymmärtää, et ei oo mitään tehny muuttuakseen sillo ko viel oli mahdollisuus.. Eikö ensimmäinen eropuhe saanut heräämistä aikaan ollenkaan? Sen ymmärrän jos sittemmin on vaikeampi uskoa toisen lähtöön jos aina uhkaillut uudelleen ja uudelleen toteuttamatta lähtöään. Mutta todella surullisia nämä, toivoisi niin kovin jokaisen ymmärtävän mitä heillä on jo ennen kuin on liian myöhäistä. Mut toivon, et täs tapauksessa ei vielä olis ja vaimo uskoisi miehen muutokseen.

Tosin voihan mieskin olla kunnon isä lapsille nyt kun ero on tullut. Ja näyttää siten muuttuneensa. Jospa sitten vaimokin näkisi miehensä uudessa valossa..

No niin, joku teistä on nyt auttanut minua. Vaimo soitti tunti sitten, oli huomannut tämän ketjun. Ilmeisesti olette pitäneet tätä esillä, kiitos siitä. Ei ollut kuulemma ensin meinannut tajuta, sitten ei uskoa että se tosiaan olen minä. Piti soittaa ja tarkistaa.

Nyt sitten itkettiin yhdessä viimein. Sain kertoa tämän kaiken hänelle itse. Naurettiinkin vähän, vaimo sanoi minua epätoivoiseksi. Sitähän minä olenkin.
Vaimo tahtoo miettiä vähän aikaa. Ehdotin että tulisi lasten kanssa tänne isoon huusholliin takaisin, minä voin mennä halvemmin ja helpommin vuokralle. Kun lasten koulukin ja kaverit on tässä vieressä. Vaimosta se oli hyvä ajatus. Voin mennä olemaan lasteni kanssa kun hän menee töihin. Alan huomispäivästä vähentää omia töitäni. Jos vaimo vielä minut sitten huolii, jään töistä pois lopullisesti. Aletaan ehkä toteuttaa sitä suunnitelmaani jonka jo aiemmin kirjoitin. Siis jos vaimo tahtoo. Hän saa nyt päättää.

Luoja kuinka kaipaan heitä. olisi jo huominen.

Ja jos se suunnitelma joskus toteutuu, taidan hankkia tänne vakionimimerkin. Sittenhän olen lapsilauman koti-isä, enkös minä tänne kuulu? Voisin kysyä aina apua. Varsinkin jos vielä tulee se uusi vauva.

En ymmärrä tätä. Että heti kun vaimo sanoo, että ala tehdä vähemmän töitä ja olla enemmän kotona, niin miehen pitäisi tehdä niin kuin käsky käy, tai uhkana on, että vaimo voi koska hyvänsä irtisanoa suhteen. Siis on teillä epärealistiset käsitykset työelämästä. Se ei vaan aina valitettavasti käy päinsä, että alanpa tästä tehdä vähemmän töitä. Vaatimukset ovat monessa työssä kovat. Joko olet siinä työpaikassa, tai irtisanoudut.

Tuleepa mieleen eräskin rouva, joka haluaa, että on hienot talot ja autot, ja kaikki vimpan päälle. Itse ei halua käydä töissä, on jo 10 vuotta ollut kotona lähes kokonaan. Mies tuo kaiken rahan taloon. Silti kehtaa valittaa siitä, että mies tekee niin paljon töitä. Minä en ymmärrä tuota yhtälöä, en. Täysin epärealistinen maailmankuva. Juuri piti osta 70.000 euron auto.

Yhteistyössä