S
siiri*
Vieras
Lapset ovat erilaisia ja uskon, että jokainen vanhempi valitsee juuri omalle lapselleen sopivimman tavan "kouluttaa" lapsi nukkumaan paremmin. Aina se ei kuitenkaan auta! Heräämisestä voi todellakin tulla tapa esim. koliikin tai allergioiden jälkeen, vaikka kivut loppuisivatkin. Ja mistä me varmaksi tiedämme, onko vauvalla pientä kipua, joka herättää vai ei. Lapsethan ovat sopeutuvaisia ja olen lukenut, että ns. tottuvat kipuunkin, kun se on aina päällä. Ei siis välttämättä vaivaa päivisin, kun on kaikenlaista puuhaa, mutta uniin kyllä vaikuttaa. Heräilevien lapsien osalta kannattaa tutkiskella suosittelisin tutkiskelemaan ruokavaliota. Jos unihäiriön lisäksi esim. ummetusta tai liian löysää kakkaa, voi hyvinkin olla kyse allergiasta vaikka lapsi päivisin olisikin hyväntuulinen.
Itse en enää jaksa stressata tuolla heräilemisasialla. Odotan vain, että aika parantaa. Nukun toisessa huoneessa korvatulppien kera (kuulen kyllä jos lapsi itkee enemmän) ja joskus jos heräily on tunnin välein, siirryn samaan huoneeseen. Näin meillä on pelattu jo kuukauden päivät.
Jaksuja kaikille!
Itse en enää jaksa stressata tuolla heräilemisasialla. Odotan vain, että aika parantaa. Nukun toisessa huoneessa korvatulppien kera (kuulen kyllä jos lapsi itkee enemmän) ja joskus jos heräily on tunnin välein, siirryn samaan huoneeseen. Näin meillä on pelattu jo kuukauden päivät.
Jaksuja kaikille!