Meidän tyttö oppi suunnilleen kertalaakista kuivaksi, mutta varmuuden vuoksi käytettiin silti vaippaa kun mentiin kylään. Housuvaippaa, jonka lapsi veti pikkuhousujen lailla alas vessaan mennessään, ja sitten taas jalkaan. Siitä luovuttiin aika pian, mutta hän tosiaan oli ihan oikeasti kuiva, ei "kuiva" joka lorauttelee alleen vähän väliä.
Poika 1 v 9 kk on kotosalla aika paljon vaipatta, eikä tule vahinkoja kovin usein, kun vien itse hänet säännöllisin väliajoin potalle. Itse hän ei vielä osaa potalle mennä, oma-aloitteisesti. Siksi hän on ulkona ja kylässä vaipassa. Sitten, kun hän oppii ihan oikeasti päiväkuivaksi, voidaan vaippa jättää pois, mutta vielä toistaiseksi saa pitää vaippaa kodin ulkopuolella.
Meilläkin on kokemusta muutamasta "päiväkuivasta" tuttavan lapsesta. Toinen pissasi alle kahden tunnin vierailun aikana kolme kertaa: matolle, tytön sänkyyn ja sohvalle |O. Toinen lorautti housuunsa noin 5 kertaa kun kävivät kylässä, vaihtovaatteita tai vaippaa ei tietenkään ollut mukana, ja kotiin he lähtivät meidän tytön vaatteissa ja vaipassa, ja ne vaatteet on muuten edelleen sillä reissulla vaikka tästä on jo reippaasti yli vuosi aikaa...ja sain lisäksi pestä niitä pissapyykkejäkin heidän jäljiltään.
Eli jos meille tulette kuivaksiopettelijan kanssa, niin pitäkää sillä joko vaippaa, tai viekää vessaan sen verran usein, ettei minun tarvitse pestä petivaatteita, mattoa, lattiaa ja kusipyykkiä vierailunne jälkeen :saint:. Ettehän tekään joudu pesemään sitä meidän vierailumme jälkeen

.