[QUOTE="iina";22111270]Peesi. Keittotaidoista huolimatta syyni puolivalmisteiden käyttöön on ensisijaisesti juuri laiskuus, joskus myös kiire.
Minulla on tosin myös lapsia, kaksi poikaa, joille olen ilomielin opettanut paitsi perinteisen ruoanlaiton salat, myös puolivalmisteiden käytön. Parempi nälkään on tehdä überyksinkertainen broilerikastike riisillä kuin sipsipussi.

Ja broileri tarkoittaa hunajamarinoituja filesuikaleita, kastike tulee ruokakermasta ja ripauksesta soijaa, ja riisit tulevat - tadaa - pussipikariisistä. Niin kätevää, että teinipojatkin siihen ryhtyvät, ja hyvääkin vielä.
Kaikille ykkösjuttu ei ole kotimarttyyrinä oleminen, jos muitakin kiinnostuksen kohteita ja muutakin tekemistä on. Usein on myös todella vähän aikaa laittaa perheelle ruokaa - mikäs silloin sen kätevämpää, kuin pakasteperunamuusi ja vaikka valmiit pakastelihapullat ja pikakastike kermasta.
Niin, kiillotelkaa te vaan sitä sädekehäänne, jos teistä tuntuu, että itse tekeminen tekee teistä jotenkin parempia ihmisiä. Kai teette myös leivän, jäätelön, lihaliemen, hillot ja mehut itse?
Missä se raja muuten menee - mitkä tuotteet ovat nounou, jos ei halua uusavuttoman leimaa otsaansa?[/QUOTE]
Tää oli NIIN hyvä!
Kyllä minä osaan tehdä muusit, salaatit ja ihan kaikki ja joskus teinkin ihan innolla. Nyt ei aika ja halut riitä ja ihan hyvillä mielin sekoittelen valmista muusia purkista, lisään voita ja hyvää on. Mulla muutakin tekemistä ku pestä ja kuoria perunoita ja pestä sen jälkeen altaita...Osallahan se hygienia on sitä ja tätä siellä keittiössä - menee siihen siivoukseenkin aikaa.
Ja tuo - missä menee se raja

Ei kai nää ihmettelijät VAAN osta valmista PUSSILEIPÄÄ, herrajumala jos ei jauhoja, hiivaa, suolaa ja vettä osaa leiväksi paistella ni ouuuumaikaaad. Hirveetä!