Vaimolleni joka lukee palstaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isä ikävissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toivottavasti saatte vielä perheen yhteen,,helppoa se ei kumminkaan ole.
Helppoa on antaa lupauksia mutta niiden täyttäminen ei välttämättä helppoa tule olemaan.. mutta uskon että onnistut siinä jos olet ihan oikeasti tajunnut perheesi arvon ja haluat pitää siitä kiinni :heart:
Kaikkea hyvää ja voimia koko teidän perheelle!

en tiedä uskooko vaimo että lopetan työt. mutta minä lopetan. sitten hän näkee.

Me olemme siitä onnekkaita että muutama vuosi voidaan noin mennäkkin. Ei toki loputtomiin. joskus johonkin työhön on minunkin mentävä että leipä saadaan taloon ja joku elintaso säilyy. Mutta nyt on talo velaton ja säästöjäkin. Enkä hanki enää näin vaativaa työtä. Kivahan se on että menestyn, mutta mitä teen sillä yksin? menestyn mieluummin isänä ja vaimoni miehenä.

Alkuperäinen kirjoittaja isä ikävissään:
en tiedä uskooko vaimo että lopetan työt. mutta minä lopetan. sitten hän näkee.

Me olemme siitä onnekkaita että muutama vuosi voidaan noin mennäkkin. Ei toki loputtomiin. joskus johonkin työhön on minunkin mentävä että leipä saadaan taloon ja joku elintaso säilyy. Mutta nyt on talo velaton ja säästöjäkin. Enkä hanki enää näin vaativaa työtä. Kivahan se on että menestyn, mutta mitä teen sillä yksin? menestyn mieluummin isänä ja vaimoni miehenä.

Niinpä. Antaakohan vaimosi enää tilaisuutta? :snotty:

Täällä oli joskus joku teksti jossa kysyttiin neuvoa.. palstan neuvo - hommaa asunto valmiiks, pakkaa kamas ja lähde.. Olisko sama vaimo kyseessä?
Ikävää että näin menee.. jos kyse ei pettäimsestä , väkivaltaisuudesta tai juomisesta niin asiat kai on kuitenkin selvitettävissä..

En tiedä antaako vaimo minulle enää tilaisuutta. sitä ei voi kukaan tietää. Voin vain odottaa.

Vaimo sanoi puhelimessa että palstan kautta ei aio kanssani puhua ja asioida. Se tehdään keskenämme. Aikoi kyllä lukea ja seurata. Taas häntä nauratti. Hyvä kun saan edes jossain hänet hyvälle tuulelle.
Mietin vain tässä, että oma isäni oli samanlainen kun minä. On tämä typerää. Hänkin oli aina töissä. Kotona hänestä näkyi joskus kengät. Ei tehnyt meille pahaa mutta aina oli töissä. Oli meillä rahaakin. Ulkomaillekkin päästiin mutta äitin kanssa. Isä oli töissä.

Äiti lähti kun pikkusisko oli täyttänyt kymmenen. Muistan kuinka se päivä itketti. suru puristaa vieläkin kun sitä päivää muistan.

Jospa nyt katkaisen tämän kierteen. Jos vaimo ei enää minua huoli, Olen lasten kanssa. En jätä heitä ilman isää.
Hitto tämä elämä on joskus vaikeaa. Kaadoin itselleni konjakin. Jouluvalot ulkona näyttää turhilta kun lapset ei ole siellä touhuamassa.

Pahoin pelkää, että jos jätät työsi, alkaa vaimo sättiä siitä, että täällä sinä vaan joutomiehenä lojut kotona, menisit töihin niinkuin muutkin miehet. Rahan tulo lakkaa, ja mies vaan on verkkareissa kotona, aina ja iankaikkisesti. Varmaan ei tuo nainen sellaista peliä kauan katsele.

Haikea ketju tämä..

Mutta mä ihmettelen näitä naisia, jotka oikein tuntuvat toivovan, että toiset eroaa.. niinkuin nyt esimerkiksi tuo kielletyn jupakka tässä hiljattain ja nyt tämä.. Puhutaan niin hienosti siitä, kuinka se mies ei kumminkaan muutu ja se on tehnyt sitä ja tätä eikä ole tajunnut mistään mitään.. En mä kyllä ollenkaan ole yllättynyt, miksi niin monet pariskunnat eroaa..

Tule mulle mieheksi jos ei vaimo huoli takaisin ;) Kyllä noin hyvälle miehelle ottajia löytyy! :)
Mutta toivotaan kuitenkin, että vaimo tulee takaisin. :) (Hei vaimo, jos luet tätä niin sulla on kultakimpale miehenä, älä päästä siitä irti!!!)

Kyllä minä voin muuttua jos niin päätän. Olen valmis jättämään työni. Vaimo toivoi vuosi sitten uutta vauvaa. voisimme tehdä sen ja minä voisin jäädä koti-isäksi. Kyllä minä olen jo kerinnyt työelämää nähdä. Vaimon elämästä en todella taida tietää vielä yhtään mitään. Kamala tapa avata silmät. Vaimo voisi jatkaa kouluttautumistaan, koska on siitä puhunut. Kyllä meillä olisi varaa. En minä mitään tee meidän säästöillä jos hän jättää minut. Voisin viimein viedä vaimon häämatkalle joka on peruuntunut jo vuosia.

Samaa se munkin ukko lupaili... ja itkusta, vakuuttelusta ja "silmien avautumisesta" huolimatta, muutosta kesti alle vuoden. Kaiken se lupasi mitä vaan ikinä keksin vaatia ja yhtään ainuttakaan lupasta se ei ole pitänyt... enää. Hetken se jaksoi, sitten se todellinen luonne tuli esiin jälleen. Älä anele ja lupaile, todennäkösesti vaimosi antaa periksi ja palaa sun luokse ja sen jälkeen olette molemmat onnettomia. Ja sun vaimollesi käy kun mulle eli päivä päivältä katkeroidun lisää, pikkuhiljaa alan vihaamaan tuota miestä, salaa toivon et joku päivä se ei vaan tule enää kotiin, ja kaikista pahinta... vaimosi alkaa halveksimaan ja vihaamaan itseään kun oli niin heikko ja antoi periksi, joka päivä se itkee kun et ole kotona ja haaveilee siitä elämänsä mikä hänellä olisi voinut olla.

Sellaistako sä aidosti teille haluat?

Kyllä minullekkin tuollainen herttainen mies kelpaisi joka suostuu kotona hoitamaan lapsia että nainen saa luoda uran itselleen.
Ei naisen paikka koko aika kotona ole hellan ja imurin kanssa aikaa viettäen.

Toivottavasti saatte asianne puhuttua ja pääsette sinne häämatkalle.
Niin ja jos nyt koti-isäksi jäät niin tottakai olet tänne tervetullut turisemaan ja muutenkin :hug:

Täti mamahemuli sanoo nyt pari valittua sanaa. Kuuleppas miekkonen, pidä sinä työsi äläkä edes harkitse työstäsi kokonaan luopumista! Vähentää toki kannattaa ja ronskiski jos et kerran ollut koskaan kotona. Kuitenkaan, sinun vaimosi ei kuulu sanella teetkö sinä töitä vai et.
Minusta on ihan hienoa, että olet tajunnut perheen arvon ja sen, ettei ihmissuhteita milloinkaan pidä ottaa itsestäänselvyytenä. Niittenkin eteen pitää tehdä sitä työtä.

Rajansa silti ruikuttamisellakin. Nythän on kuitenkin niin, että sinä olet teidän suhteessanne ollut se vastuullisempi osapuoli ja hän se lähtenyt ja pettäjä. Kannattaako tuon perään niin itkeäkään? Sinähän sen parhaiten tiedät. Ehkäpä, kun se alkutyrmistys haihtuu, niin havaitset ettei tämä hullumpi käänne ollutkaan. Otat joka toisen viikon lapset luoksesi ja töistä vapaata (jos mahdollista) ja vietätkin laatuaikaa lastesi kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamahemuli:
Täti mamahemuli sanoo nyt pari valittua sanaa. Kuuleppas miekkonen, pidä sinä työsi äläkä edes harkitse työstäsi kokonaan luopumista! Vähentää toki kannattaa ja ronskiski jos et kerran ollut koskaan kotona. Kuitenkaan, sinun vaimosi ei kuulu sanella teetkö sinä töitä vai et.
Minusta on ihan hienoa, että olet tajunnut perheen arvon ja sen, ettei ihmissuhteita milloinkaan pidä ottaa itsestäänselvyytenä. Niittenkin eteen pitää tehdä sitä työtä.

Rajansa silti ruikuttamisellakin. Nythän on kuitenkin niin, että sinä olet teidän suhteessanne ollut se vastuullisempi osapuoli ja hän se lähtenyt ja pettäjä. Kannattaako tuon perään niin itkeäkään? Sinähän sen parhaiten tiedät. Ehkäpä, kun se alkutyrmistys haihtuu, niin havaitset ettei tämä hullumpi käänne ollutkaan. Otat joka toisen viikon lapset luoksesi ja töistä vapaata (jos mahdollista) ja vietätkin laatuaikaa lastesi kanssa.

No näin. Täysin samaa mieltä. Siis on hienoa, jos saatte asiat järjestymään, mutta lapsille jo tuo poismuutto oli iso järkytys. Teidän pitää nyt vakavissaan yhdessä ratkaista, miten jatkatte, ja onko tuo taustalla killuva auervaara jo poissa pelistä?

Mun mielestä on ihan hullua jättää työnsä. Oikeasti se vaimo on vaan keksinyt tuollaisen verukkeen, vaikka tosiasiassa se on vaan ihastunut toiseen mieheen, ja on paljon kivampi lähteä suhteesta syytellen toista kuin tunnustamalla, että itse petin ja olen ihastunut vieraaseen.

Lasten takia ette voi soutaa ja huovata.

Älä suostu ottamaan syitä niskoillesi. Vaimo se tässä oli petturi ja rikkuri, joka ei selvittänyt asioita kotona, vaan lähti toisen miehen matkaan. Toki voit vähentää työntekoa, mutta on todella kohtuutonta vaatia toista jättämään työpaikkansa, ja kiristää tuollaisella.

Tänään he tulevat kotiin. No, tosin minä lähden, nyt ensialkuun kaverin työhuoneeseen. Eiköhän vuokra-asunto ensi kuun alusta viimeistään löydy.

Tuo työn jättäminen on minun ajatukseni. kyllä vaimokin on rahasta tykännyt, viimeksi ostin hänelle maasturin jonka halusi. Sen saman maasturin perävaloja reilu viikko sitten katselin. Mutta vielä tänä aamuna sanoi että tinkii mielellään elintasosta, jos se tarkoittaa sitä että kaikki istuvat sitten ruoka-aikaan samassa pöydässä.
Tekeekö se minusta luuserin kun rakastan vaimoani ja lapsiani ja suorastaan kerjään heitä takaisin? Minä se tällä kertaa möhlin. Toki en loputtomiin vongu. Mitta se on miunkin säkissäin sanoi mummovainajakin. Mutta mitta se on vaimonkin säkissä.
Vaimo sanoi että toinen mies on ollut hänen keskusteluapunsa. Ei kuulemma ole suhde. Ovat käyneet kahvilla ja lounailla yhdessä julkisissa paikoissa. Ymmärrän tämän, on kiva kun saa miehistäkin näkökantaa asioihin. Jos aviomies olisi ollut ja kuunnellut, olisi voinut puhua hänen kanssa.
Tänään lopetan kahdelta työt. viimeinen kokous alkaisi kuudelta. Työnantaja katseli hiukan ihmeissään, muttei kysynyt mitään. Hän on eronnut vuosia sitten. Ehkä tajusi ehkä ei.

Kohta alkaa ruokatunti ja tänään aion pitää sen. Lyön tämän läppärin kiinni ja menen käymään keskustassa kultasepänliikkeessä. Ostan vaimolle jotain. Mitä te haluaisitte? Antakaa vinkkejä.

Kohta alkaa ruokatunti ja tänään aion pitää sen. Lyön tämän läppärin kiinni ja menen käymään keskustassa kultasepänliikkeessä. Ostan vaimolle jotain. Mitä te haluaisitte? Antakaa vinkkejä.

Henk. koht. mikään hely ei auttaisi tippakaan tuollaisessa tilanteessa, mutta jos vaimosi on materialistista sorttia niin osta ihmeessä.

Nyt et osta mitään sille naiselle. Loppuu lahjominen autoilla ja koruilla, ja alkaa totuttelu toisenlaiseen elämään.... Ja hänenkin pitää ymmärtää, että äkkiä ne rahat loppuu, jos teikäläinen jää pois töistä. JÄRKI KÄTEEN. Ostit maasturin ja hän kehtaa valittaa, että olet paljon töissä. Jep.

Ihanaa isä ikävissään että heräsit, ehkä ajoissa, ja tajusit asioiden tärkeysjärjestyksen... uskoisin että vaimoisi antaa vielä uuden mahdollisuuden, kun näytät teoillaisi että tarkoitat mitä puhut. Pelkkä puhe ei varmasti riitä, mutta ajan kanssa, kun näytät että ymmärrät nyt mikä on elämässä tärkeintä.

Jos haluat vaimolle jotain kivaa hankkia, niin tuo kukkia! Perinteinen juttu, mutta mä ilahtuisin!

No enpä ole ihan vakuuttunut, onko tämä oikea vai fiktiivinen tarina. Mutta ihan se ja sama: toivottavasti kerrot sitä laajemmaltikin ja yhä useampi ihminen ymmärtäisi, että ei ne kauniit puheet, vaan ne TEOT ratkaisee. Se on turha puhua, että välittää, jos ei ole läsnä, tee omaa osuuttaan, ilahduta toista jne. Rakkaus on ennen kaikkea tahdon asia ja tekoja!

Osta esim. jotain kakkutarvikkeita tai ruokatarvikkeita, lähde aikaisemmin kotiin ja tee vaimollesi ja lapsille ruuat yms. Näin näytät, että olet tehnyt jotain ihan itse, etkä vaan kaupasta ostanut...

En mäkään usko tarinan todellisuuteen. On aika selkeesti vissiin naisen kirjoittama, kun teksti on tuollaista?? Tai miksei mies voisi noin kirjoittaa, mutta epäilen. Yleensä ulosanti on erilaista...
Mutta mikäs siinä. Jos joku mies lukee niin voi ajatella, olisko sama paikka kotona... Ja naiset toisinpäin myös. Olkaa toisillenne MUKAVIA, miettikää onko teidän seurassanne kiva olla? Jos ette olisi jossain vaiheessa päätyneet yhteen, niin hakeutuistteko toistenne seuraan sellaisina kuin nykyisin olette?

"... tänä aamuna sanoi että tinkii mielellään elintasosta, jos se tarkoittaa sitä että kaikki istuvat sitten ruoka-aikaan samassa pöydässä. "
"Tekeekö se minusta luuserin kun rakastan vaimoani ja lapsiani ja suorastaan kerjään heitä takaisin?"
No jos ei tingi, niin sittenhän ei ole muuta vaihtoehtoa kuin että laitat rouvan itsensä töihin ja hankkimaan rahaa perheelle. Eikä tuo tietenkään tee sinusta luuseria, mutta varovainen ehkä kannattaisi tuollaisen rouvan kanssa olla. Mulle tullut jotenkin kummasti sellainen fiilis ettei tuo vaimosi ehkä ansaitse niin hienoa ja ymmärtäväistä kohtelua. Älä osta vaimollesi mitään, jos hän on tosissaan hieromassa sovintoa, ei hän lahjoja kaipaa vaan kunnon keskustelua.

Lässyn lässyn!
Ite kirjoitit et olit jo varoituksia saanut, et lähtö tulee jollei sun tavat muutu ja nyt kun on naises kerranki ottanu itteään niskasta kiinni ja tajunnut alkaa elää omaa elämää niin sä tulet tänne ruikuttamaan!

Toivon, et naises tajuaa, ettet ikinä oikeasti muutu.

Sori, liian paljon vaan nähnyt ja kokenut tätä samaa paskaa. Siinä ei auta enää itkeä, kun on pas*at housuissa!

Yhteistyössä