Vaimon puhelinkäyttö...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MIES
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MIES

Vieras
Hei taas kaikki!

Muutama viikko sitten kirjoittelin tänne ja sain asiallisia vastauksia, ja toivon nytkin saavani niitä. Minulla oli silloin ongelmana vaimon tekstailut.

On ollut hiljaista sillä rintamalla mutta kunnes huomasin että kun vaimo menee veskiin niin känny on mukana. Tätä olen nyt seurannut ja eilen kysyin häneltä että onko hänellä mentävä veskiin tekstaamaan, vai mitä on homman nimi? Hänen ilmeensä oli ensin omituinen ja sitten vastaus oli että se on ainoa paikka missä hän saa olla rauhassa… Kysynkin suoraan häneltä että mitä peliä hän pelaa selän takana vai valmisteleeko hän jotain?

Hänen känny on aina äänettömällä, jopa niinkin kun soitan hänelle niin on vaikeaa saada yhteyttä. Sekin asia minua häiritsee. Siitä hän sanoi että voihan laittaa äänet päälle ja minä en tarvitsee sitten olla niin helvetin utelias kun tekstareita tulee.

Ennestään hän aina kertoi kuka oli lähettänyt jotain, nykyään ei kerro mitään. Hän otti pultteja tästä asiasta kun otin taas tämän asian esiin ja sanoi että jos hän halusi lähteä niin hän olisi jo sen tehnyt mutta jos tämä sinua niin paljon häiritsee niin kyllä hän voi lähteä, ja sitä paitsi minulla on paljon kavereita kenen kanssa tekstailen hän sanoi! Kysyinkin että miksi ottaa pultteja siitä mistä kysyn. Olinkin hyvin huolestunut tästä vastuksesta.

Vaimo taas sanoi että ei hänkään seuraa ja tarkkailee mitä tekstareita minulle tulee, eikä edes kyselee minun menojaan. Sanoin hänelle että kyllä minä voin näyttää minun tekstareita hänelle koska minulla ei ole mitään salattavaa, mutta häntä se ei kiinnostaa. Hän edelleen on sitä mieltä että hän ei ole velvollinen kertomaan tai näyttämään mitä ja kenelle hän tekstaa koska se on hän yksityisasia. Sen verran vaimo lisäisi samaan hengenvetoon että kertoo vain sen mitä hän voi kertoa…
Miten nyt tämän nyt sitten tulkitsen?

Sanoinkin hänelle että minulla on epävarma olo tästä asiasta ja haluan selvittää tämän tilanteen. Pyysinkin hänet todistamaan minulle että minä olen väärässä muttei sekään auttanut. Silloin koko homma olisi ollut ohi mutta nyt jäi paha maku suuhun. Vaimo vaan ei suostuu kertomaan. Enhän minä voin pakottaa hänet siihen. Minun mielestä se on erittäin loukkaavaa käytöstä minua kohti. Koska oletan että kun kerran asutaan saman katon alla ja meillä on kolme muksuja kotona niin kyllä kaikki asiat kuuluu meille.

Eilisestä saakka hän on nyt sitten pitänyt mykkäkoulua ja eihän se ole minun mielestä oikea ratkaisu. Totta se on että eihän minulla ole oikeutta urkkia hänen kännyä ja kyllä hänellä onkin kavereita kenen kanssa tekstailee, kuten minullakin. Mutta kyllä kieltämättä minulle herää epäluuloa että ei ole rehellistä peli vai olenko pihalla tässä asiassa?

Haluan vaan selvittää tämä tilanne ja että meillä olisi kotona hyvä olla. Tällä menolla meillä ei ole…

Mitä pitäisi tehdä vai annanko koko asian olla?

Ottamatta sen kummemin kantaa vaimosi -kieltämättä erikoiseen- käyttäytymiseen, haluan kommentoida ajatusmaailmaasi tältä osin:

""Koska oletan että kun kerran asutaan saman katon alla ja meillä on kolme muksuja kotona niin kyllä kaikki asiat kuuluu meille. ""

Perheessä ja parisuhteessa kaikki asiat ei kuulu toisille. Ystäväni voivat uskoutua minulle sellaisissa työ- terveys- tai parisuhdeasioissa, jotka eivät miehelleni (saati tulevaisuudessa lapsilleni) kuulu. Enkä todellakaan pettäisi ystäväni luottamusta sen vuoksi, ettei puolisoni minuun luota. Toki kertoisin sen verran kuin voin eli että viestittelen erään ystäväni henkilökohtaisista asioista. Itse ongelmaa ja viestien sisältöä en miehelleni kertoisi. Sen sijaan herättäisin välillemme keskustelua luottamuksen tärkeydestä ja sen puuttumisesta.

Kyllä tuo vessassa tekstailu herättäisi minunkin epäilykset. Toisaalta liika ahdistelu saa vain vastareaktion aikaan, juuri sellaisen, että mitäs sinä koko ajan urkit, eikö mulla saa olla ollenkaan omaa elämää. Niin vaikeaa kuin se onkin, niin olisi varmaan parasta vain seurata tilannetta ja yrittää puhua toisen kanssa. Kännykän ratsaaminen ja syyttely kun saa toisen loukkaantumaan helposti. Mykkäkoulu on kyllä vihoviimeistä.

Haluatko lukea vaimosi henkilökohtaiset kirjeet ja sähköpostit? Luuletko että sinulla on siihen oikeus? Miksi sitten tekstiviestit olisivat ""vapaata riistaa""?

Jos kumppanini vainoharhaisesti (oli sitten syytä tai ei) vaatisi tiedot jokaisesta yksityisestä viestittelystä niin ovea osoittaisin hyvin nopeasti. Vaikka kuinka olisi perhe niin muiden asiat eivät kumppanille kuulu.

Eikö tuo nyt ole selvää. Vaimosi tekstailee jollekin miehelle, olen sitä 100% varma. Itse olen käyttäytynyt samalla tavalla, turha on keksiä mitään tekosyitä käyttäytymiseen. Minä ainakin lukisin toisen viestit vaikka se maailman suurin rikos monien mielestä onkin. Pahempaa minusta on puolison pettäminen. Saisinpahan asiaan selvyyden, eikä se enää kiusaisi mieltä.

Tuskin tässä on kyse siitä, että ap. mies haluaa tietää kaiken vaimon yksityisestä viestittelystä vaan siitä, että käytös on muuttunut ja puhelinta piilotellaan ja viestitellään salassa. Mitä syytä on pitää puhelinta äänettömällä koko ajan? Minä ainakin pidin omaa puhelintani äänettömällä ja käyttäydyin kuten miehen vaimo kun petin silloista kumppaniani ja viestittelin vieraalle miehelle. Kyllä me ihmiset sen verran samanlaisia ollaan, että käytös on aika ilmeistä.

Otan osaa. Vaimosi kärähti, jostakin mitä ei voi sinulle kertoa.
Jos kysymyksessä olisi miehen kärähtäminen, niin tuomio olisi jätä se sika.

Sait todella törkeitä vastauksia viitaten puhelinsalaisuuteen ja joku oli jopa heivaamassa sinua ulos, koska olet kiinnostunut vaimosi viestittelystä. Aivottomia kanoja sanon minä.

Minun neuvoni on , että yritä säilyttää perheesi ehjänä.
Katso miten röyhkeästi vaimosi voi toimia. Sano hänelle, että sinulle riittää tieto, että petät. Ole varma asiasta, et tarvitse mitään todisteita, eikä sinun tarvitse mitään häneltä asiasta enää kysyä, vaikka mieli tekisikin. Eräs vastaaja sanoi, että kun alat ratsaamaan vaimoasi, niin ajat häntä pois. Asia on juuri niin. Jos sunkin pystyt, niin ole mahdollisimman normaali ja vietä aikaa lastesi kanssa. Pidä vaimoasi hyvänä, mutta myös ilmoita hänelle kerran, että tiedät hänen pettävän. Jätä asia siihen ja anna vaimon tehdä seuraava liike. ÄLÄ sitten raivoa ja aja häntä pois. Tietysti jos homma syvenee ja vielä ensi syksynä sama peli jatkuu, niin hae eroa. Yritä ymmärtää lasten vuoksi.

Ei tässä ole kysymys siitä että haluan lukea vaimon henkilökohtaiset kirjeet ja sähkärit. Haluan vaan saada selvitys vaimon omituinen käytös ja miksi viestitellään salaa.
Jos kerran sitä kysyn niin ei hän sen takia tarvitsee ottaa pultteja. Olisihan hän voinut kertoa suoraan miten asia on. Ehkä kysymykseni osuu arkaan paikkaan kun ei voi tai haluaa vastata rehellisesti. Miksei vaimo voi sen verran sanoa että hän lähettelee erälle ystävälle/tuttavalle henkilökohtaista asioita. Silloin asia olisi ihan toinen. Mutta kun vaimon käytös on muuttunut niin minä halusin vaan tietää ja luonnollinen asia onkin että kysytään kun olen huolissani.

Itsekin tekstailen paljon, enkä niitä miehelleni näytä, koska ne ovat osittain aika henk. koht. juttuja ystävältäni (nainen) ja siskoltani. Eikä ne todellakaan miehelleni kuulu. Ja mullakin on puhelin yleensä aina äänettömällä. Ja meilläkin on kolme lasta... Hym onkohan tuo ap kenties oma mieheni. No joka tapauksessa, Salailen tekstareita vaikka ei mulla toista miestä olekkaan... Että voihan se näinkin olla. Vai?

Oikeasti. Toi on aivan selvä peli! Noin kaikki hairahtaneet tuttuni nuorempana tai jotkut vanhempanakin tekee, kun sivubisneksiä! Täysin selvä homma. Ei mitään jää arvailujen varaan..

Puhelin aina äänettömällä, ja puhelin otetaan vessaan mukaan! Kukaan ei tee niin jos ei ole jotain salattavaa.

Ihan selvä käry kävi! Jos haluat tietää kenelle vaimosi tekstailee, tutki puhelin. Joko suihkun aikana (ellei) ota sitä mukaan. tai yöllä jos ei pidä pois päältä. Sieltä kaikki selviää.

Sorry vaan mutta vaimollasi on aivan varmasti sivubisneksiä menossa!

Noin sen itsekkin tekisin jos sellainen tilanne tulisi...

minäkin tekstailen paljon enkä niitä miehelleni näytä, mutta jos hän kysyy, niin totta kai voin sanoa kenelle viestittelen. Tuollainen hermostuminen antaa kyllä ymmärtää että viestit menevät jonnekin muualle kuin vain ystävälle.

Kyllä ihmisestä huomaa, jos ""puhelinkäyttäytyminen"" muuttuu. Melko varmasti miehellä on ihan aiheellinen epäilys, en viitsisi alkaa keksiä mitään tekosyitä.

Jos oma mieheni esittäisi epäilyksiä syyttä, niin yrittäisin kyllä selvittää asian ilman hermostumista. Yleensäkin jos kumppanille vihjaa ettei kaikki tunnu olevan kunnossa ja epäilee toisen pelaavan selän takana, syytön ottaa asian rauhallisesti ja syyllinen hermostuu. Ei se minusta ole loukkaus kumppania kohtaan, eikä edes epäluottamuksen.

Ikävä kyllä juuri noin myös minä käyttäydyin, kun minulla oli suhde toiseen naiseen.Puhelin mukana vessassa, sai tekstailla rauhassa ja puhelin aina äänettömällä ettei toinen tajuaisi niitä miljoonia viestejä mitä illan aikana tuli.

Ja halusin lisätä vielä, että jos kumppanini esittäisi epäilyksen minun viestittelyni vuoksi, näyttäisin hänelle aivan varmasti keneltä olen viestejä saanut (en sisältöä jos on henk.koht). Ei se minua loukkaisi enkä missään nimessä haluaisi jättää kumppaniani epäilemään minun uskollisuuttani, varsin jos olen syytön.

Niin kai toimisi moni muukin syytön, tuntuu omituiselta että suututaan ja jätetään kumppani epäilemään, joka vain pahentaa tilannetta. Joskus pitäisi oma ylpeys ja se paljon puhuttu yksityiselämän kunnioitus niellä kun kyse on niin haavoittavista asioista. Miten kukaan edes haluaa kiusata puolisoaan antamalla turhia epäilyksen aiheita? Jos tahtoo täydellistä yksityiselämää, pitäisi pysyä sinkkuna.

Sairaalloinen mustasukkaisuus on taas erikseen, siitä en nyt puhu.

sama täällä.Salaa vessassa ja äänetön..Eipä taida olla naisellasi puhtaat jauhot pussissa..sama äreys minultakin kun mieheni jotain kyseli.Nyttemmin olen eronnut ja aivan ihana uusi mies kainalossa..Puhukaa rehellisesti asiat,ennen kuin kaikki räjähtää silmille tai muuta peruuttamatonta tapahtuu.

Sitä minäkin vähän epäilen ettei vaimollani ole puhtaat jauhot pussissa. En tietenkään voi niin todista mutta.... Halusin kyllä puhua asiasta mutta tuntuu että hakkaan päätäni seinään joka kerta kun kysyn. En saa mitään muuta kun päänsärkyä kun rehellisiä vastauksia ei vaan tule. Totta on että haluan säilytä perheeni ehjänä ja yritän myös pysyä mahdollisimman rauhallinen ja normaali, mutta on se helvetin vaikeaa välillä....

Jos on jotain henk.kohtaisia asioita joka ei minulle kuuluu niin ei tietenkään tarvitse niitä kertoa. Jos asia on sitten näin niin miksei sitten heti kerro että kenelle lähettelee. Hänen reaktio oli vaan niin yllättävä kun muuten voimme puhua melkein mistä vaan.
Mutta kun katselen taaksepäin ja vertaan tähän päivään niin onhan vaimon puhelinkäytös muuttunut. Ei hän ennestään mennyt veskiin tekstaamaan. Jos minä lähettelen tekstareita niin en todellakaan lähde veskiin vaan voin ihan hyvin olla vaikka sohvalla ja muksut siellä ympärilleni pyörii...

En tietenkään voi vannoa että näin on mutta kyllä se tuntuu omituiselta kun pitäisi mennä veskiin tekstamaan, ja kun ei voi sanoa kun kysyn vaan ottaa pultteja kysymyksestäni.
Se oli ihan tavallinen kysymys. Olen kyllä monta kertaa ajatellut että pitäisikö käydä kurkkimassa mutta kuitenkin en olen niin tehnyt vaan haluan että toinen ole niin rehellinen ja kertoo. Sehän on luottamuskysymys. Toisaalta vaimolla on nykyään puhelin mukana kun menee nukkumaankin…

Vaimollas on toinen mies,ei sen kummempaa. Ihme,jos vaimos ei ole alkanut lenkkeileen yksin ja viipyyn kaupassakin pitempään. Tietenkin ilman sua! Älä ole naivi,ettetkö muka itse olis jo sitä tajunnu!

Olen kyllä kysynyt sitä että onko hänellä joku toinen mies, mutta väittää kivenkova että ei ole. Sen verran kyllä sanoo että ystävien/kavereitten kanssa tekstailee…hym. Aloitti kyllä syksyllä käydä erilaisessa kurssilla 3 kerta viikossa, joten voihan siinä olla jotain perää mitä sanot.
Olen puun ja kuoren välissä kun en tiedä....

Valitettavasti puhelinkäyttäytymisen muutos yleensä kertoo salaisesta ystävästä, asiasta omakohtainen kokemus. Miehelläni oli puhelin äänettömällä ja kännykkä aina pois näkyvistä. Epäilin, kunnes erään illanvieton jälkeen tsekkasin hänen kännykkänsä ja kas siellä tuore tekstiviesti. Itse ajattelen niin, että mieluummin ikäväkin totuus kuin jatkuva epäilys. Sen jälkeen setvitty asiaa moneen kertaa ja koettu parisuhteen pahin kriisi. Yhdessä kuitenkin jatketaan ja halutaan pitää lapsilla kahden vanhemman koti.

Jos et pysty elämään epätietoisuudessa, niin tee asialle jotain. Varaa teille kahdenkeskistä keskusteluaikaa, lapset hoitoon jne. Kerro rauhallisesti epäilyksistäsi ja kysy mihin hän on tyytymätön nykyisessä suhteessanne. Vaikka hän hermostuisi, ole itse cool. Kerro, että sun on saatava selvyys suhteen tilasta jne. Kovasti tsemppiä!

Kiitos Saman kokenut!

Ni-in, ei tämä jatkuva epäilys ole ollenkaan hyvä, ei minulle eikä varmasti vaimolleni. Tuntuu että minä olen jotenkin syyllinen kun haluan tietää, ja vaimo syyttää minua siitä että haluan tietää kaikista hänen asioista ja että hänelläkin on myös omaa yksityiselämää. Kännykkä kuuluu juuri siihen minne minulle ei ole mitään asia, hän väittää. JOS menisin urkkimaan hänen kännykkänsä niin teenkö minä sitten oikein?

Kyllä se minua rassaa niin paljon että jotain on tehtävä asialle. Se on tietysti ikävää jos hän haluaa lähteä vaan sen takia ettei voi kertoa kun kysyn mitä hän salailee että on pakko mennä veskiin tekstailemaan.

Aloitan siitä että järjestän muksut hoitoon ja keskustelemme (yritän ainakin) yhdessä tästä asiasta. Niin hyvin tunnen hänet että luulen että hän vetää pultteja tästä, mutta aion olla ihan cool ja odotan sitten mitä ratkaisu hän tekee.
Voin jo melkein ennakoida mikä lopputulos on :(

Nosta kissa pöydälle vaan.Vääntöä,sitähän tämä elämä on..
Ja voi kun vaimosi ""kuulostaa""niin minulta silloin kun aloittelin ""salasuhdetta""
Älä vaan menen hänen puhelintaan tutkimaan..pysy asiallisena,kyllä hän itse kertoo kuinka asiat ovat..Ja jos hän huutaa ja pultit ottaa niin silloinhan koira älähtää kun kalikka kalahtaa..Mutta koirat haukkuu ja karavaani kulkee..Tsemppiä mies,joka vaikutat hyvin tasapainoiselta ja kunnon mieheltä.Pitäkööt vaimosi varansa ettei toiset nappaa miestänsä:)

Älä painosta häntä. Asiassa ei ole mitään epäselvää.
Sinua tullaan syyttämään vaikka mistä. Sillä saadaan keskustelu pois itse aiheesta.
Älä sitten usko sitä, kun hän sanoo, että ei ole saanut sinulta tarpeeksi huomiota ja mitä kaikkea oletkaan tehnyt väärin. Ne lauseet kuuluvat asiaan, jolla sinua yritetään saada syylliseksi.
Kyllä vaimolla on yksin vastuu salasuhteestaan.